Translate

fredag 15 mars 2024

Hur kan det ens vara möjligt :-)))

 



Precis innan frukost så kommer jag ihåg äldsta dotterns glasögon. Jag har visserligen glasögon, men mindre i storlek och inte alls så mörka bågar. De här ser jättestora ut på mig.

Jag sätter på mig dotterns glasögon och sätter mig vid bordet.

Mannen tittar på mig, ingen reaktion 😊 Hon hade glömt sina läsglasögon här, hade ett par till.

Efter en stund, säger jag till mannen, vi tar en selfie. sagt och gjort.  

Skickar till dottern , "pappa märker ingenting"

Efter en stund, byter jag tillbaka till mina egna, nej ingen reaktion fast vi sitter och pratar och han tittar direkt på mig.😁

Nu skojar jag vidare, måste hämta lite papper, fast jag går och byter tillbaka till dotterns, fortfarande ingen reaktion

Hur kan det ens vara möjligt!

Till slut frågar jag, ser du inte???

Tittar du aldrig på mig??

Du har missat en skönhet i många år, säger jag, nu är det försent 😉😁

Gillar att ploja, och sa att det här kommer hamna i bloggen.

Mannen bara skrattade. " när jag skriver om honom så får han alltid godkänna först" 😀 Alltså jag säger, det skriver jag om, om han inte svarar tar jag det som ett JA 😁

💙

8 kommentarer:

  1. Inte olikt karlar. Inte alltid de ser. Hur många gånger har inte jag förändrat något i hemmet och det går obemärkt förbi. Vanans makt.
    Däremot min make nr två, han hade falkögon, såg allt!
    Roligt inlägg, ja hur kan det vara möjligt??
    Fredagskram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt med en man med falkögon :-)
      Ja det är mycket som går obemärkt förbi .-))) tur man har humor!
      En trevlig Helg önskar jag dig!

      Radera
  2. Man brukar ju säga att det är lätt att bli hemmablind och det stämde ju i det här fallet. Jag är inte helt säker på att Husse heller hade reagerat om det var liknande bågar. Sedan handlar det också mycket om hur observant man är. Märkte dottern något när du skickade selfien eller du avslöjade för henne. Man kan i alla fall konstatera att mannen din skulle kanske inte vara det bästa ögonvittnet ;-)

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dottern märkte direkt:-)
      Nej något bra tillförlitligt ögonvittne blir han aldrig!
      Jag sa sen att han inte märkt något, men seriöst svarade hon :-))) Tur man har humor :-)))
      En trevlig Helg önskar jag dig!

      Radera
  3. Ha ha! Härligt inläggs som du förgyller med din konstnärliga ådra. Jag känner igen mig. För det kunde varit jag. Men mest handlar det om förändringar i bostaden. Ibland retas jag fast jag vet vad som är "nytt".
    Antagligen blev det något fel när vi män skapades. :)
    Lördagskram, Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skrattar åt att du retas ibland, förstår att det är kul.-))) Ja ibland blir man förvånad, när det är så uppenbart .-)) Säkert något fel när ni män skapades ,-)
      Det har ni bevisat länge nu..-))
      En lördagskram till dig!

      Radera
  4. Sitter äntligen vid datorn, så det går att kommentera. Har funkat via mobilen ett tag, men nu är det som förgjort igen. Hade absolut kunna hända här också. tror att karlar är rätt okoncentrerade ... och hemmablinda. Vet inte vad det skulle vara som fick maken att reagera. Iaf inte ett par andra glasögonbågar än de jag brukar använda. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-))))) men de här var SÅ stora, åt upp hela ansiktet!
      Hemmablinda absolut. Och okoncentrerade, exakt!
      Blev så förvånad så jag tyckte det var kul .-)
      Bökigt när det inte går att kommentera via mobilen, det kan inte jag heller.
      KRAM :-)

      Radera