Translate

måndag 8 januari 2024

Bara himla lat!

 




En God Fortsättning önskar jag er alla som tittar in här hos mig 💟
Har bara varit himla lat!
Jordgubbsdrink med Sprite och lite lime mixad, skålade vi i min man och jag 
Vi kör en till ikväll ,-) så gott!
Vilket helt underbart väder, älskar ju snö.  Rockar till hundar och den minsta ,men äldsta har också fått varma skor, liknar mockasiner långa, han tycker det är skönt och travar på.😊 varma!
Jul och Nyår har varit fina, i morron fyller vår äldsta hund 11 år. Tiden går för fort. Hoppas han får vara frisk länge till, han är så kul, tycker jag då förstås för jag är favoriten 😉Han håller koll på vem som håller i hans koppel, alla fyra rakt i backen om det är mannen. Tar jag kopplet travar han på 😄Visst är han charmig!  Han älskar ju "husse" också, men just kopplet tycker han är viktigt!  En riktig sötnos alltså 💖
I morgon ska mannen till läkaren och prata om en kommande mindre operation för hans del. Då kommer jag att sitta som klistrad här vid datorn för jag vill ju se hur ni mina bloggvänner haft det i Jul och Nyår. Och nu i början av ett nytt år!
Det blir nog rätt mycket läsning kan jag tänka mig 😁
Ha det fint, vi ska till mamma!
KRAM 💟

10 kommentarer:

  1. Vilken häftig hund. Förstår att kärleken är ömsesidig.
    Kallt och vackert. Ska det vara vinter, så ska det vara så, tycker jag. Vi har bara några cm snö. Gott att det går att ta sig fram överallt.
    Härligt att din mamma fortfarande hänger med.
    Kram till både dej och henne!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det härligt med vinter ,-) Har mycket snö och kallt har det varit, mysigt! Han vår lille födelsedagskille är underbar, visst blir man bara så glad när man blir utvald att hålla i kopplet ,-)) Förstår inte hur han kan ha koll på det, men han är smart ,-) Ja mamma hänger med, mår hur bra som helst ,-) Kram till dig! ,-)

      Radera
  2. Det låter som en god drink!
    Lat, det får man vara, det är inte förbjudet. Det sysslar jag med själv. Särskilt om jag inte orkar så mycket. Man ska hinna njuta också.
    Jag har vistats mycket tillsammans med olika hundar under helgerna och det är roligt att läsa av deras beteenden och hur kärleksfulla vovvarna är.
    Ha det bra och lycka till för din make!
    Varm kram, Gerd

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den drinken kommer vi att fortsätta med lite då och då ,-) jättegod!
      Njuta är viktigt ,-) men behöver nog sparka igång mig själv lite.... Hundar är verkligen roliga, kloka helt underbara, intressant att se hur de beter sig i olika situationer. Så fina hundar din dotter med familj har ,-) Ja det var ingen större fara med honom, han är där nu. Varm Kram till dig Gerd! ,-)

      Radera
  3. God fortsättning till er med! Härligt att jul och nyår varit bra. Vi är också nöjda med helgerna men nu är vardagen här igen.
    Grattis till er äldsta hund så här en dag för tidigt! Hoppas att han får vara frisk länge och att ni får rå om varandra. Miss T har haft ett vindskyddande täcke på sig nu när det varit som kallast men vi har ju mycket mildare här än norröver. Hoppas att mannens läkarbesök går bra och att det blev en fin stund hos din mamma.

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mamma blir alltid så glad så vi har det mysigt, fikar och pratar. Här har vi haft minus 18. Så varmt klädda har de varit .
      Ja hoppas han hänger med länge till, han är SÅ älskad! Mannen är och pratar just nu med läkaren som ska operera, men det var inget farligt alls, så tacksam för det ,-)
      Varm Kram ,-)

      Radera
  4. Härligt att läsa ditt inlägg. Jag har annars läst bakom ridån din blogg bakåt då och då. Skrev också ut några sidor som jag läst högt för S. Orsaken kan du läsa om du går in och läser hennes inlägg på vår blogg.
    Januarikramar från Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så ledsen att Solveig också blev en av tre som jag. Jag skrev ett svar till hennes inlägg, men hur jag än gjorde så gick det inte att skicka iväg. Vet inte vad det var!
      Det är en chock att få det beskedet, strålningen gick bra, eftersom hon ska börja sin. Och jag har också medicin i flera år .
      Bara mindre biverkningar. Jag fick ju panik och började leta på nätet , vad kan jag göra själv!
      Många gör ju inga förändringar och det funkar säkert bra, men jag mår bra av att hitta nåt som kan hoppfullt vara till hjälp.
      Jag känner SÅ mycket med Solveig och dig . Jag hoppas jag får det att fungera så jag kan skriva direkt till Solveig på bloggen. Hoppas du läser det här, Du får hälsa henne, LYCKA TILL! VARM KRAM från mig! ,-)

      Radera
  5. Stort GRATTIS till elvaåringen i familjeflocken.
    Kram, Bosse

    SvaraRadera