Translate

måndag 14 mars 2022

SELFIE

 Ord-Lek nummer 11

Klimakteriehäxan ligger bakom temat.   https://klimakteriehäxan.blogspot.com  Man ska svara på 12 frågor- och man får inte använda Google.

Varje svar måste starta med den sista bokstaven i föregående svar.

Eventuella tillägg inom parantes är frivilliga.

1. Mitt hår är:   ofärgat

2.  Min panna är:   Tur där, fin

3. Mina ögonbryn är:  Något bleka

4. Mina ögon är:  Aj ser sämre

5. Min näsa är:   En bra näsa

6.  min mun är:   Att den kunde varit mer fulländad

7. Mina armar är:   Dallrar lite

8.  Mina bröst är:  Endå nöjd ok felstavat ,-))

9.  Min midja är:   Det var en gång....

10.  Min rumpa är:  godkänd  ( en tio poängare) 

11.. Mina ben är:   Dom kunde varit starkare

12.   Mina fötter är:   Enstående





14 kommentarer:

  1. Vad roligt att läsa dina svar med lite ordfångeri!😀
    Enastående svar!
    Kram.
    PS. Har ni haft covid 2 ggr allihop?🌷

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svårt att svara med rätt bokstav ,-))
      Ja vi tre har haft covid två gånger, första gången smittade mamma oss, nu den här gången smittade vi tyvärr henne. hoppas du piggnar till fort, för oss tog det tid!
      KRAM

      Radera
  2. Med årens gång är nog inte alla kroppar perfekta men en fungerande kropp är värt mycket även om det dallrar lite här eller där tänker jag. Enastående fötter är nog så viktiga.

    Ha en härlig dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja en kropp som fungerar och är bra är värt mycket ,-)
      Armarna skulle man väl kunna träna upp, och inte lata sig framför datorn plus starkare ben ,-)
      Ha en härlig dag du med! KRAM ,-)

      Radera
  3. Dallerarmar, det har nog många! Men de funkar bra ändå.Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadå ,-)) fungerar är det viktigaste!
      KRAM ,-)

      Radera
  4. Denna veckas selfie-skörd tror jag slår alla föregående. Jag skrattar glatt för varje svar jag läser! Tack för det och för att du är med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får kika på alla andras svar, log glatt åt dina, vi har vissa grejer men annars verkar vi (de jag har läst) nöjda ändå ,-))

      Radera
  5. Roligt att läsa dina svar. Och visst stämmer flera av dem in på mig också. Kroppen ändras och man kan ju också kalla det för viss återvinning.
    Hoppas ni nu mår bättre.
    Kram och ha det bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får vara snäll mot sig själv, vara glad för det som fortfarande är kanon, och blunda lite för det som var ,-)
      Tack mår bättre ,-)
      Ha det fint!

      Radera
  6. Heisann, kreativiteten lenge leve, her har du virkelig fått til svar som treffer uansett om det er positivt eller negativt, litt sjølkritikk av det gode slaget... mao. Supert innlegg ;:OD)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får se på sig själv med snälla ögon och höja det som är fortfarande i toppform, och blunda för det som kunde varit ,-))) Får kika in hos dig och se om du svarat.
      Ha det fint ,-)

      Radera
  7. Borttappad midja och godkänd rumpa (tänker osökt på Kalles julafton där dockorna får stämpel i rumpan) så kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja lite så ,-)))man får vara glad för det som är kanon ,-))) och inte hänga läpp för det andra.
      Ha det fint ,-)

      Radera