Translate

onsdag 27 april 2022

Alla är välkomna, har fått en undran, får man inte vara med om man inte vill göra någon SELFIE, jo ALLA är välkomna . stafett SELFIE nummer 18 MER OM SELFIEN

 Klimakteriehäxan ligger bakom temat... Men nu försöker jag starta en stafett SELFIE .  https://enrosafluga.blogspot.com  Vi turas om.   PAULAS PÖRTE  hade det på förslag, hade precis tänkt SÅ själv. Om vi tar i tur och ordning. Jag börjar och försöker. Man ska svara på 12 frågor- och man får inte använda Google.

Varje svar måste starta med den sista bokstaven i föregående svar. Det är lika som förut. Sen har jag satt ut en extra fråga, mest av nyfikenhet. fråga 13. Där behöver ni inte ha någon speciell bokstav. utan vill bara höra exakt vad ni tänker och tror,-))

Blir det här FLIPP ELLER FLOPP, vi får se, jag försöker ändå!

SELFIE nummer 18

Nu kör jag! Jag sätter ut den här nu, så den som vill vara med hinner och inte missar! Näste man gör som den vill! Ni kan svara på måndagar om ni vill, eller när ni vill ,-))

1.  Är du nöjd med ditt förnamn eller vad skulle du vilja heta istället ? ANNA   ( är ett vackert namn, så det skulle jag kunna tänka mig, men är så nöjd med det namn jag har, alltså inte Primrose för det är bara ett bloggnamn )

2.  Bästa avslappnings metoden?  ANDAS  ( på rät sätt, vilket jag oftast glömmer, sen är jag på ruta ett igen, med små lätta andetag )

3. Bästa mellanmålet?   Slarvigt  ( men har aldrig något mellanmål.  det är så mycket annat, så det glöms bort)

4. Finaste semesterminnet  Toarp  ( Där fanns min farmor och hennes hund, mina föräldrar och jag åkte dit 14 dagar om året,  )

5. Vad irriterar dig?  Pratmakare  ( om de är besserwisser som aldrig låter någon ha sin åsikt och kör över alla andra )

6. Favoritmat som barn?  En stor portion BRUNA BÖNOR  ( då åt jag för hela veckan ,-)))  


7.  Varför började du blogga?   Roligt  ( det tog tid innan jag vågade starta en egen blogg, var in och läste hos andra, tyckte det verkade SÅ kul.  )

8.  Om du har djur varför? Om du inte har djur varför?  Tiden  ( när vi hade tid för hund, fanns inget som stoppade oss,  efter det har vi levt hundliv, finns inget bättre, nu kan jag aldrig tänka mig ett liv utan hund!  )

9. Om du inte bodde i Sverige i vilket land skulle du vilja bo? Norge  ( fint trevligt land )

10.  Morgonhumör?  En sol  ( är alltid på bra humör varje morgon jag vaknar,  en ny dag )

11.  Vilken hobby har du?   Läser   bla har några hoppy. alltid en bok på G )

12.  Drömsemester?   Rekord lång  (  Italien vore mysigt, var där när jag var 14, snart dax igen ,-)))

13 extra frågan .-) som du behöver inte någon annan bokstav att börja med, utan "Tror du på ett liv efter detta?"  Bara av ren nyfikenhet ,-)

JA!  satte in en extra fråga bara på kul, inget ni andra behöver göra,  Ja är säker på att de döda finns väldigt nära i en annan dimention.  Har fått bevis många gånger och tycker det känns SÅ bra.

Brukar inte ta en riktig selfie, men på långfredagen i år tog jag en av mig. den här   

Har tagit bort fotot

Ha det fint, få se om någon hänger på! Flipp eller Flopp ,-)

😏 Slänger ut stafettselfien  Nu vet jag inte om jag nått ut till alla som brukar vara med.  Sen vill jag ju att ni är med och bestämmer hur vi ska turas om och lite annat ,-) Jag slängde bara ut stafettSELFIEN, vet ju inte ens hur många vi blir.    Nu har jag klarat av min, vilket inte var givet . 

👍😀

VECKA 18  JAG Primrose

VECKA 19  PAULA

VECKA  20  FEMFEMMAN 

VECKA  21

VECKA   22

Någon mer? Vet att Ditte är på ,-)

Som det ser ut nu är blir det inte betungande ,-))

Har fått en undran, om man nu inte vill göra en SELFIE, men vill vara med ändå och svara, Får man inte det. JO det får man ,-)

32 kommentarer:

  1. Kul! Självklart ska jag vara med, jag kopierar frågorna nu men svarar på tisdag eftersom det har blivit min selfie-dag. Och jag börjar fundera på frågor inför nästa omgång! Tack för att du tog initiativet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja vilken dag du vill, kul att vi hade samma tanke , först när du hade samma tanke fick jag kalla fötter, men sen tänkte jag, jag börjar! ,-)) Ha det fint!

      Radera
  2. P.S Kan vi kanske fortsätta med serien, så din vecka blir selfie 18? Annars blir det lite konstigt

    SvaraRadera
  3. Hänger på! Påminn mej till helgen! Jättekul att du tar initiativet. Kul att se dej på bild! Fin bild..fin tjej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul ,-) men att vi alla turas om, skrev något lite ofullständigt -) KRAM! ,-)

      Radera
  4. Kul initiativ att ni fortsätter :D Själv får jag se hur jag gör för jag deltog ju inte tidigare...

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja får se hur många som hänger på ,-) skrev kanske lite ofullständigt ,-) Att vi som är med turas om! ,-)
      KRAM ,-)

      Radera
  5. Vad roligt! Toppen! Och visst är jag med. Men jag väntar med mina svar tills på måndag eller tisdag i nästa vecka. Verkligen en god idé att vi kan turas om.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Det var Paulas och min tanke samtidigt, att vi som är med turas om, får se hur många som hänger på, kul att du gör det ,-)
      KRAM ,-)

      Radera
  6. Du är en helt ny bekantskap för mig. Det var Ditte som tipsade om att du och Paula turas om med Selfie-temat. Så himla roligt. Jag hänger definitivt på - på tisdagar om det går bra:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja , men jag skrev nog lite ofullständigt, det är meningen att vi alla som deltar turas om ,-) Hoppas du vill vara med på det. Är vi många blir det inte så ofta, tänker jag ,-))
      Ja absolut, måndagar tisdagar, blir som vanligt
      ha det fint!

      Radera
  7. Jag har kopierat och svarat på din ordfläta nu. kanske borde jag ha väntat till på måndag, som blivit en selfiedag i flera månader.
    När får vi se dina svar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör inget att du var snabb ,-)) Jag ska försöka svara på måndag, vet ju inte om jag klarar min egen ,,-))) Och att vi alla som är med turas om , skrev lite ofullständigt, .
      Ha det fint!

      Radera
    2. Åh nej, jag är inte alls säker på att jag kan bidra med en egen selfie, men osvuret är bäst. Låt mig få tänka på saken.

      Radera
    3. .-)) Ojdå då har jag missuppfattat dig!. Men hoppas du vågar. men du gör som du vill!
      ,-)

      Radera
  8. Vilken superbra idé! Tyvärr känner jag att just nu har jag inte den tiden som behövs p.g.a. olika omständigheter här hemma. Jag har redan fått dra ner rejält på bloggandet. Blir förhoppningsvis bättre framöver. Lycka till ni som tagít över stafettpinnen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja få se hur det blir, ,-) Om vi blir ett gäng, har full förståelse för att tiden inte räcker till !
      Det finns mycket annat.
      Ha det fint
      Primrose ,-)

      Radera
  9. Visst försöker vi turas om! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är bra det ,-))) KRAM Primrose ,-)

      Radera
  10. Klart jag hänger på, trots att det nästan känns oöverstigligt! Kan jag verkligen komma på 12 vettiga frågor? Ja det visar sig väl! Svarar på Selfie nr 18 på måndag. Kan ju inte frångå mina vanor! Det här känns lite spännande eller hur!?! 😲

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du inte vill göra en egen selfie får du ju förstås vara med ändå ,-) Ju fler som är med , ju roligare blir det ,-) Du kanske ångrar dig. Eller inte om egna frågor. Det behöver ju inte vara "vettiga" frågor, ,-) då skulle inte jag själv ställa upp , kul att du är på! ,-)
      Primrose

      Radera
  11. Jag tycker att man ska vara med och svara på frågorna även om man inte tycker att man hinner bidra med någon Selfie. Det måste framgå någonstans.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är vi ett gäng som vill göra en Selfie ,-) så det är klart om någon inte vill men gärna är med så är det OK. Varför jag inte skrev det från början var att jag själv vill ha hela ansvaret eller dela det med bara en, för det hinner inte jag med, men tyckte det var synd om det inte blir någon alls. Då tänkte jag om vi delar på det, så är det OK.
      Men som sagt, om det är så att någon inte vill, men vill vara med, så är det inget hinder. ,-)

      Radera
    2. fel förstås ,-))) Jag vill INTE ha hela ansvaret eller dela med en ska det vara ,-))

      Radera
  12. Heisann, jeg kan også være med på laget!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skal vi vente til mandag med å publisere svarene? Endelig forstått at jeg må redigere for ikke å være anonym i kommentarfeltet! Ha en fin dag ;:OD)

      Radera
  13. Heisann, da er mitt bidrag klart .... og nok en gang ser det ut som om vi bloggere på noenlunde samme alder, er veldig like. Flere av dine svar kunne like gjerne ha vært mine, men bønner spiste jeg ikke som barn. Selv om jeg har hund nå, er jeg også glad i katter, har hatt tre stykker: mor, barn og barnebarn (barn av en kattunge vi ikke beholdt). Koselig med dyr... og ansvarsfullt og man blir bundet. Heldigvis har jeg noen som passer på hunden når jeg reiser bort. Ha ei flott uke, og takk for initiativet til selfie-forsettelsen ;:OD)

    SvaraRadera
  14. https://viltogvakkert.blogspot.com/2022/05/selfie-i-ord-og-tolvs-svar-18-selfiene.html

    SvaraRadera
  15. Här ligger mitt bidrag:
    https://bp-computerart.blogspot.com/2022/05/selfie-18.html

    Skrattade gott när jag läste att du gillade bruna bönor som barn. Du är inte händelsevis född i England;-)
    Så du är en morgonmänniska. Raka motsatsen till mig som är en nattuggla. Härligt att vi alla är olika:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej , jag är svensk ,-) Bruna Bönor var vanlig svensk maträtt ,-))) Morgonpigg är jag inte!!! ,-)))) Jag är nattuggla! ,-)) Tack för ditt svar, kikar in till dig! Ha det fint! ,-)

      Radera