Translate

måndag 6 december 2021

Vinter. Och äntligen löste sig problemet med wordpress! Min undulat

 


Nu är det vinter, så kallt, så vi har köpt varma rockar till hundarna, nu myser dom ute, ok lite kallt om tassarna blir det ändå.

Hundmässan är det enda vi brukar gå på varje år, förra året var det ingen på grund av covid, i år hoppar vi över , alltid kul att gå dit, men det sprids ju fortfarande och nu den nya varianten. Även om vi har fått två vaccinationer så hoppar vi över i år.

Äntligen kom jag in och kan kommentera hos några vänner på wordpress ,-)) Så glad för det. 

Jag har ju bara min blogg, har aldrig haft facebook och vill inte ha det heller.

Så då vill jag ju gärna att bloggen fungerar ,-)

Nu börjar önskelistor för julklappar trilla in , på tiden ,-)

Vi vuxna lottar och får en julklapp var, jag är jättelätt att köpa till, önskar mig som vanlig färg och lera så jag kan måla.  Älskar att göra figurer stora som små.

Även där måste jag säga att jag har slöat till...min undulat som jag gjort är inte klar än , det är inte mycket mer än fötterna..... heter det fötter på en fågel ,-)) jag ropade till min man, nu sitter vi båda och funderar  .-)))

En fot är halvklar, den andra fattas ännu, sen är det målningen av fötterna.  Den sitter i en bur i köket. lägger ut en bild , 




9 kommentarer:

  1. Retligt om bloggen strular. Retligt för vem som, Facebook eller inte. Jag har även Instagram.
    Fåglar har väl klor, tänker jag, eller om man säger fötter.
    Vad konstnärlig du är!
    Ha det riktigt fint och tack för grattiset!
    Kram, Gerd

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man vill ju att det ska fungera med det som hör datorn och nätet till!
      Ja klor ,-))))) det var helt stopp i huvudet.
      Tack, det är kul att skapa, och en levande undulat är det inte tal om ,-)
      Ha det riktigt fint du med ,-) KRAM ,-)

      Radera
    2. Varsågod ,-) Ni verkar ha haft ett härligt firande ,-))

      Radera
  2. Det är alltid irriterande när inte tekniken fungerar som den ska så skönt att det löst sig hyfsat nu.
    Vilken fin undulat du har gjort och du är verkligen kreativ.
    Miss T är anmäld till en mycket stor utställning i Göteborg efter nyår men jag tror att jag kommer att avstå. Känns liksom inte helt nödvändigt tänker jag...

    Kram och ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är inte kul när det inte fungerar, så tack för tipset, jag bara hoppades att det skulle fungera av sig själv. ,-)) Men började misströsta. Tack, men jag börjar bli lat märker jag, fast jag vill fortsätta skapa. Kul att miss T är så duktig, du jobbar hårt med henne. Få se efter Nyår om du ändrar dig, annars låter du bara bli, det ska kännas kul!
      Kram och ha det gott du också ,-)

      Radera
  3. Håller med Geddfish. Klor! Men fötter funkar oxå.
    Jag gar både Facebook och Instagram.Facebook är jättebra, där finns så mycket information.
    Men jag vet flera som inte har FB. Instagram är nog ovanligare att inte ha.
    Vilken konstnär du är... och så kul att ha en så positiv hobby.
    Ha det fint! Kram //Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klor, ja det stod helt still, kunde inte tänka alls, sen var det samma sak för min man ,-)))
      Vill ha så lite som möjligt att hålla på med, men blogg känns kul, har hållit på sen 2008, först på zoomin, som har slutat på. Tack, men det här är bara på kul, tycker det är kul att måla bilder och hålla på med lera, i olika storlekar, min största är en kvinna över 2 meter som står i vardagsrummet . Ha det fint du med KRAM ,-)

      Radera
  4. Jätteroligt att det nu fungerar för dig att kommentera på Wp. Och visst vill man att bloggen ska fungera. Både att skriva från och även att kunna kommentera hos andra.
    FB vill jag inte ha, har aldrig förstått vitsen. Har absolut inte behov av några grupper där.
    Instagram har jag och där är det bilder som är mer i fokus.
    Vad gäller fåglar så har de fötter.Helt rätt. Är så imponerad av allt fint du får till.Och nu undulaten.
    Perfekt att du önskar dig lera och färger.Hra ju sett lite på din blogg av det du skapat och det är så roligt att få se.
    Önskar dig en bra vecka.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, kul att skapa men det blir mindre tid för det, får se till att få mer tid. Tyckte fötter var rätt men blev sen så osäker ,-))) Jag blev orolig att jag aldrig mer skulle kunna kommentera ,-)) men efter ett tips från znogge så gick det till slut! ,-))
      Önskar dig också en fin vecka! KRAM

      Radera