Translate

fredag 11 februari 2022

Två dagar innan


Här sitter jag och bloggar ,-) Stolen är SÅ skön.

Hundarna blev ju sjuka med kennelhosta,  en tid innan de skulle få rabiesvaccin, vi blev ju oroliga , vi ville ju inte börja om på ruta ett, det hade varit dyrt. Vi hann precis , Det var nästan på dan att det gick. Så tacksamma för det. 

"Hann precis" får mig alltid att le, vi hade en släktträff för  många år sen.....en av kusinerna när vi hade en brännbollsmatch mellan oss kusiner och våra barn......den kusinen började ropa "hann precis" när han precis blivit bränd. Sen hojtade vi alla kusiner  "hann precis"  vi fuskade allt vad vi kunde.  Våra barn  tyckte till slut att det var kul ,-))   Vi i vår familj använder fortfarande hann precis  fast inte som fusk, vi skrattar alla åt minnet av den matchen ,-))

Idag mycket försent ska jag äntligen titta om jag hittar icebugs,  det är SÅ halt,  hinner väl precis köpa om jag nu hittar några , sen kommer våren snabbt och all is försvinner ,-) Men med den lilla piggen kvar blir jag stel, jag provade igår hemma om jag ens har något balanssinne kvar, Jodå perfekt, kan stå på ett ben utan att vingla och kan balansera länge! Men när jag går ut, då blir jag stel.  Nu har jag slagit huvudet i 4 gånger, det räcker. Sista gången var för en vecka sen, efter Talang på TV, Skulle sätta på mig kläderna, går förbi mannen som sitter på golvet och ska sätta på den av hundarna som behöver en varm rock. Precis när jag sätter fötterna lite på rocken som jag inte ser, drar mannen åt sig rocken med en himla fart....mina fötter åker upp hade raggsockor så det var ju extra halt. far ner på rumpan med en smäll och huvudet far bakåt med ett tjongande in i  en byrå.   Inte klokt, hur många gånger håller mitt bakhuvud undrar jag.  

Där fick jag ingen varning ,-))   Ibland får man klara sig själv ,-)))

Trevlig Helg! ,-)

12 kommentarer:

  1. Nu får det verkligen räcka med fallolyckor för din del. Förvisso har det gått bra alla gångerna men ändå... Kanske är du en riktig träskalle ;-) Skämt åsido så låter det klokt med bra skor. När vi var i stan skulle jag korsa gatan för att komma till blomsteraffären och det var rena blankisen. Eftersom gatan sluttade lite var det bakhalt när jag skulle tillbaka till bilen och sju resor värre. Gissa om jag var stel!

    Vissa uttryck fastnar liksom och jag kan förstå att det har gjort det hos er :D Så skönt att det löste sig med vaccinationerna för börja om från början har man ingen lust med.

    Önskar er och hundarna en fin helg!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja är nog en riktig träskalle ,-))) Har haft tur. Så nu är jag väldígt rädd om huvudet, för det är is överallt! Nu fanns inga icebugs, lite sent ute!
      Ja bäst att vara försiktig, jag ser säkert ut som hundra år ,-) men bättre det, det går så fort, sen ligger man där, och när det sluttar som hos dig, rena mardrömmen! Nej det hade varit dyrt att börja om med vaccinationerna, så där hade vi extrem tur! En fin Helg önskar jag er! KRAM ,-)

      Radera
  2. Usch, vilken otäckt fallolycka. Du tycks vara tjockskallig.:)
    Har ju spelat brännboll i skolan med eleverna. Hann precis... eller som man säger här... Jag var inne.... det är vanligt. Man vill ju inte bli bränd. Har alltid varit kass på brännboll...slår dåligt, tar inga läror och springer sakta.
    Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tjockskallig måste jag vara ,-))) Himla tur att huvudet inte är spräckt. Vi skojretades med barnen, ibland var vi långt ifrån. Men vi "stora" hade kul ,-)) Har själv inte varit någon stjärna på att slå, men sprang fort! Ha det gott du med , KRAM;-)

      Radera
  3. Viktigt att ha en skön stol och annat runt sig så man trivs när man bloggar. Och bra arbetsställning.
    "Hann precis" är just ett uttryck jag också finns från inte minst brännboll. Den som blev bränd tyckte alltid att den hann precis. Men inte brännaren och andra laget.
    Oj, vilken otur att du ramlade och slog i bakhuvudet. Hade ju kunnat gå riktigt illa. Huvudet är skört. Var rädd om dig.
    Ice bugs kan jy vara bra. för egen del har jag svårt för den för jag tycker jag får obalans och i övrigt har jag väldigt bra balans. Just nu är det inte så halt här så jag går utan i bra och räfflade kängor.
    Ha det fint !
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är det svinhalt, is nästan överallt. Vi retskojade med alla barnen ,-))) Ja nu får jag var försiktig med huvudet, har haft tur än så länge ,-)
      Jag tycker icebugs är bra, värre med broddar, men det är ju klart olika hur man känner.
      Ha det fint du med ,-)) KRAM!

      Radera
  4. Brännboll har jag inte spelat sen jag var barn. Så kul ju! Men fy vilken fallolycka. Skönt att det gick bra ändå. Jag ramlade idag på dagens fotbollsmatch. Halkade på en isfläck som var gömd och jag stukade min fot. :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fy , ja det går snabbt när man ramlar. hoppas stukningen läker snabbt, is är nåt jag inte gillar, har varit försiktig ute och så ramlar man inne ,-))) Brännboll är kul!
      Ha det fint ,-)

      Radera
  5. Vilken tur att du klarat dig trots alla fall. Men det är ju det vi människor gör, vi faller och reser oss upp igen -trots att det kan ta emot. Men det gör ju så ont att slå i huvudet! Hoppas nu att du håller dig på benen och slipper fler fall framöver.
    Må gott och ta väl hand om dig!
    Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo vi faller alla på olika sätt,-)
      Det här var ett sätt. Det gick ju bra!
      Nu är jag mer försiktig ute kan jag säga, så halt.
      Ta hand om dig du också ,-) Ha det fint KRAM!

      Radera
  6. Där hade ni tur i oturen med hundarna.
    Häftigt uttryck. Förstår att det hängt kvar liksom det ursprungliga minnet av brännbollsmatchen.
    Du verkar ha ett rejält bra och hårt bakhuvud. En olycka kan hända blixtsnabbt. Jag har tänkt att köpa sådana skor de senaste tre-fyra åren. Nästa säsong så...
    Kram, Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja himla tur, de ska ha rabiesvaccinet var tredje år ,-)) så det skulle ju varit otur annars. Vissa har ju tunt som äggskal det har ju bevisligen inte jag ,-) Behöver jag ens hjälm ,-) Skämt åsido. Tur igen verkligen. Icebugs är SÅ bra, manen har nya, han går hur säkert som helst överallt.
      Ha det fint KRAM!

      Radera