Translate

lördag 16 september 2023

Sommaren blev bra ändå

 


Äntligen kom då solen ,-) Det var för några dagar sen, men vilken skillnad det gör! , 😁

Här flyter det på, Mannen väntar på operation, efter det ska han vara som "nästan" ny!

Jag väntar på mammografin, ett år efter min bröstcancer, och som vanlig, jag oroar ihjäl mig! Det har jag haft i huvudet sen i våras!!! Inte klokt, men jag är sån, har försökt bättra mig, släppa tanken, men det går inte alls.


Två stora tomatplantor på balkongen, nu har vi 4 på den ena, och 4 stora bifftomater på den andra, trodde vi bara skulle få en. Så det är kul! Om de hinner mogna är ju en annan sak förstås ,-)

Soppa till varje lunch, grönsakssoppa med olivolja, så gott, på balkongen.



Sommaren blev ju inte som vi tänkt oss, men den blev bra ändå. Mannen och jag ska ha kräftskiva ikväll, bara vi två den här gången, mysigt!

Önskar er alla en härlig helg!💟

Och du Znogge, kan inte kommentera hos dig!?   Stort GRATTIS!!!😊

10 kommentarer:

  1. Så fint att det blev bra, trots att det blev så tokigt från början.
    Förstår absolut att du oroar dej för mammografin.. Det skulle jag också göra.
    Hoppas nu att maken får en bra operation och blir som ...nästan... ny. Tror inte att du vill ha en alldeles ny make.
    Soppa! Gott! Får bli en sådan snart. Har en squash liggandes... blir god soppa av den.
    Ha en fin och mysig kräftskiva. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. ,-)))Nej helt ny vill jag ju inte ha! ,-)) Soppa på squash låter gott!
      Kräftskivan blev mysig. KRAM!

      Radera
  2. Här har september varit en fin månad så här långt. Det har behövts med tanke på den ganska så dåliga sommaren.
    Skönt att det flyter på. Förhoppningsvis så behöver inte mannen din vänta så länge på operation. Den oro som du beskriver känner jag så väl igen för jag fungerar på exakt samma vis tyvärr...
    Så mysigt med en kräftskiva på tu man hand!
    Tack! Har du provat med att klicka på kuvertet som kommer upp? Gör du det så kan du fylla i dina uppgifter och då fungerar det som vanligt. Hoppas att det löser sig.

    Kram och god lördagskväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu är vädret fint, vilken skillnad det gör ,-) Hoppas hoppas, för han mår så illa hela tiden av det här. Ja vissa kan skaka av sig sin oro, men det går inte alls! Jag kom ju in hur lätt som helst, men hjärnan är bortkopplad helt! KRAM!

      Radera
  3. Fint att läsa ditt inlägg. Har saknat dig. Nej, sommaren blev inte som ni planerat eller tänkt er men fint att den blev bra ändå. Så skönt att maken fått en op. tid och hoppas och önskar att han sedan ska må bättre.
    Förstår din oro inför mammografin men håller tummarna och önskar att det är bra.
    Önskar dig fortsatt fina septemberdagar och att du kan fylla på förrådet av det soliga och roliga.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja bäst att njuta av solen nu, det är någon vecka in jag ska dit! Och har haft det i huvudet sen i våras, inte klokt. Jag saknar dig, och hoppas du har det SÅ fint! Varm KRAM!

      Radera
  4. Hoppas att ni fick en fin kväll med kräftskivan! Inte alltid som det blir som tänkt, varken med väder eller mående. Man får ta det som det kommer.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kräftskivan blev mysig ,-) Nu är det soligt och härligt! Väder går ju inte att ändra på, men vissa dagar var jobbiga med allt regn, andra dagar fick man ta det som det var ,-) Mest att dofterna försvinner. KRAM!

      Radera
  5. Hej Primrose! Så länge sedan jag var här. Har förstått att det hänt en del hos dig o maken senaste året! Håller tummarna för er!
    Jag har fått med mig härliga bilder från er balkong -med tjusiga koppar och lite till.
    Ha nu en härlig kräftskiva han och du bara; så fint!
    Tittar in igen vid senare tillfälle och ser hu det går!
    Kram från mig om du kommer i håg mig :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart kommer jag ihåg dig ,-)) Mysig kräftskiva hade vi ,-) Hoppas du har det jättefint, kikar in ,-.)
      KRAM!

      Radera