Translate

fredag 2 februari 2024

Hoppfullt får jag snart in bilder ,-) Och reagerar på min medicin.

 Ska snart få hjälp med mappar och bilder.  För det här är inte kul, allt krånglar som varit så lätt innan!

Det finns ju biverkningar på min medicin, en del låter ju otroligt otäcka, eller rätt många, så jag ska väl inte klaga....i början kände jag ingenting. Men nu mår jag inte bra, det är en overklig känsla. Och en stor oro i kroppen, känner mig så nervös hela tiden.  Och deprimerad. Känner inte igen mig själv. Men tänker att då fungerar ju medicinen ändå.  Första året kände jag ingenting av den.  Men det finns ju värre biverkningar. Jag brukar känna mig glad och tillfreds, men har alltid haft en oro för sjukdomar.  

Sen har jag blivit så lättrörd, men det hör ju till medicinen, lättrörd har jag väl alltid varit lite, men nu bryter jag ihop för så mycket, så fort jag hör att någon mår dåligt, eller råkat illa ut så flödar tårarna. Någon rad i en sång så storgråter jag nu. Sen har jag blivit så okoncentrerad!

Idag ska vi till mamma, mysigt. Hon har det mysigt på rummet nu. Med ett lamp huvud som byter färg, den älskar hon, en vacker lampett i fönstret och olivträdet. Det låter mycket, men det är alldeles lagom, underbart ser det ut. Tack Znogge för tips självklart köpte vi timer. För jag vill att när mamma vaknar ska hon vakna till ett rum fyllt av värme. Likadant när hon lägger sig, och när vi är i rummet förstås. Det ska ha en lugnande varm känsla, det vill jag ge henne! Hon har ju inte så mycket annat. En stor jättesöt apa fick hon när hon flyttade in ,-) Den har jag nu köpt kläder till ,-) Så söt!

Fredag igen!

En härlig Helg önskar jag alla som tittar in till mig 

💟





5 kommentarer:

  1. Så fint du gör för din mamma!
    Visst kan mediciner ha biverkningar. Men du måste ha dem, antar jag. Tror att du har en familj som förstår dej.
    ser fram emot dina bilder. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har bilderna fixat sig , tror jag ,-))
      Ja mamma trivs verkligen och är jättenöjd ,-)
      Hoppas biverkningarna avtar, ger det ett par månader ,-) får väl byta i värsta fall.
      Ha det fint KRAM!

      Radera
  2. Så skönt att du snart får hjälp med bilderna och mapparna för det vill man verkligen ska fungera. Vissa saker är inte lätta att få rätsida på men då känns det bra när andra kan vara behjälpliga.

    Tyvärr är det ju så att det finns biverkningar med så gott som alla läkemedel så man får väga fördelarna mot nackdelarna. Som amatör blir jag dock lite fundersam av att biverkningarna kommer först efter ett år. Det känns väldigt sent så jag hade absolut valt att lyfta det med min läkare.

    Så bra det blev hos din mamma för visst vill man att de ska ha det mysigt. Jag vet av erfarenhet att personalen hade lätt för att glömma att tända lampor och annan belysning så det säkraste alternativet var en timer. Så mysigt med kläder till apan.

    Önskar er en god fredagskväll!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja lätt att glömma, så nu fungerar timern, eller alla tre! ,-)
      Jag har fått byta medicin, samma resultat men lite skillnad är det. Så det är den nya som jag reagerar mot. Om den här ska vara bättre vill jag ju behålla den, hoppas biverkningarna blir lite mindre. Men huvudsaken är att den fungerar tänker jag.
      Apan är jättesöt ,-)) kommer bild ,-)
      Nu ska det fungera ,-)
      Ha det fint KRAM ,-)

      Radera
    2. Då förstår jag. Det är ju en viktig medicin minst sagt så det är väl bara att ta det onda med det goda. Biverkningar kan ju mattas av efter ett tag.
      Då ser jag fram emot en bild på apan!

      Kram och god söndag till er!

      Radera