Translate

torsdag 1 september 2022

Mamma ger mig en varning

 Mamma trivs på det korttidsboende hon är på nu, men det har varit lite si och så, det tar ju tid, hon är ju van att bo i sin egen lägenhet.  Vi har varit ute och gått lite, annars suttit och pratat. 

Idag när jag kom varnade mamma mig 💗.  "Är det något som verkar misstänksamt, spring ut härifrån fort" sa hon flera gånger.

Det sitter väl i der hon varit med om. Men hon trivs och de har så god mat, och dom får äta hur mycket dom vill!

Mamma fotad igår!  Bara för några dagar sen var hon nere. " Nu har jag tappat lusten med allt, det har jag aldrig gjort förut, men nu har jag faktiskt gjort det"   Men helt plötsligt var det en annan mamma när jag kom, glad och hoppfull ,-)


Har inte haft tid med bloggen, men nu ska jag komma in och kika vad ni haft för er ,-)
Vi är ju mycket hos mamma, bor i hennes lägenhet, därifrån kan jag inte blogga.
Är vi hemma har vi mycket här som ska göras.
Några fina dagar unnade vi oss i Norrtälje, vi tog husvagnen. Vilken helt underbar stad.
En av de vackraste!




Det har varit så mycket, så här aktiv har jag inte varit på länge. ,-)

Första höstdagen idag.  Känns lite konstigt och vemodigt.

Sommaren försvinner för fort.

Men ännu finns det nyponrosor som blommar ,-)  Och som mamma sa igår, solen lyser så fint, solen det är det bästa det! 😀



Ha det fint 💗

8 kommentarer:

  1. Så skönt att din mamma trivs på sitt korttidsboende men självklart är det ändå en omställning när man är van att bo i sin egen lägenhet. Hur ser planerna ut sedan, jag menar med tanke på att det bara är ett korttidsboende?

    Så skönt för er att ni hann komma iväg en tur med husvagnen. Det behövs ju lite motvikt och balans i tillvaron också för att man själv ska orka med.

    Kram och ha en riktigt fin start på september!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack en fin start önskar jag dig också på hösten ,-)
      Hennes plats är en omvandlad kortidsplats, att hon ska kunna komma hem ser inte lovande ut. Så hoppfullt kan hennes plats omvandlas igen till en permanent. Så jätteskönt att komma bort och då var det varmt, vilken tur vi hade!
      KRAM!

      Radera
  2. Din fina mamma. Verkligen en vacker kvinna! Så gott att hon trivs. Så fint att ni kan besöka din mamma ofta. Mycket värt att hon är så klar i huvudet! Många blir ju helt förvirrade när de blir äldre.
    Har aldrig varit i Norrtälje. Inte som jag kommer ihåg iaf. Men jag är ju oxå äldre och på väg att bli förvirrad.Ha det fint! Kram /Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon ser bra ut, var otroligt vacker, så det var en besvikelse att jag inte liknar henne alls. Det är jättebra att vi kan vara hos henne, det underlättar att vi bor i hennes lägenhet,-)
      Norrtälje har vi bara besökt en gång tidigare, då var vi 19! Men en så mysig stad ,-)) ja jag kan vara förvirrad jag också ,-)) KRAM! ha det fint!

      Radera
  3. Förstår att ni har mycket. Och gläds åt att ni unnade er ett par dagar i Norrtälje med husvagnen.
    Jag blir också glad när jag läser att din mamma har det bra på korttidsboendet och får bra mat och äta sig mätt. Sen att humöret går upp och ner är fullt förståeligt. Perfekt också att ni kan bi i hennes lägenhet i Uppsala Blir ju närmare då att hälsa på.
    bilden på din mamma är så fin och hon ser glad ut.
    Många tankar och en varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon var orolig i början, det mesta är borta av det. Viktigt med bra mat, få se hur det blir, men övningen att gå är väl så där, tycker hon själv, inte så ofta. Så hem kommer hon nog inte. Norrtälje var så fint och varma härliga dagar. ,-)
      Så vi är hos henne ofta . Det underlättar att bo i hennes lägenhet.
      Tack och ha det jättefint! Varm kram till dig!

      Radera
  4. Så fint att läsa att din mamma trivs på sitt nya boende. Förstår att det blir helt annorlunda emot att bo själv, men härligt att det går bra. Inte lätt detta.
    Vackra bilder du bjuder på och skönt att ni har haft skön semester också.
    Trevlig helg.
    Kram från Wiolettan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är inte lätt, hon har ju bott 73 år i samma lägenhet, så vi har hälsat på henne ofta, men det ser ut att ha gått riktigt bra ,-) De sista varma dagarna knep vi och åkte bort, härligt.
      Tänker på dig och mysingen, vilken chock. Nu önskar jag att det bara går framåt och ni kan njuta av fina kommande dagar! STOR KRAM

      Radera