Translate

måndag 19 juni 2023

Badkruka

 


Har sorterat bort min gamla orange bikini o baddräkt. Tänkte ett tag, ska jag köpa ny, men varför det.....Vi badar med våra hundar och är då med andra hundägare på stranden, ofta kyligare. De som solat och badat hela dagen ägnar sig då åt grillning. Sen är jag en badkruka, det ska vara varmt om jag ska bada, då är det skönt. Men så varmt är det sällan i Sverige.

Så ser ni någon med hund och regnjacka i havet, då kan det med stor sannolikhet vara jag ,-)

Den här bilden är tagen för 5 år sedan.

Mannen och barn, barnbarn är som fiskar i vattnet.

När jag var barn åkte vi några gånger till havet, men då var det smörgås och dricka som vi åt och drack när vi satt på den varma skånesanden ,-)   Ok vi gick väl ner och doppade fötterna. Det minns jag att så gott som alla mina släktingar gick vid strandkanten, höll upp kjolar och byxben och djupare än 15 cm blev det aldrig!

När våra barn ville bada så badade jag också ,-)   Men det var då det.

Det ser sagolikt skönt ut att simma , men jag njuter mest så här ,-) Upprullade shorts under en regnrock o T-shirt. 

Tänk att genen "badkruka" kan vara så stark och mäktig ,-)

Ha det gott nu  💗

8 kommentarer:

  1. Var och en gör som man själv vill och vad man uppskattar och det gäller även bad. Dock kan jag lova att se mig i vattnet med regnjacka på, det kommer aldrig att hända :D Miss T har faktiskt aldrig badat men numera går hon ut lite i vattnet. Hennes mamma är däremot en hund som älskar att bada. Bilen på dig och en av era hundar är jättefin!
    Vi har badat i havet sommartid sedan barnsben så utan baddräkt skulle jag inte kunna vara. Tänk om det blir en riktigt varm sommardag och lika varmt i vattnet...

    Önskar fortsatt fin måndag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja om det blir varmt, hm då får jag bada i underkläder när ingen är där, det var ju lite dumt! ,-)
      Nej du med regnjacka, det har jag förstått av dina inlägg, det kommer aldrig att hända. Du är väldigt modig! Likadant med min man, badade mycket som barn. Där du bor är ju havet underbart, men det är därifrån bilden är tagen ,-)
      Vissa hundar älskar vatten, få se, miss T kanske ändrar sig.
      En fin vecka hoppas jag du får.
      KRAM ,-)

      Radera
  2. Kul att se en bild på dej! Snygg tjej! Faaast.. vi är lite lika.
    Glasögon och frisyr iaf.
    Jag är lite badutmanare. Vill bada tidigt... och sent. Men inte på vintern...I vintras testade jag bastu och isvaksdopp. Härligt!
    Riktigt gott att simma i lugnt vatten. Insjö är oftast lugnast! Så det blir det oftast.
    Har en bild på Konrad som går i havet med regnjacka och badbyxor. Ett par år gammal. Riktigt härlig. Precis som din bild. Kram//Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. ,-))) Det tycker jag också att vi är lika ,-) Har jag inte skrivit det! Tror det var nåt julfirande eller någon avslutning jag upptäckte det, kul att du också tycker det ,-)
      Ja du verkar modig med badandet, det låter härligt! Jaha så det är Konrad och jag som går i med regnjacka ,-)) KRAM ,-)

      Radera
  3. Vilken härlig bild. Så fin! Vad gäller badkruka så är jag det numer. Vill helst ha 25 grader i vattnet och även se botten. Annat är det med barnbarn och vuxna döttrar. De badar i nästan alla temperaturer.
    Önskar dig fortsatt fina sommardagar.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så har jag alltid velat ha det, riktigt varmt ,-) Men annars, barn, barnbarn o man, speciellt han som badar bland isflak i Norge ,-)
      Härlga sommardagar önskar jag dig! KRAM ,-)

      Radera
  4. Vad härligt det ser ut att bada, men jag är också en badkruka. Inte speciellt road av att bada...eller det är inget jag prioriterar att göra. Har inte badat i annat än badkar i år, men å andra sidan så händer det vid enstaka tillfällen att jag tar mig ett dopp och kan tom tycka att det är kul om det är rätt tillfälle och temperatur.
    Kram och fin midsommar!
    Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar dig en fin midsommar,-)
      Det kan vara härligt, håller med , om det är riktigt varmt. Nu njuter jag mest av att se hundarna bada ,-)
      Ha det fint! KRAM ,-.)

      Radera