Translate

tisdag 25 maj 2021

Designa egna slipsar , så kul

 


Min egen designade slips, har designat slipsar i ett par år nu,  omk 35 stycken med olika olika mönster. Den här slipsen är snyggare när man ser hela ,-))  Det är så kul, det enda är att min man aldrig har tyckt om att ha slips ,-)) Jag älskar alla mina slipsar ,-)) det är nog för att det var så kul att designa dom. Hitta på egna mönster., rita och färglägga. Men de blir ju ganska dyra att köpa, för min design skickas till ett företag som gör slipsen.

Det här kan ju alla göra, så det är inget märkvärdigt med det.-) 

Bra kvalitè har dom. Nu kan jag ju inte köpa alla mina slipsar, tyvärr ,-)) Har köpt  8 st. Nu när jag satte in det här har jag skickat efter en till som är en av mina favoriter, som den sista slipsen. Kunde inte låta bli. Men nu får jag sätta stopp.

Det är min mans haka ni ser med det nu gråa skägget ,-) Han har använt alla slipsarna en gång, ,-))) bara för att jag älskar det här är han ju inte tvungen att bära slips. ,-) Men vill ha slipsarna som minne efter min slipsperiod ,-))

Nu har jag slutat designa slipsar, det går ju inte när jag faller för varje slips själv ,-)) Jag blir ruinerad!

Annat jag sysslar med är att måla på vaser och vinglas tex  olika motiv.



Måla tavlor, en av mina visar jag här, den är ganska stor.



Jag gör skulpturer det är himla kul.



Min största skulptur är omk 2 meter hög, det är en kvinna. Äldsta dottern säger att när vi är borta och hon vattnar blommorna hoppar hon till när hon ser min stora kvinnoskulptur fast hon vet att den står där.
Min familj skojar om att det ser ut som ett galleri när dom kommer hit.

Lite av vad jag sysslar med ,-)



14 kommentarer:

  1. Så kreativ och konstnärlig du är och vilken kul idé att designa egna slipsar. Hade ingen aning om att man kunde göra det :D Så personligt och trevligt med en slips som ingen annan har.

    Kram och ha en härlig tisdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är kul att göra slipsar som är personliga, På nätet finns lite av varje man kan designa själv, men det blir dyrare ,-))
      Kram och en härlig Onsdag, gärna med sol! Spöregn här.

      Radera
  2. Jag visste att du var konstnärlig men inte med denna bredd. Är imponerad hur du får till allt. Så roligt med slipsarna du designat. Vilket företag säljer dem? Skulle vara roligt att köpa en till maken.
    Tänk att kunna måla så fint på glas. Skulle säkert kunna bli något att designa för ett företag detta också.
    Tack för att du visade lite av det du designat och målat.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Men som sagt inget märkvärdigt alls med slipsarna, man behöver bara tycka det är kul,stället jag ritade o målade har lagt ner. Jag gillade att rita mina mönster där. Zazzle heter företaget där man gör slipsar och mycket annat, har gjort flera leggings, Man kan öppna en egen butik o sälja, jag trodde det var bara att knappa in lite, men det var svårare än vad jag trodde, viktigt med konton o allt, sen blir allt man gör dyrt, så jag struntade i det. Så någon butik att sälja från har jag inte brytt mig om ,-)
      Ha det fint.
      KRAM!

      Radera
  3. En så duktig konstnär du är! Kreativitet, drtvharcdu i massor. Så häftigt med slipsar. Jag lånade min fars när jag var ung. Tror att jag använt makens också.... då när jag fortfarande var ung.
    Glaset är ju betydligt snyggare än Lasse Åbergs-glasen.
    Tack för att du visade! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack.
      Slipsar var ju inne för oss tjejer för längesen, då hade jag en slips, snyggt till vit blus var det. Kul att du lånade din fars och makes ,-) Så visst kan kvinnor bära slips ,-)
      KRAM!

      Radera
  4. Hej, nu var det längesen, vilken fantastisk fin slips, och vad roligt att göra, synd att det är så dyrt. Måla glas, så fint och personligt och tavlor och skulpturer, älskar allt, måste var kul att komma hem till dig och uppleva konsten, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du är tillbaka ,-)
      Tack.
      Ja jättekul är det, leggings tex som jag har designat kostar lite över 700 sen tillkommer portot. Har ju inte råd att köpa själv ,-) Men det är kul att hitta på olika mönster. ,-) Här hemma finns mycket uppsatt, ,-)) Familjen tycker det är kul,-)
      Ha det fint KRAM!

      Radera
  5. Nu får du kalla dig konstnär👌 Roligt med egna mönster på slipsar. Gubben din kommer säkert att använda dem snart. Du får öppna en shop på nätet och sälja lite alster.
    Ha en fin kväll!
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Ja det är jättekul att hitta på egna mönster. Men min man är som han är ,-)) Skulle gift mig med en slipskille ,-))
      Det går att öppna en butik där jag gör slipsarna och annat, men det var lite krångligt. Bara jag får designa så räcker det för mig.
      Nu får det bli varmare väder! ,-)
      Ha en fin kväll du med! KRAM!

      Radera
  6. Du är verkligen en mångkonstnär av rang. Två meter hög. Längre än de flesta levande människor. Förstår att din dotter reagerar. Hoppas hon inte går dit en stormig, mörk höstkväll.
    Sitter och funderar på när jag bar slips sist. Vid någon begravning eller bröllop?
    Kram
    Ps. Bältros verkar inte vara trevligt att få.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon är lång, en mörk höstkväll ,-))), man får inte ha för stor fantasi ,-) Nej precis det är ingen som bär slips och till sånna tillfällen passar knappast mina ,-).
      Bältros kan vara otroligt smärtsamt och det sitter i så länge.
      KRAM!

      Radera
  7. Så duktig du är och inom så många olika områden. Konstnärlig och kreativ.
    Härlig idé att designa egna slipsar. Min man bär slips på sina möten och han skulle säkert gilla att ha någon som ingen annan har.
    2 meters skulptur, vilket arbete, så högt.
    Måla på glas och vaser, häftigt. Ett eget, ingen lik den andra, härligt.
    Roligt att få se detta och få veta lite mer om dig.
    Hoppas att du får en fin helg.
    Varm kram och sköt om dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ,-)
      Det tog sin tid att göra skulpturen av den stora kvinnan. ett tag stod den i ett rum med en rem runt halsen, min kusin som kom på besök tyckte det var makabert ,-)) Men jag arbetade på den och ett tag måste den var stående ,-))
      Jag brukar aldrig visa något ,men det här var lite av vad jag gör.
      Ha en härlig Helg KRAM!

      Radera