Translate

lördag 16 december 2023

Fina bloggvänner växer på träd, det är jag säker på ,-)

 


Till slut lyckades jag få in en bild,  hur jag gjorde har jag nu glömt, för jag har tryckt både här och där 😏

Det påminner mig om när jag först startade en blogg 2006! Herregud jag har bloggat länge, men började inte på blogspot!

Jag hade suttit och kollat in på andras bloggar i 8 månader, men vågade inte börja en själv. Men så  kom jag in på  zoomin, där fanns en tjej som precis börjat. Hon verkade så trevlig och rolig, kände igen mig i henne på något sätt, hon ropade på hjälp  till andra bloggare, för hon körde fast hela tiden, då kände jag att om jag ska börja så börja blogga nu!. Ett blognamn behövdes, , såg en gorilla på TV, en gammal mysig, den hette Primrose, sagt och gjort, jag blev Primrose på zoomin. Kickie som tjejen hette visade sig vara kul och precis så trevlig som jag trott, vi blev blogvänner och var det i flera år, tills hon slutade blogga. 

Snabbt fick jag många härliga vänner omk 25 st. Vissa kände jag mig nära...tex "Mamman" som hon kallade sig ,  vi fick SÅ himla fin kontakt och träffades några gånger, henne har jag kontakt med än, fast hon bloggar inte längre.  " Solstrålen" glömmer dig aldrig! Likaså  Yvonne utanför Uppsala,  Lena med mopsen Ture, och förstås "Marmor" som har uppehåll men fortfarande bloggar . 💟 Men alla var fantastiska intressant, roliga, kul att följa .

Vilka vänner man kan hitta, till slut tycker jag att man känner varann även man inte har mötts i verkliga livet. Så jag drar slutsatsen att bloggvänner växer på träd! Har haft så många jättefina bloggvänner genom åren! 💖 

Har just nu fina blogvänner 💖 Även om antalet har krympt drastiskt!  Men tur det med, för tiden räcker inte till 😃.   En blogvän Znogge har jag träffat, jättetrevlig!  Nu dök  tankarna på när jag började blogga ,satt precis så här och det fungerade inte.  Det känns som när jag en gång började, för nu krånglar allt , bara bök. Jag är ju en sån som vill att speciellt allt med datorn, den ska bara fungera 😁

En fin tredje advent önskar jag er , KRAM  💖

10 kommentarer:

  1. Det är så roligt att blogga och läsa andras bloggar. Det blir som vänner även om man inte ses.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så är det, ,-) men inte trodde jag att jag skulle hålla på så långe. Men så är det för fler, börjar man är det svårt att sluta! Ha en fin tredje advent ,-)

      Radera
  2. Visst ska det tekniska bara fungera men tyvärr är det inte alltid så, Stort grattis i alla fall till att ha fått in en bild. Har det gått en gång så klarar du det igen :D

    Kul att titta tillbaka på bloggandet. Själv började jag också 2006 men på Expressen. Själv tänkte jag bara testa en vecka vecka för att visa Husse att jag fixade det tekniska vilket han int trodde men på den vägen är det.

    Bloggare kommer och bloggare går men så är det. Lite ledsamt på ett vis när man tappar kontakten. Jag har träffat flera och det har bara varit positivt alla gånger. Kul att du vågade dig fram! Kommer ni ner fler gånger så får du hojta till. Kanske kan vi ta en hundpromenad tillsammans.

    Önskar er en fin tredje advent!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är det en mapp som inte vill in ,-)) ;-999 kul sätt du började blogga på ,-)) Jag skulle kunnat börja av precis samma orsak ,-) Visst är det tråkigt att vissa slutar, Ja jag såg ju dig, tyckte det kändes fel att bara i akta dig, hade känts som jag spionerade ,-)) Ångrar absolut inte att jag vågade mig fram ,-))
      En hundprommis låter kul. KRAM ,-)

      Radera
  3. Visst är det speciellt med bloggvänner. Ofta tänker jag att jag skulle vilja träffa er. Sitta ner och prata...för vi känner ju varandra rätt väl.Hade en bloggvän som jag fann i början på bloggandet.. Två förresten. VI träffades alla tre flera gånger. Den ena slutade blogga.. och så blev det inga mer träffar. Den andra träffade jag ofta. Bodde fem mil från varann. Men hon gick bort i cancer. Inte klokt...men det är sex år sedan. Under sex-sju års bekantskap hann vi bli väldigt goda vänner.
    Tänker också att alla mina bloggvänner skulle jag inte funka irl med. Några är så "ilskna" i sitt sätt. Dem är jag lite rädd för.
    Ha det fint! Kram! Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är kul att träffas, hade ungefär samma kontakt med en, så sorgligt att hon dog den du träffade. Nej ilskna bloggvänner skulle inte jag heller vilja eller våga träffa! Då skulle jag vara på helspänn hela tiden ,-) Har aldrig haft någon ilsken och det är jag glad för! Det var därför jag vände på talesättet som överskrift ,-)Har haft tur där. Ha det fint du med ,-) KRAM!

      Radera
  4. Ja, det är roligt att blogga om allt flyter på. Jag har hållit på sen mars 2006 och då på Expressen. Men där fanns en del troll, så liten släng av sleven fick vi nog alla och envar. Det blev så skönt att gå över till Blogspot för där kändes det som bättre kvalitet i kommentarer.
    Jag har fått flera verkliga vänner genom bloggen och flera har jag träffat irl. Ilskna bloggare ska man undvika. Man ska se till sitt eget mående och inte utsätta sig. Du är så fin och rar Primrose (vackert namn) Stor varm kram och önskar dig en fin tredje advent! 💖

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är en varm person, det lyser igenom. ,-) Ilskna bloggar har jag haft turen att inte träffa på, men då hade jag inte fortsatt titta in hos dom. Ja det kan nog vara tuffare på Expressen. Här och på zoomin är det lugnt och fint att blogga. Då började vi samtidigt ,-)) Kul att träffas irl, 6 st har jag träffat. Men fint att bara titta in till varann också. Hoppas du fick en fin tredje advent ,-)
      Ha det gott! KRAM ,-)

      Radera
  5. Tittar bara in för att passa på att önska dig en riktigt God Jul. Jag har fortfarande paus i mitt bloggande och precis som du så har jag tittat tillbaka en hel del på mitt egna skrivande och bloggvänner. Många har jag haft sedan jag började blogga i september 2007 och många har kommit till. Och en del har fallit ifrån på olika sätt. Dit hör ju jag nu sedan många månader tillbaka. Men har inte helt bestämt mig hur jag vill göra.
    Har också träffat flera bloggvänner och det har varit väldigt trevligt.
    Hoppas du får ordning på det tekniska så att du kan fortsätta skriva.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. God fortsättning Ditte och tack ,-) skrev precis ett svar här men vart den tog vägen vet jag inte. Är så trög i mitt bloggande. Har inte fått ordning på något, men får ta tag i det. Ha det jättefint KRAM ,-)

      Radera