Translate

måndag 21 februari 2022

SELFIE

 Ord-Lek nummer 8

Klimakteriehäxan ligger bakom temat.   https://klimakteriehäxan.blogspot.com  Man ska svara på 12 frågor- och man får inte använda Google.

Varje svar måste starta med den sista bokstaven i föregående svar.

Eventuella tillägg inom parantes är frivilliga.

1.Min bästa sida:  Tålamod  ( det har jag massor av )

2.  Livekonsert:  den enda   Westlife     (blir kanske inte godkänd)

3.   I Kylen:  Emmentaler  ( vilken tur, brukar aldrig ha den men använde den nyligen till en speciell varm smörgås)  HURRA ,-))))


4.  choklad:  Reilleys   ( köper vi ofta när vi är i England)

5.  Film:  Scream  (visst det är några år sen)

6.  Vill besöka igen :   Mässan  ( den stora hundmässan i Stockholm)  har inte varit där sen covid -19 )

7.  Vanlig present:   Något mysigt  ( väljer vi, jag vet att det är kanske över gränsen, men annars hade jag inte kunnat fortsätta, och det vill ju jag ) 

8.  Tidsfördriv:   Tidning  ( en kvällstidning i veckan köper vi, hundtidning som dimper ner i brevlådan ) 

9. Bok jag rekommenderar:   Glöm aldrig Sarah  (Chris Mooney)

10.  Blomma:  Hyacint  ( alltid hemma hos oss varje Jul ) 

11. Material:  Tyg  ( i alla material)

12. Så lär jag mig nya saker:  Google  ( jag har blivit riktigt vetgirig sen vi köpte dator för många år sen. där hittar man allt )



17 kommentarer:

  1. Här skiljer vi oss rejält! Tålamod är nämligen långt ifrån min bästa gren. Önskar att jag hade lite mer av den varan. Kvällstidning slutade jag köpa för otroligt många år sen, men hundar gillar jag! Roligt att kolla din selfie!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu kan man ju läsa tidningar på nätet ,-) Men gillar papperstidning, så varje söndag blir det en sån.
      Ha det fint ,-)

      Radera
  2. Kul att läsa dina svar. Hade kunnat stämman ini fler. Mina svar kommer i morgon men de är klara.
    Och att köpa något mysigt är väl perfekt. Boken "Glöm aldrig Sarah" tyckte jag också var bra. Och att läsa en papperstidning gillar jag. Vi har nu DN i papper och den sitter jag länge med.
    Hoppas du i år kan komma till hundmässan. Borde kunna fungera.
    Kram och ha det bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja i år får det bli hundmässan igen, ,-)Papperstidning är något speciellt, varje söndag har vi en sån, förr hade vi varje dag, men nu läser jag på nätet men det är inte samma känsla ,-) Kilar in och läser din selfie,
      Ha det fint KRAM ,-)

      Radera
  3. Google är toppen! Mina svar kommer i morgon. Tack för dina!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fantastiskt vad man hittar på google. Dator är viktigt bättre än TV ,-)
      Ha det fint KRAM ,-)

      Radera
  4. Alltid lika trevligt att läsa svaren och du lyckades bra. Det hade ju varit väldigt synd om du inte hade kunnat fortsätta tänker jag.
    Kvällstidningar har vi inte köpt på evigheter. Tycker att allt finns på nätet men vet att många tycker om känslan att hålla i en tidning. Själv tycker jag inte om att lyssna på böcker utan vill hålla i den.

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är något visst med papperstidning men de är så dyra nu. läser oftast på nätet, men på söndagar unnar vi oss en riktig tidning. Böcker vill jag hålla i, där fungerar inte nätet för mig heller.
      Ha det fint, KRAM ,-)

      Radera
  5. Kul att läsa dina svar.
    Få se om jag får till något denna vecka. Börjar redan tröttna så smått... Typiskt mej... kul ett tag... Sen vill jag göra något annat. Så det där med tålamod är inte riktigt min grej.... fast man kan ju ha bättre tålamod i annat, förstås.
    Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får kika in o läsa ,-) jag har inte tröttnat, men det är ju olika och du har ju annat du håller på med. ,-) Den här gången var det knepigt! ,-))
      Ha det fint KRAM .-)

      Radera
  6. Google är en bra källa till kunskap. Köper inga tidningar längre, de är alldeles för dyra. Nyheter får jag genom TV och dator. Vi har också en gratistidning, MittI, som kommer en gng/vecka, och i den står det lika mycket lokala nyheter som det står under en hel vecka i ortstidningen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tidningar har blivit för dyra, läser på nätet men söndagar köper vi. Vi har också en tidning som kommer en gång i veckan, men inte mycket i vår ,-)
      Ha det fint ,-)

      Radera
  7. Kan man få köpa en påse tålamod av dig? Jag fick ingen när jag föddes! Och det är rätt jobbigt i längden att vara otålig med allt! Jag brukade gå på Hundmässan i Stockholm medan jag bodde där, sen har det aldrig blivit av. Kul när såna evenemang återkommer efter pandemin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får börja sälja, har hur mycket som helst ,-)) Ja jättekul när hundmässan är igång igen, den var nog det förra året men då var vi sjuka.
      Ha det fint;-)

      Radera
  8. Härligt med stort tålamod! Jag har det i vissa sammanhang, i andra inte alls :D Scream har jag inte sett, gillar inte alls skräckfilmer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tålamod är bra att ha ,-)) Nu är det många år sen vi såg Scream ,-) Nu gillar jag andra filmer, det händer så mycket otäckt ändå.
      Ha det fint ,-)

      Radera
    2. Har försökt svara på din blogg, men blir sedd som spam så det går tyvärr inte, hoppas du ser att jag försökt svara! ,-)

      Radera