Translate

torsdag 19 oktober 2023

Wow så mycket pepparrot

 


Vi satt och pratade i familjen om pepparrot,  då svärdottern sa att hon ser pepparrot växa ute. Det hade vi glömt bort 😊 .  Mannen blev ju nyfiken direkt och var på hugget. Men minnet.....så varje gång vi var ute och såg bladen så hade vi inget att gräva med. Mannen hittat till slut något, så han fick upp några bitar, se bild 😁.  Jag tyckte att inte såg aptiligt ut alls, jag handlar en tub i affären sa jag direkt.  Mannen blev tveksam själv.....han kastade dom till slut efter lite velande om de skulle hamna på tallriken eller inte. En spade och gräva ner djupare för att få de späda rötterna, de skulle nog vara godare tyckte han.

Men det växer ju pepparrot överallt!  Lite förvånade.

Idag kopplar vi av, läkaren ska ringa till mannen så han väntar på det. Nästa vecka ultraljud på hans hjärta, alltid är det något.

Men härliga höstdagar och det snöade några minuter hos oss . 😉

Ha det fint 💟

6 kommentarer:

  1. Växer det pepparrot överallt? Mer än jag visste. Jag har i tub färdigköpt från affären, jag med. Enklast så.
    Ja, alltid är det något. Med något.
    Ha det så gott och koppla av. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag visste inte heller .-) Men när man vet ser man dom! Men tub blir det för mig ! -)) Tack och ha det fint du med. Kram ,-)

      Radera
  2. Tror inte at det växer pepparrot i våra tralter. HAr försökt odla, men de blir rätt träiga. Bättre att köpa en tub... eller en rot.
    Hoppas att makens hjärta låter bra! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hoppas på det ,-) En tub fortsätter jag med ,-) Visste inte hur de såg ut, men här finns det massor .
      Ha det fint KRAM ,-)

      Radera
  3. Pepparrot äter vi så extremt sällan så jag har aldrig reflekterat över att det växer vilt faktiskt. Blir det aktuellt någon gång så får den nog komma från ICA även fortsättningsvis :D

    Hoppas mannen får bra besked från läkaren i dag. Jag fick gjort ultraljud på mitt hjärta tidigt i våras och tack och lov så såg allt helt normalt ut. Ett friskt hjärta konstaterade läkaren så jag pustade ut. Var så klart uppe i högvarv inför undersökningen. Hoppas det går bra för maken din.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att ditt hjärta såg bra ut ,-) Visst blir man uppe i varv. Mannen tar det lugnt trots alla fel! Ja tub från Ica blir det för mig alla fall. Nu när jag vet hur de växer har vi hur mycket som helst här. Kanske startar jag en liten pepparrots fabrik ,-)) Ha det fint, Kram ,-)

      Radera