Translate

fredag 20 augusti 2021

Biljakt!

 Bilar bilar,drömmer om bilar.


När vi rastade hundarna sent en kväll, såg jag trädet i dimma, jag måste hem och hämta kameran ,-) Tyckte det var så vackert ,-)

Jag drömmer om bilar, vi letar efter en bil, annars måste vår in på verkstad igen och vi måste lägga ut 8000kr vi har redan betalt nästan 10 000 för några veckor sedan!!!. Vi tittar på nätet, på bilfirmor som lägger ut. Sitter i timmar, vi åker runt till bilfirmor. Vår bil har kämpat, varit så bra, vi älskar vår bil, så det känns sorgligt, en riktig trotjänare. Mötte en granne, han sa , att det känns i hjärtat när man måste byta bil. Det var hans ord jag lånade, "riktig trotjänare" men precis så är det. Vår gamla bil har varit guld värd. 

Nu har vi hittat bilen ,-)  en blå vacker färg, lite väl stor tycker jag,  men den kommer att bli bra!

Ett lastgaller ska in och vi hämtar den om några dagar. 

Sen kom det nya golvet, vi har inte hunnit hämta det. blå mosaik. Så vi har fullt upp. 

Vädret har blivit varmare, tack och lov, det kändes som om hösten redan var här, svinkallt och regn .

Ha det fint.




9 kommentarer:

  1. Jag förstår att du ville föreviga det vackra trädet.
    Det är verkligen trist när en bil som man trivs med inte längre hänger med. Det finns ju en smärtgräns för hur mycket pengar det är lönt att lägga på reparationer så det var nog klokt med en n. Hoppas att ni ska trivas bra med den. Lycka till med det nya golvet!

    Kram och god fredag till er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ,-)
      En bil blir som en familjemedlem, den hänger med på allt.
      Det nya golvet väntar vi på, det verkar inte som det kommer!?
      Fin Helg önskar jag er! KRAM!

      Radera
  2. Byta bil är en stor grej! Man ska ju trivas med bilen och den måste täcka de behov man har.
    Önskar er många fina färder ned nya bilen.
    Gott att solen är tillbaka. Här blåser det, men det är gott att sitta på altanen.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att kunna sitta ute igen, här har ösregnat!
      Tack, ja hoppas bilen blir bra. Hade gärna haft vår bil kvar! Den här bilen var min favorit.
      En trevlig till er! KRAM !

      Radera
  3. Vilken vacker bild du tagit av trädet i kvällningen. Bra att du hämtade kameran.
    Ja, detta att leta bil är knepigt och tar tid. Och att hitta en bil som är bra. Roligt att ni nu hittat en och ni måste ju också få plats med hundarna.
    Fint att golvet kommit och det blir säkert jättefint.
    Kram och trevlig helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var tur att bilen helt plötsligt bara fanns där ,-) Inte kul att betala 8000 för att sen sälja den. Trädet var magiskt, har aldrig sett det så vackert! Golvet blir fint, vi gillar det. Vi brukar betala efter varan kommit, men den här gången betade vi innan, så jättebra att golvet till slut kom ,-))
      Ha det fortsatt fint KRAM Primrose ,-)

      Radera
  4. Jobbigt när bilen inte vill fungera fullt ut. Husvagnen behöver en fungerade dragare när ni skall ut på vägarna. Hoppas ni hittar en snart.
    Ha en fin dag,
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har hittat den ,-)) Lite stor tycker jag, men man vänjer sig väl. Inte kul att behöva betala 8000 och sen ge upp den. Vi får inget för den.
      Ha det fortsatt jättefint KRAM Primrose ,-)

      Radera
  5. Man har ju inte en bil bara för syns skull ;) Man kan skämta om detta. Jag fick inte ha kvar min fina bil, just "för min syns skull".
    Men jag har anpassat mig.
    Klart att ni ska ha en bra bil. Ni två, husvagn och hundar! Lycka till med den nya!
    Kram!

    SvaraRadera