Translate

torsdag 18 november 2021

TÄNKA på min MAN!

 



Hoppas det fungerar nu med bloggen. Men HALLÅ bloggvän BOSSE! Jag kan inte kommentera på din sida!


Det finns en kvinna här några år äldre än oss, som vi hjälpt rätt mycket.  Hon vill komma med bullar till min man, det låter ju snällt, jag äter inte bullar och min man har slutat.... Så vi har tackat nej, snällt och vänligt flera gånger gånger.  Vi har bakat förr i tiden men slutat med bullar. Nu är hon jättesur på mig för att vi inte tar emot.  Sist vi sågs, blev hon alldeles röd i ansiktet och tog sikte på min man......OHHHH jag skulle ha tagit med mig bullar!!!!! ( Nej tack säger vi vänligt. Då stirrar hon på mig och ser så arg ut...... sen kommer en isande kommentar....Du har en man att tänka på!!!! Så drypande elakt, jag blir mållös. Vi har tackat nej 4 gånger. Räcker inte det?

Vi har hjälpt den här kvinnan mycket så det känns inte kul. Då fortsatte  hon ....Men puddingar då.... ska jag baka puddingar till dig, med blicken till min man. Nej tack säger han.

Varför måste vissa bara  var precis sånna som lägger sig i!

Vi min man och jag tänker på varann! Det är inte att jag tänker på honom eller tvärtom.

Någon vecka innan pratade hon om att bjuda oss på fika vilket aldrig blev av......Men jag berättade då om mina sväljproblem, så att jag kommer bara att dricka kaffe, och varför jag fått sånna problem. Vilket jag hållit hemligt mest hela tiden, jag har haft det i 44 år. Två dagar senare stod vi och pratade ,när jag gick hem i middagstid skrek hon väldigt elakt efter mig " ät inte ihjäl dig nuuuuuuu!!

När jag tog upp det här med henne efter några dagar.... du skyllde hon på att jag inte hade humor......

Det tjatade hon om, ingen humor , ingen humor.....och lyssnade inte på vad jag sa..

Eftersom jag varit mån om att hjälpa henne som anses normal, undrar jag lite nu, vem 17 har jag ställt upp för.




12 kommentarer:

  1. Men vilken människa! Först skrattade jag högt åt din beskrivning. Sen satte jag skrattet i halsen. Detta är ju allvarligt. Förstår om ni aldrig mer ser åt den människan. Ha det riktigt gott! Kram !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var olustigt. Hon har helt plötsligt vänt och blivit spydig mot mig. Efter all hjälp hon fått så känns det inte bra alls, jag kommer inte att tillåta hennes beteende mot mig. Så jag struntar i henne.
      Ha det riktigt gott du med, KRAM!

      Radera
  2. Bedrövligt. Vilket beteende. Verkligen olustigt.
    Kanske kan ni nästa gång låtsas som om ni inte ser henne. Något måtte ju ha hänt.
    Kanske kan ni tala om att ni blivit sårade av hennes beteende och inte vill ha någon mer kontakt.
    Kram och många tankar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja undvika henne kommer jag att göra, har försökt prata med henne, men det gick inte alls.Eftersom det inte är en påse bullar av vänlighet. Utan att om jag inte bakar bullar åt min man, så ska hon! Vi äter ofta olika min man och jag, så han äter precis det han vill och önskar, det förklarade jag. Men så spydig och ilskan flammade ur ögonen. Nu har jag släppt det, men jag hade det här i huvudet i en månad.
      Tack och KRAM till dig!

      Radera
  3. Verkar knepigt att kommentera hos dig också idag.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Sådan människor ska man inte lägga varken tid eller energi på utan det är bara för er att strunta i henne. Hennes beteende är helt oacceptabelt. Mitt råd är att nonchalera henne helt.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det bästa, min energi får gå åt till något bättre!
      Jag kan inte längre kommentera hos dig. Behöver logga in nu, men det fungerar inte!?
      Ha det jättefint KRAM

      Radera
  5. Vilken sjuk person! Det gäller att sluta se eller
    prata med personen.
    Ha en fin dag!
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev förvånad att hon vände sig mot mig, min man fjäskade hon för men blev aggressiv mot mig. Det är inget hon vinner på om hon nu trodde det.
      Min man blev lika förvånad och arg.
      Ha en jättefin kommande vecka! Stor Kram ,-)

      Radera
  6. Sådana personer blir man så ledsen på. De tar så mycket energi och ork, för man vill ju i det längsta försöka vara vänlig tillbaka. Men jag tycker att hon verkar mycket konstig och det bästa är nog att försöka undvika henne så mycket som möjligt.
    Hoppas att ditt datorstrul slutar, det är så jobbigt.
    Ha det så fint ni kan, ni två.
    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kändes när hon helt plötsligt vände sig emot mig, jag hade det i huvudet i en månad. Eftersom jag inte är otrevlig själv, förstår inte varför man ska säga elaka saker. Vi blev mållösa både min man och jag. Men tänker inte ställa upp på sånna elaka kommentarer.
      Ni två får också ha det fint. Varm Kram direkt tillbaka till dig!

      Radera