Translate

lördag 30 juli 2022

För första gången visad

 Mamma! 💗


💗

Min mamma var så glad att få komma ut ,-)  Jag får inte komma ut så mycket som jag skulle önska sa hon, ligger mest i sängen. Så hon var jätteglad ,-) vi kom med de två yngsta barnbarnen. Hittade en underbar gård, med fina bord, dukade upp med den vackra duken från Skanör, som vi köpte för flera år sen ,-) Mamma åt, och var hur nöjd som helst, ni vet inte hur mycket det här betyder för mig, sa hon  (. Jo jag vet ,-))  )

Om det nu skulle vara så att hon aldrig mer kan gå, hon går men inte så bra som förr.....så kommer hon inte bli kvar där homn är nu, inte ens på deras långvårdsavd!. Vi ska i så fall försöka få henne till ett hem där vi bor. Men helst hem till sitt eget.

Solig dag, underbart väder. Barnbarnen var med och mamma sken som en sol ,-)

Annars hittar vi på lite skojiga saker, hundarna får springa o leka i en stor hundrastgård, barnbarnen leker med dom på olika sätt.

Vi, mannen och jag är supertrötta. 

Det har varit så många besök hos mamma.



Här roar sig killen (barnbarnet) med att hoppa upp jämfota ,-)

Finingar, både unga och äldre! 💗💗 +  💗

Här för någon dag sedan, nu ska mamma få komma ut 

7 kommentarer:

  1. Så glad din mamma är! Hon verkligen strålar.Och härligt för henne att komma ut och se sig om. Roligt för er också att vara med och se hennes glädje.
    Förstår att du och maken är trötta men samtidigt också glada över att din mamma är så glad.
    Och full fart också med barnbarnen på besök- Men de livar ju också upp.
    Ha det fint!
    Många tankar.
    Trevlig helg-
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon var SÅ glad, barnarnsbarnen livad ju upp. En härlig dag, och dagen idag, blev fin den också,-) Fast utan de "mindre" men med hundarna. väldigt vackert område, så det är kul att vandra runt där! Ha en härlig Söndag KRAM Primrose! ,-)

      Radera
  2. Så glad och nöjd din mamma ser ut så jag förstår att det blev en bra dag. Det betyder mycket!

    Självklart så ska ni med största omsorg välja ett boende till din mamma. Mitt tips är att ta itu med det redan nu. Det kan vara kötid och har man inte ansökt så finns det risk att det blir en placering var som helst. Kanske behöver hon det inte nu men om det skulle bli aktuellt om några månader eller framöver får din mamma ta vad som erbjuds. Då är det bättre att ligga steget före. Så gjorde vi när det gällde min svärmor. Vi hann tacka nej till två boenden innan det rätta dök upp.

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är precis det vi tänker göra, flytta henne till vår kommun, det kan ta tid, och man får ju tacka nej! Och ändå stå kvar. Skulle vara mycket enklare om hon bodde nära oss, hon var SÅ glad, bilden var från i förrgår, men hon var lika glad idag, vi var ute 2 1/2 timme ,-)
      Bäst att passa på när vädret är bra!
      Ha en härlig Söndag! KRAM!

      SvaraRadera

      Radera
    2. Vi flyttade svärmor från Malmö kommun till vår och det tog knappt tre månader att få rätt boende. Med tanke på din mammas höga ålder borde det inte ta längre tid för henne även om ni behöver tacka nej någon gång.
      Ja, det gäller att passa på när vädret är fint.

      Kram och ha en fin söndag nu!

      Radera
  3. En sådan fin mamma du har. Tror att du är lik henne!
    Hoppas verkligen att hon får ett bra boende och att ni samtidigt kan bli avlastade..
    Fast jag vet, tankarna på mamma är svåra att släppa.
    Tänk vad spänstiga de unga är. Det är nog spänsten jag saknar mest, den försvinner ju med åldern.
    Åtminstone på mej
    Ha en fin söndag! Kram //Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte ett dugg lik min mamma, till hennes stora besvikelse! ,-) Ja bra bild! Hon var SÅ glad. Ja inte kan jag hoppa så ,-))) Ha det fint KRAM!

      Radera