Translate

onsdag 31 maj 2023

Har missat dålig syn på ena ögat!

 


Nu mår jag inte bra, har varit så glad över att min syn förbättrats, så jag hade hopp om att skippa glasögonen och bara ha läsglasögon. Tycker jag ser så klart , och även gruset på gången. På ena ögat är jag närsynt men ser bra på långt håll, det andra ögat  ser jag  på nära håll med glasögon och dåligt på långt håll. 

Var hos optikern för att få nya läsglasögon. Då ser jag att jag ser jättedåligt på det ögat jag ser bra med läsglasögon. Det har jag missat, HUR frågar mina barn har jag kunnat missat det!! Jag är ju van att det är klarare på ögonen för jag har korsseende eller vad optikern kallade det för. 

Men att jag fått sån dålig syn och det ganska fort enligt optikern, så jag fick inte några nya glasögon.  Utan en remiss till ögonläkaren.

Nu oroar jag mig så mycket.  För jag ser inte ens stora bokstäver.

Jag vet att för ett år sedan sved det i mina ögon och hade svårt att läsa på datorn. Men eftersom jag ville läsa era inlägg så läste jag ändå, till slut kikade jag mig fram, men märkte inget annars. Dumt gjort, naturligtvis!

Men om det har något med det här att göra vet jag inte.

Det här har skrämt upp mig otroligt mycket.

Ni får ha det fint!  Nu ska jag in till er andra o läsa . sätter in det här i morron.

💗

14 kommentarer:

  1. Klart man blir orolig när det är något med ögonen.
    Jag kommer ihåg det som igår, när jag satt framför läkaren på Ögonmottagningen och han säger att jag har början till grå starr och ev. glaukom. Det var år 2010 och förmodligen hade jag haft denna lågtrycksglaukom längre tid tillbaka.

    Hoppas verkligen att du kan få hjälp med det sämre ögat. Det finns många olika orsaker till synbesvär.

    Jag har haft svårt att se på laptopen på senare tid men när jag köpte en stor skärm och kopplade ihop den med laptopen så går det alldeles utmärkt.
    Varm kram! 💖

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Han sa att det kunde vara grönstarr, när han såg att jag blev orolig sa han, det kan vara gråstarr eller nåt grumligt i ögat, jag vet att du har haft besvär men får hjälp och att det inte bloivit värre vad jag förstått.
      Men jag är otroligt orolig. Tack och Varm Kram till dig!

      Radera
  2. Jag förstår mycket väl att du blev orolig för vår syn och våra ögon är ju så viktig. Minns ju själv hur jobbigt det var när jag hade hålet på näthinnan och det tog hela sommaren att få rätsida på det. Samtidigt så tycker jag att du ska försöka att inte oroa dig innan du vet. Grå starr är ju väldigt vanligt och går enkelt att åtgärda. Jag har början till det på båda ögonen fick jag veta då för två somrar sedan. Att man ser suddigt vid datorn är inget ovanligt. Man blinkar mycket mer sällan vilket gör ögonen torra och trötta och då får man sådana symptom.
    Hoppas att du slipper vänta så länge på tiden för oron kan vara nog så jobbig att hantera.

    Många kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Minns att du hade problem och att det tog lång tid, först ena ögat och sen det andra.
      Väntar på remissen och det här oroar jag mig för så mycket. Hur jag har missat det här. Men har varit såmglad över min synförbättring på ena ögat. Hoppas på gråstarr!
      Varm Kram

      Radera
  3. Så trist med din syn men hoppas innerligt att du snarast kan få reda på vad som orsakar att du ser så dåligt. Hoppas ögonläkaren gör en ordentlig undersökning och remitterar dig vidare så du får den bästa vård och hjälp som är möjlig.
    Håller tummarna för dig-
    Många tankar
    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här blev jag otroligt förvånad över, jag oroar mig så mycket. Har bara koncentrerat mig på ögat jag ser bättre. Tack! Varm Kram

      Radera
  4. Ögonen är ju viktiga. Man vill ju se bra. Många har ju ögonproblem när man blir äldre. Kan det vara starr.. det är ju lätt att rätta till... tycker att var och varannan människa går igenom en sådan operation. Håller tummarna för starr! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hoppas på gråstarr, väntar på remissen , och oroar mig så mycket! Tack! Varm Kram

      Radera
  5. Så trist att läsa detta. Verkligen. Hoppas nu att du snart får komma till en ögonläkare för en rejäl genomgång. Förstår din oro men håller tummarna för att du snart får veta och då kan få god hjälp.
    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska dit i slutet på veckan, är SÅ otroligt nervös, tack! Varm Kram

      Radera
  6. Förstår att du blir orolig. Synen är viktig i de flesta lägen på dygnet. Hoppas det är gråstarr och du får hjälp snabbt.
    Kram från Visby

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska dit i slutet på nästa vecka, är SÅ otroligt nervös, ja gråstarr känns som rena miljonvinsten just nu! Tack, Varm Kram

      Radera
  7. Ögonen är så viktiga och jag förstår din oro. För man blir ju alltid orolig då allt inte är som vanligt och ändå behöver det ju inte vara så farligt, men vi är ju så, vi människor.
    Tänker på dig och hoppas att det blir bra och att du inte behöver vänta så länge.
    Varm styrkekram från Wiolettan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, i slutet på nästa vecka, är rädd för att gå dit! Är SÅ orolig! Varm Kram

      Radera