Translate

onsdag 25 augusti 2021

Vi hurrar och firar fram till Jul ,-)

 


Så många födelsedagar vi har nu ,-)  Vi firar vara och varannan vecka ,-) Kul att se familjen förstås som blivit riktigt stor.

Även om vi har kunnat hålla avstånd för vi har suttit ute. 

I slutet av den här veckan kommer mammas två kusiner till henne, bara ändå, ingen som fyller, de kom på att de var nyfikna på min mamma, de har inte träffats sen jag var 4 år !? Och det är ju ett tag sen ,-)))

Vi ska vara där och bjuda på fika, ska bli kul att se dom. har inget minne av dom alls,-) De är mycket yngre än min mamma.  Min mormor hade många syskon och de här är mormors lillasysters son och dotter. 

Idag säger vi hej och tack till en familjemedlem på 4 hjul.  Som kämpat för oss i alla väder, upp och nedförsbackar med husvagn,  en bättre bil hade vi aldrig kunnat få den dagen för många år sen vi hittade den, vi föll pladask båda två, den var så fin, med panoramatak.  Stor inuti, med bra plats för hundarna. och oss. Men utanpå en mindre bil. Det var som om någon hade trollat, ,-) Tänker på vår äldre granne, det är inte bara jag som har en klump i hjärtat och magen. när man tar farväl av sin bil. Många tycker nog det är löjligt kanske. Men så känner jag. 


Älskar att vi har 4 årstider. Men.......sommaren kunde varit några månader längre ,-)

Dax att ta farväl av sommaren också, och välkomna hösten.    


17 kommentarer:

  1. Spännande att träffa dem man inte träffat på många år!
    Ny bil! Också spännande! Vi brukar byta vart fjärde år, så vi ser nog inte bilen som en familjemedlem...🙂
    Hoppas på en fin höst. Det kan ju också vara en väldigt fin årstid.
    Renarna och gullris! Vackert! Kram! Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skrev kanske lite otydligt ,-) Jo vi har kunnat träffa familjen under åren men suttit utomhus tillsammans under covidtiden. Det blir nog inte samma sak om man byter ofta, Men den här har hängt med genom en massa år, Nu känns det bra, när man har lämnat den. Hösten är vackert, men hade gärna känt blomdoften den naturliga lite längre.
      Renar och gullris, mycket fint det med ,-)
      KRAM ,-)

      Radera
    2. JA mammas kusiner menade du förstås, ,-)))) Det ska bli jättekul, jag minns dom inte ens! När jag talade om för mamma att de skulle komma, mindes hon dom knappt! ,-)) Har varit så spänd idag att jag missförstod dig! ,-)))
      KRAM ,-))

      Radera
  2. Ja, vi hänger med i livets alla skiftningar. Barn och barnbarn, bilar, husvagn, nya golv, mående, födelsedagar!
    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är inte ofta vi byter vare sig bil eller golv, förändringar kan förstås vara bra. ,-)
      Varm Kram ,-)

      Radera
  3. Vi har också massor med födelsedagar under hösten och dessutom ett dop att se fram emot. Så trevligt att träffa släktingar som ni inte träffat på så länge.

    Kram och ha en härlig onsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja många födelsedagar hela hösten ,-)
      Ja jag vet inte varför de inte har haft kontakt, Men min mormor o morfar hade 8 barn. Så vi var en stor släkt. Ska bli jättekul att träffa mammas två kusiner i morgon ,-))
      Ha en härlig Torsdag -)
      KRAM!

      Radera
  4. Förstår att det är svårt att säga farväl till er gamla trotjänare. Men tyvärr har det mesta ett slut. Hoppas det nu blir bra med den nya. Men klart att ni fortsatt kommer att sakna den.
    Roligt med så mycket nu som händer hos er. Och detta med dessa kusiner som plötsligt vill hälsa på. Spännande. Önskar er fina firardagar.
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättekul att de kommer, jag minns dom inte förstås, mamma minns dom knappt! ,-))
      Tror vi kommer att vara så nöjda med nya bilen, men att lämna den gamla, det kändes sorgligt, men så är jag sån att om någon ställer upp för mitg eller oss, så betyder den de väldigt mycket och bilen har varit SÅ bra! Så lätt att köra. Så det kändes i hjärtat!
      KRAM och tack! ,-)

      Radera
  5. Vi har också många födelsedagar. Alla månader utom december, mn då firas jul.
    Så trevligt för din mamma att få besök. Även för dig fast du inte kommer ihåg dem. Så trevligt med en ny bil. Du kommer att gilla den lika mycket som den andra efter ett tag.
    Ha en fin kväll!
    Kram❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tänk at alla fyller år samtidigt nästan ,-) Vi har ett gäng i början av året också ,-)
      Mamma minns knappt sina kusiner, så spännande ska det bli ,-)
      Den nya bilen för oss, beg men så fin. är bra. Men jag älskar vår gamla, lätt att köra och ja min favorit, det kändes att lämna den. Jag fick verkligen skärpa mig för att inte börja storgråta. Men sån är jag! Den har varit SÅ bra!
      Ha det jättefint! STOR KRAM ,-)

      Radera
  6. Så härligt att ha många att fira. Skönt också när de fyller år på sommaren och att det går att vara ute. Idag regnar det hela dagen och blåser här, så det är så höstlikt. Må gott, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. En fyller sommartid, sen är det bara på hösten ,-))
      Här har det regnat i veckor och är så kallt. Hoppas det vänder snart. Må gott du också, KRAM!

      Radera
  7. Perfekt tid på året att ha många saker att fira. Om du var fyra år då måste det gått minst trettio år sedan sist. ;)
    Hoppas det blir jättekul och inte dröjer lika lång tid till nästa gång. Beror såklart en del på avstånd.
    Att ta farväl av en trotjänare kan göra riktigt ont i själen. Vi brukar ha namn på olika saker som andra enbart nämner bilen, tvättmaskinen o.s.v. Livet blir roligare oh mer personligt. Hoppas ni blir lika nöjda med nästa bil.
    Bossekram.
    Ps. Hoppas du mellan alla kalas har tid att tävla i november.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nu på hösten många fyller ,-)) Hoppas det slutar regna alla fall, regnat i veckor nu. Ja ungefär 30 år ,-))) Det är inte klokt de bor några min bort. Men min mormor hade så många syskon, Och fick 8 barm själv. Så en av min mormors systrar har vi inte umgåtts med. Ingen av hennes syskon!
      Men det var jättekul, så trevliga! ,-)
      Ja det gör ont att lämna en trotjänare! Vi har namn vi också på olika saker ,-) ja det blir roligare så ,-))
      Det var svårt att lämna vår älskade bil, tog massor av kort och filmade en del av sista turen. Den köpte är fin och verkar bra.
      Ok jättekul, ny tävling får jag ju inte missa ,-)
      Måste bara säga att när vi skulle fota nyckelpigor i din tävling, tog det lite tid att hitta en, så till slut såg jag nyckelpigan långt inne i en buske, jag kröp in och fotade, en granne kom förbi och frågade , vad gör du?!, fotar ropade jag, den grannen tittar fortfarande lite underligt på mig ,-))) Ha det jättefint KRAM!

      Radera
  8. Låter festligt med allt firande :) Grattis till er alla!
    Vad gäller bil så har jag förståelse, vissa bilar känner man speciellt för. Jag är själv barnsligt förtjust i min bil och tur är det eftersom jag har lång väg till jobbet och därför kör en hel del.
    Nu ska jag kika vidare på dina övriga inlägg i flödet..
    Må gott och njut av hösten!
    Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vissa bilar betyder mycket ,-))
      Hösten här nu. känns lite sorgset, men hösten kan bli fin den med med sina färger ,-)
      Nu läser jag boken du skrev om ,-)
      Ha det jättefint KRAM!

      Radera