Translate

onsdag 1 september 2021

Varför kan män inte flytta en spindel utan att tappa bort den?? ,-))

 

Är så fräck att jag hävdar att män inte kan fånga spindlar!  Min pappa tappade bort dom med sopskyffeln. Mamma skrek i högan sky! ,-)) Jag skrek jag också ,-)

Döttrarnas män tappar bort alla spindlar de ska fånga?!?! Hur svårt kan det vara tänker jag, jag fångar alla insekter med försiktighet, vill inte skada, bara flyttar ut dom. 

Jag brukar ta hand om allt i insektsväg.....för jag vet hur min man tappar bort dom.  Igår fanns en spindel i taket, jag hade inte ätit klart , så min man sa glatt , att det här fixar han, jag tänkte att kanske för en gångs skull skulle han lyckas!??.,-))

Han ställde sig på stolen och hade glas och papper som jag brukar ha. Han ropar glatt, så där ja! ,-)) fixat!

Men inte fanns spindeln i glaset, borta som vanligt!

Vad är det med män och speciellt spindlar.

Nu har jag ju bara männen i min närmsta omkrets att bygga den här teorin på ,-) men.....


Ok , det finns nog män som fixar det här, men jag har aldrig träffat på någon är det kanske bäst att lägga ,-))


6 kommentarer:

  1. Jag har faktiskt aldrig tänkt på det men jag skulle nog vilja påstå att Husse och jag är lika bra på att hantera småkryp! Oftast låter vi dem vara ifred vilket fungerar utmärkt det med :D

    Kram och ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spindlar får flytta ut, ,-) andra så som tex fjäril, geting osv får också flytta ut och fortsätta sina liv! ,-) Jag vet inte vad det är med männen jag känner, de är väl inte rädda, så det vispas lite lamt, och då är det klart att spindeln inte följer med ,-))) Tog dom det på allvar skulle de säkert klara av det ,-))
      Ha det gott du med ,-) KRAM!

      Radera
  2. Det har jag aldrig funderat på. Tror att klumpiga jag också tappar bort spindlar.
    Fast oftast låter jag dem vara. Finns nog en del spindelnät i vrår och skrymslen i detta hus. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog den enda oskrivna regel vi har ,-) kvinnorna i den här familjen. Här tappas inte bort nån spindel ,-))
      I hus finns nog fler spindlar än i en lägenhet, får jag hoppas ,-))
      KRAM!

      Radera
  3. Hos oss är det nog jag som tappar bort insekter . Maken är bra på att få ut dem. Levande.
    Kanske bör jag lägga mig i träning.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får träna ,-) Ja ut levande ska allt som kommit in, viktigt ,-)
      Jag tror tycker man inte att det är lite otäckt så tar man inte uppgiften på allvar ,-))
      KRAM!

      Radera