Translate

onsdag 14 september 2022

När hjärtat sjönk ner i skorna!

 


Minne från i somras ,-)

De som läser min blogg vet kanske hur jag avskyr och blir livrädd för alla undersökningar, tex mammografi, innan dotterns födelsedag, väntade jag svar från mammografin, såndär gratisundersökning alla får göra.  Skillnaden den här gången var att jag bara var jättelite nervös, jag brukar klättra efter väggarna av oro. Men nu var jag alltså ganska så avslappnad.  Så kom då svaret......jag måste komplettera bilderna. Jag kände hur hjärtat sjönk ner i skorna, det brukar alltid vara bra svar men inte nu alltså.

Efter dottarns födelsedag skulle jag dit igen.  Så på festen hade vi så kul, allt blev så lyckat, men längst bak i huvudet fanns oron. 

Min man känner var tredje vecka med olja på mina bröst,  han hade inte känt något......

Nu har jag varit där, många extrabilder!  Sen ultraljud...man hinner tänka mycket.   De hade sett en vit prick på bilderna fick jag veta.

En väldigt liten grej hittades, det tog cellprov med ultraljudets hjälp för den var liten, hon kände den inte heller. Men den finns där och jag ska tillbaka för mer bilder o svar.  Sen ska den tas bort oavsett.

Första gången jag tänkte att det är inget fel.

Har varit så nervös efter svaret att jag inte kunnat koncentrera mig på att skiva.

💗

12 kommentarer:

  1. Jag förstår din oro. Jag skulle också ha blivit nervös. Tänker på dig och skickar en varm kram, hoppas allt löser sig till det bästa ❤️🙏❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla , jag är hur nervös som helst! Varm Kram till dig!

      Radera
  2. Det känns alltid oroligt tills man får veta vad som synts på bilden. Det kommer att gå bra, så försök att koppla av.
    Ha det så Fint!
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Jag försöker att inte oroa mig, går ibland! Ha det fint Varm Kram

      Radera
  3. Jag fungerar precis som du gör när det gäller svaret på en undersökning och kan oroa mig bortom rimliga gränser men det kan man inte hjälpa. Samtidigt så skulle jag inte våga utebli från undersökningen. Fördelen med att gå regelbundet är ju att de kan hitta minimala förändringar innan det hinner bli skarpt läge. Jag tror att du är i väldigt trygga händer och håller tummarna för ett bra svar.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du, ja allt förändrar sig snabbt! Men så typiskt när jag för en gång skull inte var orolig! Bara lite ,-) Det här var en minimal förändring , så hoppas!
      Varm Kram!

      Radera
  4. Ajaj! Förstår din oro. Men bra att det som finns hittas så tidigt. Då brukar det gå bra, vad det än är.
    Fick kallelse tillbaka för fler bilder förrförra gången som det var mammografi. Man hittade en liten cysta( vätskefylld) på 0,6 mm i diameter. Sånt känner man inte...
    Efter mammografin i våras så kom ett negativt ( ja egentligen positivt) svar, bara efter några dagar.
    Hoppas att du snart blir av med den lilla otäckingen. Stor kram! //Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fy så otäckt det är. Har svårt att koppla av. den här var 0,5mm så ungefär lika liten som din.
      Ja det hoppas jag att den tas bort fort. Jag kommer ihåg att du skrev om det, var det så längesen!
      Stor Kram till dig!

      Radera
  5. Jag kan verkligen förstå din oro. Men väldigt bra att de är noggranna och följer upp. Och just innan man får provsvaren är det ju extra oroligt . Att de nu tar bort "fläcken" är bra och det får du säkert tid för inom en snar framtid.
    Jag har haft ett par ofarliga cystor i ena bröstet men de punkterades och togs bort. Men visst var jag också orolig innan svaren kom på att de var godartade.
    många tankar till dig.
    Och att skriva kan kanske vara ett sätt att bli lite mindre orolig.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det är oroligt innan man vet. Ja noggranna är de, det känns bra, tacksam för det. skriva av sig är också bra ,-)
      Varm Kram

      Radera
  6. Jag känner också oro vid undersökningar. Nu är jag för gammal för att kallas till mammografi.
    Det är en förmån detta att de kollar upp, och du kom så tidigt så du behöver inte oroa dig.
    På mig har de också tagit bort en "prick", men sedan har jag inte haft några besvär.
    Men jag förstår dig. Kram från Wiolettan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det är en förmån. men jag är allltid så orolig, är alltid säker på att det är nåt, men när det var nåt blev jag ändå förvånad. Varm KRAM!

      Radera