Translate

fredag 18 februari 2022

Tulpanerna slår inte ut.

 


Har inte hittat bra tulpaner i år.  Förr var tulpanerna fina. Men driver dom tulpanerna för hårt. Den buketten såg jättefina ut, stora jämna, härlig färg. Men nu har alla vissnat i knopp. En tulpan ska slå ut, det är vackert, har fått tips av en bloggvän Znogge att i affären ska de stå i vatten. Det gjorde den röda buketten,  men det hjälpte inte den här gången. På bilden var det en som vissnat, nu har alla.


Köpte en lila bukett till min mamma,  buketten såg inte så bra ut, det fanns bara tre buketter kvar och de stod i vatten,  vi var sena och ville ha några tulpaner med till henne.  De slår ut vackert, men bara tre, de andra har stannat som små knoppar.

Får  prova någon bukett till. Tulpaner som slår ut är otroligt vackra. 

Önskar er alla en mysig Helg ,-)  💓



8 kommentarer:

  1. Ja, varför tulpaner ofta beter sig så här kan man verkligen fråga sig. Förr slog alltid tulpaner ut oavsett om man köpte dem på ICA eller i blomsteraffären. Tulpaner måste stå i vatten i butiken för att de ska slå ut och det gjorde dina. Då tänker jag att de är för hårt drivna och kanske inte hanterats rätt under transporten eller hos grossisten. Det är liksom den enda förklaring som återstår. Denna vecka valde jag ranunkler i stället och de uppför sig perfekt.

    Önskar er en fin helg och ett härligt firande!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är synd för tulpaner är vackra.
      Ranunkler köpte vi till oss när vi fyllde, älskar dom, vackra och så håller de länge ,-) Din bukett var så fin!
      Tack, ja nu ska det bli härligt att fira med familjen ,-)
      Fin helg önskar jag dig.KRAM ,-)

      Radera
  2. Har också rn bukett på köksbordet. Med femdagarsgaranti! Köpta i onsdags! Än har de inte torkat... men de är inte heller utslagna.
    Förra veckans extrapristulpaner, de torkade i knopp.
    Nästa vecka får det bli tulpaner från blomsteraffären. De brukar vara de bästa.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får prova från blomsteraffären, älskar tulpaner men gillar när de slår ut, de gjorde de alltid förr.
      Ranunkler har vi köpt nu, håller länge och är lika fina som rosor.
      5 dagars garanti har jag inte sett, ser jag en så köper jag ,-)
      Tulpaner på köksbordet det är fint! ,-)
      Fin Helg önskar jag dig. KRAM ,-)

      Radera
  3. Jag tror att tulpanerna oftast är för hårt drivna och sedan ska transporteras och då vet man inte vad som händer. Jag har haft tur några gånger och otur andra. Ska testa idag igen och se hur det blir.
    Önskar dig en fin helg.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är nog så, synd på så vacker blomma.
      Ska själv köpa några buketter till från olika ställen ,-)
      Önskar dig en fin helg! KRAM ,-)

      Radera
  4. Jag håller med dig att Tulpaner idag, har dålig kvalité. Idag fraktas biljetterna runt till affärerna tex ICA många affärer,blommorna får stå länge i bilarna, kanske blommorna får kylskador.
    Ha en fin dag!
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan mycket väl vara så att fraktas i bilar och det är för kallt, för tulpanerna brukar vara fina, och de är de inte nu.
      Har mamma här ,-) Ha det fint KRAM ,-)

      Radera