Translate

fredag 21 januari 2022

Öga för rost!, små skulpturer

 När vi var i Amsterdam för något år sedan, vi campade.  Var ute och gick.

Efter en stund  satte vi oss ner på en bänk. Där ser jag något rostigt i gräset ,-)))


Där ligger en rostig ringklocka som suttit på en cykel,  nu flera år senare hänger den på väggen i vårt kök  ,-)
Har hittat så mycket rost genom åren. Har gjort konst av en del, oftast en skulptur jag gjort som jag satt upp med något rostigt.
Jag älskar rost ,-)

Den  här hittade jag för någon  dag sen, den ska hakas fast så den når till tröskeln, nu står den lutad mot väggen. Håller på att sätta upp mina målningar, jag tycker det blir så snyggt när något rostigt  blandas med allt.
Nu förväntar jag mig inte att ni andra tycker om rost. Men ville visa  ,-)


Men i mina ögon är den här hur snygg som helst ,-))) Den tog köksgranens plats ,-)

Har gjort många skulpturer genom åren , här är de  minsta, två män som hamnat i knipa ,-)  Den största är en kvinna som är lite över 2 meter lång och står av sig själv i vardagsrummet.
Måla är kul men att forma med händerna är ännu roligare.




Lite av vad jag sysslar med. 

Trevlig Helg ,-)

12 kommentarer:

  1. Det finns en liten affär, mitt ute på landet, några mil från oss, som bara säljer rostiga saker.
    Dottern tog med mig dit en gång. Hon gillar rost. Jag sa NEJ, NEJ, NEJ! Det gör jag fortfarande. Smaken är delad! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut vi tycker olika om saker. Jag skulle tycka det var kul att titta runt i den affären ,-) Men hittar så mycket rost själv, så jag kan nog öppna en liten affär själv ,-))
      Men kul att din dotter älskar rost ,-)
      En trevlig Helg önskar jag dig! KRAM ,-)

      Radera
  2. Så kreativ du är och så roligt att du väljer att ha dina saker framme. Kul dessutom att du vill dela med dig av dem. Själv blev jag väldigt nyfiken på hur kvinnan i vardagsrummet ser ut och hade gärna sett en bild på henne också. Att skapa med händerna är roligt. Själv föredrar jag nog att arbeta i lera men nu var det länge sedan.

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan komma en bild på henne ,-)
      Jag har mycket av det jag gör framme, en snäll man ,-) Att skapa med händer ger en speciell känsla, kul att du har skapat med lera du också ,-)
      Trevlig Helg KRAM ,-)

      Radera
  3. Jag tycker att mycket av det som är rostigt är fint och jag beundrar din förmåga att sedan placera ut det hemma. Tyvärr saknar jag öga för detta men hemma hos någon, när jag ser det uppskattar jag det väldigt mycket.
    Spännande skulpturer. Jättefina! Skulle även vilja se den stora du gjort. Kanske har du visat den men jag har i så fall missat den.
    Du är så kreativ och kan skapa så mycket fint.
    Tack för att du visar.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rost är magiskt för mig ,-)) Det finns så mycket läckert, jag hittar och tar hem det jag vill ha.
      Den stora har jag inte lagt ut än ,-)
      En mysig Helg önskar jag dig.
      KRAM ,-)

      Radera
  4. Du är så duktig och kreativ med skulpturer och även det du ritar. Du har sinne och blick för detta. Till skillnad emot mig, tummen mitt i handen och har mycket svårt för att se om något passar ihop med varandra, som i möblering.
    Rostiga saker känner jag inte för. Men som sagt, vi är olika.
    Ha det så bra och var rädd om dig.
    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kul att du tittade in ,-))
      Inte har du tummen mitt i handen. Långt därifrån. Du har alltid så mycket värdefullt att komma med!
      Rost är det inte alla som gillar, och förstås helt OK, vi är olika, och bra det.
      Ha en jättefin kommande vecka! Varm KRAM ,-)

      Radera
  5. Fina alster du gjort👏 Det är roligt att pyssla, gäller bara att ta sig tid.
    Ha en fin dag!
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ,-) den tiden får jag ta 'ven om det kan vara svårt att hinna ,-)
      Ha en fin dag du med.
      STOR KRAM

      Radera
  6. Å så roligt och vilka fina skulpturer. Jag är också en rostplockare, finns mycket i skogen, och jag har tagit hem allt möjlig. Använt en del när jag gjutit betong.Sakletare som Pippi haha..Ringklockan är cool, bara att leta vidare, kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja rost är fint, kan användas till mycket ,-)
      Jag älskade ringklockan, blir jätteglad när jag hittar!
      Jag tänkte för en gångs skull lägga ut lite av vad jag gör i mitt inlägg i morgon.
      Ha det jättefint KRAM ,-)

      Radera