Translate

torsdag 20 januari 2022

Viner runt öronen och jag njuter ,-)

 Härligt vinterväder, blåser kyligt och det viner snö, helt underbart är det. Jag skulle ha kunnat vara ute länge.............men med en hund med kennelhosta trots vaccin. Och en whippet. med varm rock, men ändå, han tittar på mig....vi går väl fort och sen hem ,-)) och en liten tålig kille.  Så fick jag nöja mig med 20 min. När jag bodde hemma var jag alltid ute på långa promenader när det var snöstorm så mysigt. När barnen var små tog vi ut dom när det ven runt knutarna, ja i allt oväder. Nu älskar dom också ovädersväder ,-)




Älskar när jag får  eller läser " Det här har du gjort fel i hela ditt liv" Ja ungefär så. Då blir jag nyfiken, vad har jag gjort fel ,-))
Den här gången var det smörja in händerna.  Jag tar som många andra en klick i handflatan och smörjer in,-)
Fel fel fel ,-))
Läser VG på nätet där kom Silje Gundersen med ett mycket bra tips. Två centimeter  handkräm läggs på handryggen, sen gnider man handryggarna mot varann, Plus smörja in handled. Handled gör jag, men provade det andra direkt.  Kändes väldigt bra ,-)

Gillar verkligen de här "du har alltid gjort fel tipsen" Ibland baxnar man, hur korkade är vi Ok inte alla men många av oss ,-)) Gladpacktipset  tex där man drar och sliter.....sen var det bara en liten grej att vika in . ,-))) det är humor det!
Så typiskt att vår ena  hund har fått kennelhosta.  Det är bara han som drabbats än så länge. Nu håller vi tummen hårt, för hundarna ska alla tre vaccineras mot rabies i början av februari.  Om de är sjuka så går ju inte det, och det ställer till det ordentligt för oss. För då får vi börja om från början, med tre hundar. Plus intyg att de har  antikroppar. Det blir dyrt kan jag säga.
Nu var det ju 2019 vi var ute i Europa med dom. Och vi har inte tänkt åka i år. Men vi har dom rabiesvaccinerade så vi kan bara packa och dra iväg när vi vill. 



Ha det fint ,-)

8 kommentarer:

  1. Egentligen tycker jag också om snöoväder men det gäller bara så länge jag inte behöver ge mig ut på vägarna. Det behöver jag göra ett par gånger i veckan så därför föredrar jag stilla snöfall.

    Så smörjer jag alltid in händerna faktiskt utan att ha läst om det. Tänk att jag gjort rätt hela tiden :D

    Hoppas att er hund inte smittar dem andra. Samtidigt så är det nästan lite märkligt om de inte får det för just kennelhosta är oerhört smittsamt. Håller en tumme i alla fall!

    Kram och ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är skillnad att gå och njuta och att köra ,-) Det brukar min man påpeka när det är han som kör, när sitter och tycker det är mysigt, ok det vet jag ju, men att vara ute i det ,-)) Där ser man, du har gjort rätt hela tiden ,-)) jag behövde ett tips, men det kändes bra och blir ju inte lika kladdigt. Tack , ja inte bra att de blir sjuka trots vaccinering, han hostar mindre, peppar peppar. Stor risk är det att de andra börjar hosta. .
      Ha det gott du med, Kram!

      Radera
  2. Nä, idag är det inget gott väder. För kall vind. Bättre med riktig snöstorm.
    Händerna, dem brukar jag smörja in när det är "för sent". Men krämen gör verkan då också. Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktig snöstorm är ju kanon, men det här får duga ,-)) Har inte varit någon snöstorm än den här vintern. Ungefär så ja. det brukar det bli här också med händerna ,-)
      Men ska försöka göra vissa ändringar i mitt liv ,-)
      Ha det gott du också! KRAM ,-)

      Radera
  3. Härligt att du också gillar vinterväder, det gör jag också. Men en sak är vi olika i, jag avskyr då det blåser hårt. Medvind går bra, men inte motvind, tycker att jag inte får luft, kanske beror på mitt hjärta.
    Då har jag också gjort fel med insmörjning av händerna. Får se om jag kommer ihåg dina råd här.
    Hoppas att det ordnar sig med hundarna och vaccinationerna.
    Trevlig torsdagskväll.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker det är skillnad på blåst, gillar inte när det blåser lite, då far håret bara runt ,-) Men storm det är nåt annat, härligt! Min mamma har samma problem som du, "jag kan inte andas" ropade hon när det blåste.
      Få se om jag kommer ihåg mina råd själv ,-))) det kan vara lite olika med det, men den här ska jag försöka.
      TACK jag hoppas det ordnar sig med vaccinationerna, så typiskt! ,-)
      En trevlig Torsdag önskar jag dig ,-) KRAM ,-)

      Radera
  4. Jag brukar ju ge mig ut i princip varje dag, ibland inte mer än 30 minuter om det inte känns bra. Men idag har jag bara varit ute på balkongen. Ä rinte helt i form.
    Trist med kennelhostan men hoppas de andra hundarna klarar sig så att det fungerar med vaccin för dem.
    Ja, visst är dessa "gjort fel" tips roliga och väl värda att testa.
    Ha det fint!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är man inte helt i form ska man unna sig att vila ,-) Jag vet att du är väldigt aktiv ,-) Inte lätt att känna sig begränsad. Men jag hoppas du mår mycket bättre i morgon, sen är du på g igen ,-)
      Tur att man har balkong säger jag. Då får man alla fall komma ut. Han hostar mycket mindre, tack de andra är friska än så länge, Hoppas hoppas ,-)
      Otroligt hur många som gör fel, det finns ett knep för allt tydligen, som de tror att vi ska förstå direkt ,-))
      Önskar dig allt gott! Krya på dig nu!
      KRAM ,-)

      Radera