Translate

torsdag 10 juni 2021

Vissa platser

 


Det finns alltid ställen som man älskar mer ,-) som det finns en längtan till ,-)

När jag var barn fanns det bara ett ,-) Med åren har det tillkommit några.

Under 21 år år var vi inte tillbaka till England.  Av visa anledningar.

Då hittade vi härliga platser, Vi var mycket i Norge. Geiranger var en stor favorit, och Ålesund. Vi har sett det mesta av Norge. Vi var där 12 år i sträck varje sommar.

Mest Vestlandet. Ett av de vackraste länder är Norge.  Sen var vi i Europa,  Danmark Nederländerna, Frankrike och Belgien. Jag som tycker om när det är vackert, ändrade uppfattning när vi kom till en ovårdad  camping i Belgien.  Jag älskade stället direkt, det kändes så bra. Det fanns buskar överallt som luktade så illa, stanken påminde om kattpiss, det var en stark lukt. Men inte ens det kunde ta bort min glädje att vara där ,-)  Min man var förvånad minst sagt ,-))) Men det var något  som kändes så bra i själen ,-)

På vissa platser känner man sig hemma ,-)

Sätter in en gratis lånad bild på Geiranger . Nu ska jag ut med hundar och man, vilka dagar ,-))


Lånad gratis bild  https://pixabay.com




10 kommentarer:

  1. Det är länge sedan vi var i Norge, längs fjordarna. Har besökt Geiranger att par gånger. Himmelskt vackert.
    Hoppas att vi kan få till en resa längs Hurtigrutten. Vore kul att se det vackra från havssidan också.
    Platser man trivs på? Jag trivs väldigt bra i Storbritannien. Det finns mycket där som tilltalar "själen". Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas ni kommer iväg på en resa längs Hurtigrutten en dag, det är nog mycket fint. Själva landet England är otroligt vackert, nu åker ju och träffar ingen, då är det fint! KRAM!

      Radera
  2. Det är inte alltid den finast platsen som man trivs allra bäst på. Många personliga och charmiga ställen har lockat mig mer. Man känner på något vis direkt om man tycker om platsen.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det så, man får en känsla, den kan förvåna en själv ,-)) Man trivs bara helt enkelt ,-)
      KRAM!

      Radera
  3. Håller helt med dig. Jag är ju halvnorska och till stor del uppvuxen i Norge och varit här väldigt mycket- Så vackert. Är också förtjust i området runt Lofoten och Tromsö- Men sedan kan man hitta något helt annat som ger en ett lugn och då är det på ett annat sätt- Geiranger, Sörlandet och Ålesund har jag besökt många gånger och gör det gärna igen. Har åkt på kryssning i de norska fjordarna och det var helt fantastiskt- Då var vi hela kusten från syd till norr.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lofoten har vi varit, ända ut till Å, väldigt fint! Även Tromsö.-)
      Sörlandet har campat mycket vid Sörfjorden. Så många vackra platser i hela Norge, otroligt land, kul att du är halvnorska!
      Vi har åkt så gott som överallt men alltid hamnat i Vestlandet. Kryssning har vi aldrig varit på, men det låter härligt ,-)
      KRAM!

      Radera
  4. Det är härligt med en massa minnen från olika länder. Jag har sett många olika länder under mina resor. Alla länder har sin charm. Har ingen riktig favorit som jag längtar speciellt efter.
    Ha en fin dag!
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänker nu på när vi åkte runt och upplevde en massa. Kul och intressant att komma till olika länder , se hur det är där och hur människor har det.
      Ha en fin dag du med ,-)

      Radera
  5. Vad intressant att läsa. Jag känner igen mig själv i vissa av dina tankar. Jag hade gärna lärt känna Norge bättre.
    Lördagskram Bosse & Svante

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kul att du känner igen dig, jag gissar då att det är udda platser som inte är givna att falla för, men som man ändå älskar! Ha det fint KRAM ,-)

      Radera