Translate

lördag 9 mars 2024

Var är mobilen!?

 





Vimsigare än vimsig, blir tokig. Kommer hem efter att ha rastat hundarna.  Lägger alltid mobilen i väskan. Kommer in, tittar i väskan, ingen mobil!? Får panik. Mannen ska köra bilen till parkering, han hinner bara gå några steg i trapphuset så slänger jag upp dörren. Jag har tappat mobilen!!  Den finns inte i väskan!!
Kolla om den finns kvar i bilen! Jag skriker ganska högt. 
Har du den inte i väskan ropar mannen.
Neej jag flaxar med väskan. Tänk om jag tappat den ute, blir stirrig.
Sen rusar jag in i köket, där på diskbänken ligger den, jag hade tagit ut den för att den skulle laddas.
Får alltid panik när jag inte hittar den. Mannen går ut , innan han stänger dörren hojtar han "jag rymmer"
😊
Innan vi gick ut lekte jag med två blombuketter för att få slappna av lite och tänka på annat. Hade två buketter hemma, en vissen och en ganska ny. Älskar att fota vissna blommor, men nu blandade jag döda blommor med fräscha blommor.  På bilden ni ser här ovan har jag en fräsch vit blomma med vissna blad från rosen.

Jag kombinerade på många sätt och då kände jag hur jag slappnade av .
Har nu efter lite letande hittat en florist design. Hon verkar kanon, hennes blomster arrangemang är otroliga.  Så hon har lovat att göra ett stort blomsterhjärta som ska stå framför kistan. 
Jag är säker på att det blir magiskt vackert.
 Vill ha ett hjärta till mamma.
Det är från mannen och mig. Annars har vi önskat oss från släkt ett bidrag till Operation smile.
 Som vi önskade oss när vi fyllde jämt mannen och jag.
Tvättat kläder mamma ska på sig. 
Nej jag blir inte helgalen av att hålla på med allt inför begravningen, har allt under kontroll.
Men har mycket viktigt i mobilen just nu. Plus alla miljoner foton.
Våren har kommit även hit. Vackra dagar.
Ha en härlig Helg!
💟






6 kommentarer:

  1. Förstår att du blir hysterisk om mobilen är borta. Där har man "allt".
    Ska din mamma kistbegravas? Ovanligt i dessa dagar. Men ni kanske redan har en grav, där hon också ska "vila".
    Fin bild du komponerat. Rena konstverket.
    Förstår att du är redan barnet, och måste fixa allt. Jag har bara en åtta år yngre bror, men han var gott att ha, då vår mor gick bort.
    Kram fina du! Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi ska lägga mamma i en kista på måndag. Som är i kyrkan under begravningen. Sen bränns hon, och en urna har vi plats för i en grav där mammas föräldrar finns, en av hennes syskon med man.
      Så inte en kistbegravning.
      Så det blir urnsättning senare.
      Tack, kul att du gillar bilden .-)
      Ja enda barnet.
      Kul att ha en bror, jag önskade mig alltid syskon. Skönt att vara två när man mister föräldrar. Men tycker det är bra att fixa själv, då får jag annat att tänka på.
      Varm kram till dig!

      Radera
  2. Jag kan riktigt känna din panik när mobilen inte hittades så vilken tur att den inte var borta. Numera har man nästan hela sitt liv i mobilen så den vill man inte bli av med.
    Vilken otroligt fin bild du fick till och den ser verkligen ut som en tavla. Kanske något att rama in eller göra en tavla av.
    Så bra att du har hittat en florist som gör fina arrangemang för man vill ju att det ska bli fint. Vi var mycket nöjda med blomsterkransarna till min mammas begravning så jag hoppas att det blir lika fin till i morgon.

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja blev så rädd! Brukar kolla och vara noga men den kan ju försvinna ändå.
      Tack, avstressande med bilder och älskar att fota, fast det behöver jag kanske inte tala om ,-)) Den här gången ville jag vara säker på att det blir som jag önskar med blommor, för när min bästa vän skulle begravas så blev det inte bra med blommorna. Så nu sökte jag länge.
      Det känns så bra när man blir nöjd.
      Tänker på er i morgon!
      KRAM!

      Radera
  3. Så vackert blomsterfoto!
    Det blir fint med ett blomsterhjärta till din mamma. Min ena svärdotter som är florist hade bundit ett så vackert hjärta med röda rosor till mina barns farmor.
    Jag har ju fyra barn, men min dåvarande make och jag var ensambarn båda två. Lite extra känsligt när någons föräldrar går bort och man plötsligt blir ensam i äldsta grenen.

    Det där med mobilen! Jag har blivit en fena på att droppa både den och glasögonen där jag står. Även om jag har givna platser, så händer det. Till stor irritation.
    Varm kram. Gerd

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det hoppas och tror jag att det blir så fint med ett stående hjärta framför kistan. Så härligt med en egen florist i familjen!
      Det hade känt tryggt .-)
      Ja nu är vi äldst.
      Fast barnens äkta hälfters föräldrar är äldre.-)
      Jag droppar också mobilen hemma var som helst! Ute är jag rädd om den, likadant här, glasögonen droppar jag var som helst.
      Eftersom jag gärna tar av dem inomhus.
      Tack , leka med bilder är kul, troligtvis en av anledningarna till varför jag tar så många foton.
      Väldigt irriterande.
      Ha en fin kommande vecka! Varm Kram Primrose:-)

      Radera