Translate

måndag 5 februari 2024

Herregud så många bilder. Nåt litet som gör en glad ,-)Och nu kan jag få in bilder!

 Hur många bilder hade jag!? Skulle förstås utlyst en tävling ,-)) 

Vet inte om jag vågar berätta.  Håll i er....jag blev närmast mållös. lite över 96 000 st, sen tillkommer alla filmklipp! Det är sant! Ja det här är ju under en längre tid förstås, men det stämmer nog som mannen säger att jag ser livet genom en kamera, numer mobilen.

Men jag älskar att fota, så är det bara!

En kopp te är ju mysigt...men ännu mysigare blev det när mannen upptäckte att på den lilla lappen som man håller i när man doppar tepåsen har ett budskap. Hade vi totalt missat! Nu är det mannen som fixar teet ,-)  Bara den lilla grejen med budskapet gjorde mig jätteglad.....en ännu mysigare söndag blev det alltså ,-)

Va det står, jo tex......Freshness, Appriciate, Beautiful,.  lite kan göra en dag för mig. Mer behövs alltså inte ,-)



Mammas lilla lägenhet med myslampor, som hon bara älskar ,-) Och det gick att få in bilderna 😀


Mammas fina .....som hon delar sin lilla lägenhet med.  Kunde inte låta bli att köpa kläder till den, söt som socker ,-)

Hon fick den när hon flyttade in,  😉

En härlig vecka hoppas jag ni får!

💟



14 kommentarer:

  1. Vad roligt att lyckats få in dina bilder igen! Självklart vill man ha med minst en bild i sitt blogginlägg, kunna visa något. Men ojoj så många foton som du sparat, annat än jag som raderar hej vilt. Nej, jag orkar inte katalogisera å sånt, inte numera.
    Fint som du pysslar om din mamma så att hon ska må bra, härligt. Så gulligt med lampor och apan och ja, det personliga.
    Synd att du ska ha dessa biverkningar, hoppas de kan mattas av med tiden?
    Önskar dig en fin måndagskväll.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade tur, det gick att hämta bilder från den andra , som fanns månad och årsvis. jätteglad för det. ,-)Ja det var många, från jag tror 2014.
      Ja viktigt för mig att mamma känner det som en varm kram i sin lägenhet ,-)
      Hoppas och tror biverkningarna är övergående ,-)
      Ha det fint. KRAM ,-)

      Radera
  2. Oj, det var inte lite bilder det men man fotograferar mycket och då går det snabbt! Så fint att fått hjälp nu och att det går att lägga in bilder igen. Stort grattis till det!
    Ser mysigt ut med belysningen hos din mamma och den lilla apan är ju bara så fin med sina kläder.

    Önskar en fin kväll nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu kan jag kommentera ditt svar ,-) det fungerade inte.
      Ja belysningen är underbar, men tyvärr igår när vi kom hade någon, igen dragit ut kontakter, trots timer inställd.
      Ha det fint KRAM ,-)

      Radera
  3. Kul att du får in bilder! Lyfter alltid ett inlägg.
    Men en sådan massa! Tror att jag har 3000 i mobilen. Vilken jag numera enbart använder. Men ska använda systemkameran någon gång. Blir oxå fina bilder.
    Tja, fin vet jag inte om din mammas rumskamrat är. Men iaf en tyst och lgn kompis.
    Mysigt ljus.
    God kväll! Kram //Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja 16 tusen i mobilen, inte klokt jag vet, resten hade de lyckats rädda från den andra datorn, så glad ,-) tror det var 2014 eller nåt år tidigare ,-. då började jag fota ,-)

      Jag älskar apan ,-)) Så söt! ,-))
      Mamma trivs så bra nu när hon har fler olika ljus, som tur är. Ha det fint KRAM ,-)

      Radera
  4. Så fint du ordnat hos din mamma och detta med en timer är ju perfekt.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mamma tycker det är så mysigt, och tur att hon trivs ,-) Timer underlättar, annars drar personalen ut kontakten, och många sätter in den igen. Så nu är det problemet löst ,-)
      Ha det fint! KRAM ,-)

      Radera
  5. 96 000 låter som en nätt siffra. ;)
    Kram, Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. ,-))) Det gör det va!
      Ja många bilder, men sen 2014. Men det är klart, nåt jag gillar fotar jag, vissa saker tar jag hem med bild ,-) Nåt fint på loppis, en vacker grind! Då har jag alla fall bilden.
      Men glad att det gick att sätta in hela albumet som redan var sparat!
      Visste inte hur mycket som blivit räddat.
      Ha det fint, KRAM ,-)

      Radera
  6. Söt apa. Vi verkar vara lika på vissa saker - du och jag. Gillar att ta bilder på allt fint. Men jag önskar att jag hade din konstnärliga sida. Den ska du vara stolt över.
    Tisdagstankar från söder

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja apan är jättesöt ,-))
      Ja vi har vissa likheter ,-)
      Tack. Jättesnällt ,-) Men när jag "fulgör" så blir det bra ibland. troligtvis för då slappnar jag av ,-)
      Ha det fint! KRAM ,-)

      Radera
    2. Idag vill jag bara skicka en stor varm kram till dig och önskar dig en fin dag. <3
      Bosse Bus

      Radera
    3. Åh tack, så glad jag blir ,-) Varm kram tillbaks till dig!

      Radera