Translate

tisdag 31 augusti 2021

Älskar att få tips om böcker, läser den här nu ,-)

 


En bloggvän tipsade om den här boken, Dagar av ensamhet av Elena Ferrante. Hennes beskrivning av boken gjorde att jag skickade efter den direkt!  bloggvän "Lever min dröm i konstens tecken"

Har precis börjat läsa den, verkar riktigt bra ,-)

Har precis själv avslutat Livet efter dig. Kanonbra. Nu tror jag de flesta redan läst den. Men annars...läs ,-)


Den har jag haft ett tag, men inte vågat läsa..... miste två av mina nära vänner under en kort tid. Och titeln skrämde mig. Men den boken var SÅ bra!



Såg ett hål i blombladet för ett tag sen, men tänkte inte mer på det, för det var i en annan vinkel, men när jag ändrade läge, ser jag ett hjärta ,-)) Jag blir alltid jätteglad när hjärtan dyker upp helt oväntat många gånger ,-)

Äntligen sol och värme ,-)  

Ha det gott ,-)


8 kommentarer:

  1. Mysigt med en bra bok! Jag har slutat att köpa böcker för ett tag sedan. Jag använder Storytel där går det både att läsa och lyssna på böcker. Jag använder min padda när jag lyssnar, ibland blir det med hörlurar ibland utan. Hjärtat i blombladet var festligt.
    Ha en fin dag!
    Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har bara datorn kan man läsa böcker från Storytel där? Dyrt med böcker. Jag vill ju helst hålla i en bok . Men jag kanske måste börja låna böcker på bibblan. Ja hjärtat var kul ,-) Ha det jättefint KRAM! ,-)

      Radera
  2. Visst är det bra med boktips så jag brukar göra anteckningar när jag hittar en bok som tilltalar mig. Själv hör jag till den minoritet som inte alls tycker om Ferrantes böcker så dem läser jag inte. Nyligen läste jag J'e mappelle Agneta av Emma Hamberg och den tyckte jag väldigt mycket om. Böcker köper jag sällan men lånar desto mer på biblioteket. Husse har Storytel och lyssnar en del men läser oftast via en läsplatta. Så smidigt och med en vit och bländfri bakgrund, precis som en boksida.

    Kram och ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska bli kul att läsa, har aldrig hört talas om henne ,-) Börjar bra, sen får jag se vad jag tycker ,-) Den du läste sist är jag intresserad av. Ska börja låna, lite dyrt att köpa .
      Bra med läsplatta men har ingen, gillar att hålla i en bok.
      KRAM!

      Radera
  3. Jojo Moyes gillar jag. Läst en bok av Ferrente. Inte min typ av bok! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Moyes sätt att skriva gillar jag, har aldrig hört talas om Ferrente tills nu, boken börjar bra, sen får jag se ,-)
      KRAM!

      Radera
  4. Har läst båda böckerna. Och tyckte om dem. Har läst annat av Ferrantes där jag inte fastnade men den här tyckte jag om.
    Jag har Storytel och lyssnar på böcker när jag är ute och går och ibland hemma. Men jag har också en "bok" till hands. Så jag varvar.
    Visst är det bra med boktips. Den boken Znogge föreslog har jag också läst och tyckte mycket om den.
    Kram
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul med nya för mig okända författare, har precis börjat på boken. Den Znogge föreslog ska jag läsa ,-)
      Storytel har jag nu fått två tips om ,-) tack ,-)
      KRAM!

      Radera