Translate

tisdag 29 mars 2022

SELFIE

  Ord-Lek nummer 13

Klimakteriehäxan ligger bakom temat.   https://klimakteriehäxan.blogspot.com  Man ska svara på 12 frågor- och man får inte använda Google.

Varje svar måste starta med den sista bokstaven i föregående svar.

1.  Alltid till frukost:  Välling

2.  Omläst bok:  "Gill" Jill och drömhästen  ( författare Ruby Ferguson.  Det är vällingen som ställer till det ,-))) jag har kollat två bokhyllor, hittar ingen bok på G?! har så många böcker jag har läst två gånger eller fler.  Jill och drömhästen läste jag när jag var omk  11-12. Älskade Jillböckerna, men hittar dom inte, har bara drömhästen kvar. Och den läser jag  ibland på kul fortfarande. Tycker att den är bra fortfarande ,-) )

3.  Flerårigt plagg:   Nappaväst:  fast inget jag använder längre ,-)

4.  TV-program :   Talang   ( Har jag tittat på, sen finns fler bla Masksinger men hur jag än fuskar får jag inte ett T till att bli ett M.  Alla mot alla är en favorit)

5.   Reser ofta med:  Gubben  ( i bilen ) ,-)

6.   Barnslig favorit:  Nalle   ( Tycker fortfarande att dom är charmiga, gärna slitna gamla,  fick en liten gul av min pappa en gång när han varit i Norrtälje på repmånad, jag var nog 5 år, tyckte den var så fin så den vågade jag inte leka med,  den har jag kvar, omk 8 cm hög) fotad på en gammal stol jag fick efter min farmor ,-) 



7.  I filmens värld:  E:T  (   jättesöt film )

8.  Museum att återbesöka:  Tekniska museet  (  Min man som är lärare har åkt dit med sina elever många gånger.  Så vi åkte dit med ett av barnbarnen, jättekul, åker gärna dit igen.)

9.  Kläder jag köpt två av :  T-tröja   (  köper ofta två i samma färg eller olika färger)

10.  Frukt jag aldrig får för mycket av :  Apelsin  ( Och då pressar jag gärna några apelsiner) 

11.  Kollar på nätet:  Nyheter  (  Går alltid in och läser nyheterna först i olika dagstidningar , även den norska VG )

12.  Ord jag längtar att få höra igen :  Regnet kommer inte.

20 kommentarer:

  1. Har också troget tittat på Alla mot alla, men faktum är att jag börjat tröttna lite. Skrikigt och fullt av upprepningar, och varför svärs det så mycket (i onödan)? Apelsiner är supergott, nyttigt dessutom. Kul att kolla in din selfie i dag också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har hört fler som reagerar på att det svärs och skriks, men själv reagerar jag inte på det, även om jag inte svär själv ,-) Ha det fint ,-)

      Radera
  2. Nu behövs det allt lite regn. Och värme på det. Gillar regn... men inte varje dag...
    Tekniska museet, det låter intressant. Tror inte jag varit där. Ligger det i Stockholm?
    Har lite svårt för TV4. Masked Singer såg vi på Play. Då kan man spola över reklamen. Alla mot alla... ? Blir irriterad på allt svärande!
    Välling till frukost!? Vad är det för välling!? Tänker på den välling som småbarn äter via flaska. Vilket jag inte tror att du gör...🙂
    Apelsiner och Nallar, dem kan vi mötas i! Ha det fint!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var bara regn jag kom på, klockan var nästan 1 på natten ,-)) men vi har haft mycket regn ,-)
      Ja den ligger i Stockholm, vi bor lite norrut ut!
      Det är många som tycker det svärs för mycket i Alla mot Alla, men det berör inte mig alls, men jag svär inte själv, utom någon enstaka gång ,-) Vällning till frukost, ja ,-) varje dag. Fullkorn o protein vällning ,-) gott. Men har det också för min hals, krångel att svälja.
      Ha det fint du med KRAM ,-)

      Radera
  3. Kul att läsa dina svar på frågor. Jill och Drömhästen får mig att tänka på Anne på Grönkulla. Fråga mig inte om kopplingen.... Kanske att du skrev om att du läste böckerna som barn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns många böcker jag har läst om och gärna gör, men bokstaven!? ,-))) Den här Jill boken är fortfara de kul att läsa ,-)) Anne på Grönkulla har jag också läst och sett på film, bra den med,
      Ha det fint! ,-)

      Radera
  4. Alltid kul att läsa dina svar! Några kunde varit mina.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag satt i 1 1/2 timme var klar efter 1 på natten, ibland är det krångligt. Ha det fint KRAM!

      Radera
  5. Jag tycker välling är gott, ändå äter jag gröt, det mättar liksom mer. men en len fullkornsvälling, mmmmm
    Alla mot alla maratontittade jag på förra säsongen, nu har jag sagt upp abonnemanget på viaplay, tittar så lite på teve. Ibland är det bra att det regnar. Önskar det regnade nu några dagar så vi blev av med den envisa tjocka isen som ligger på gångvägen utanför. Minst en decimeter tjock då solen aldrig når dit...
    Ha en fortsatt fin vecka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Besvärligt med is som ligger kvar, här tog det en evighet på vissa ställen, fortfarande inte helt borta överallt, då är regn bra, dåligt svar var det, men efter 1 på natten, jag var Så trött så det stod still!
      Tittar inte så mycket på TV, vissa saker jag följer slaviskt ,-)) men annars inte. Ha det gott ,-)

      Radera
  6. Vilka kluriga svar du fått till. Och roligt att få veta mer om dig. Känner igen mig i en del av dina svar men lite knepigt att få dem att passa.
    Tekniska museet är verkligen både roligt, intressant och spännande och perfekt både för vuxna och barn och gärna tillsammans.
    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Satt uppe sent och försökte svara.... ,-) Var klar strax efter 1 på natten, då var jag så trött!
      Ja Tekniska är intressant o kul, går väldigt sällan på något sånt, mest tidsbrist ,-)))
      Ha det jätteskönt nu! KRAM ,-)

      Radera
  7. Heisann, morsomt å lese svarene dine, og at du reiser med Gubben!
    Ha fine solrike dager framover ... men etter hvert trenger vi jo regn også (om natta!!!!) ;:OD)

    SvaraRadera
    Svar
    1. På natten ja ,-))) då kan det ösa ner, då sover man bättre när det smattrar ,-)) Ja det är mest med min man jag åker, ofta till min mamma och hjälper till där! Ha det gott ,-)

      Radera
  8. Halloj, kul inlägg det där ska såklart testas framöver men kanske inte idag. Nu borde det gå att både söka min blogg och skriva in adressen direkt. Det ska funka! kolla om du haft rätt stavning. majafias.blogspot.com
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nix pix min käre Watson det gick inte alls, skriv till mig från din blogg så jag kommer in ,-)
      Nyfiken!!
      STOR KRAM

      Radera
    2. Ja men när jag trycker står det att profilen inte är tillgänglig . Är så nyfiken, du måste ställa in så att man kan komma in ,-))) STOR KRAM!

      Radera
  9. Välling åt jag tidigare, men nu är det sällan. Däremot pressar jag alltid en apelsin till frukosten. ET är en riktig sötnos. Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pressad apelsin är gott ,-) Flera år sen jag såg ET, en film att skratta och gråta med, ja söt ,-) Ha det bra du med! ,-)

      Radera