Translate

måndag 18 mars 2024

Pö om Pö. Går galant!

Går galant! Kan höra mamma, NEEEEJ säg inte så! Sen skulle det knackas i trä och ojas  💗

Såklart ska man inte ta ut något i förskott!

Pö om pö. Hade glömt att man sa så förr, tills jag hörde någon säga det.  Ett vanligt uttryck.

Men nu är jag glad, håller ju på med mammas begravning. Hade ju plockat bort en vacker  låt. Som jag var så ledsen över. Den prästen jag valt nu, var en präst som man unnar precis alla att få träffa. Härlig person helt enkelt.

Jag får ha med den.....och kantorn ska få spela den på en flygel. . Glad blev ju jag, 

Sen dök det upp ett problem förstås, inget går ju spikrakt.

Han hittade inga noter!?

Han hade tittat på nätet, men den boken med låten och noter såldes inte längre.

Jag kastade mig över datorn och sökte själv....vid tredje försöket på rad hittar jag en begagnad bok! 😀

Hittar den, men när jag försöker köpa den, blir det problem förstås......det gick inte hur vi än försökte. Mannen inropades, kom!!! Var ju rädd att tappa bort sidan.  Akutläge. ringer äldsta dottern.

Hon kunde köpa den! Tack och lov😁 Oftast går det bra men ibland fungerar det inte att få köpet att fungera, blir tokig!

Hon mailar tjejen som sålde att det var viktigt att få boken snabbt, och kunde hon ta ut just den låtens noter och mejla över den till oss  för det är till en begravning.  Änglar finns, noterna har vi nu. 💗Boken kommer om några dagar. En beg bok fanns, och den köpte jag, vilken  tur!

Det kommer att bli fantastiskt vackert för min mamma. Så tacksam!



6 kommentarer:

  1. Så fint att du får ha med även den låten för jag menar en mer eller mindre an väl inte spela någon roll alls tänker jag. Vilken lycka att det löste sig med boken och att dottern kunde klicka hem den. Nu blir det som du önskade så det måste kännas väldigt bra.

    Önskar en fin dag nu!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu känns det bra .-) Han har svarat han spelar på en flygel! Kanonfint blir det. Nej det var en otrevlig präst den första. Men hittade sen rätt-)
      Ha det fint du med, KRAM ,-)

      Radera
  2. Tycker inte att präster ska förbjuda sånger.
    Ett sådant sjå innan det löste sig. Försöker se vad det är för låt, men det är lite för suddigt! Kram //Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är " Låt mig få skänka dig en melodi" Spelad av Lars Roos. Som nu kantorn kommer att spela på en flygel, kanonfint blir det, så glad!
      den första prästen jag talade med ville ha en snabb begravning, så få låtar som möjligt. Den vi har nu, så himla trevlig. Det blir inte för mycket, han satte ihop det han ska läsa och de låtar o psalmer jag har valt så fint.
      Ha det fint. KRAM .-)

      Radera
    2. Så fel! snabb begravning. Den ska väl få ta sin tid. det sista man gör för sin nära och kära! Har inte hört den melodin. Ska kolla på nätet!

      Radera
    3. Ja det är fel, hon passar inte som präst, med klagande röst! Nej fy!!!
      Ja lyssna på den, den är så vacker.

      Radera