Translate

tisdag 5 mars 2024

Till slut valde jag bort, " Låt mig skänka dig en melodi" med Lars Roos. Med sorg i hjärtat

 

Nu har det yngsta barnbarnet fyllt tvåsiffrigt .💖 10 år.

Nyss var vi ensiffrigt, tvåsiffrigt och tresiffrigt i vår familj .

Nu är vi tvåsiffriga.

Mysig födelsedag och lycklig tjej 😊

Bild lånad av dottern.

Kunde inte sova så efter några timmar att ligga vaken så sitter jag framför datorn.
Det är mycket att fixa innan mammas begravning. Jag fixade pappas själv och gör likadant med mammas. Jag funderar ut och bestämmer hur allt ska vara.  Jag måste ta bort en låt, vilket jag har gråtit över. För många tyckte prästen, fast jag hade fler på pappas. Då hade jag en underbar präst som log så varmt under pappas begravning. Några månader efter skickade hon ett vykort till mig där hon skrev hur fint hon tyckte jag hade gjort och den begravningen mindes hon speciellt.
Jag väljer från hjärtat och vet vad mamma älskar. Men nu i natt har jag valt att ta bort och nu känns det ok.
Som tur var talade jag om för prästen innan jag bokade. Så jag valde en annan präst, men tog bort en låt ändå. Det var när den präst jag valde frågade hur många vi blir. Sen sa hon att , ja då blir avskedet över snabbt alla fall. Eller att spela en bit av varje låt!?  Nej tack. En sån präst kan jag inte ha!
Det är just nu väldigt rörigt i huvudet.  Men har allt under kontroll. Låtarna är rätt i antal. Jag har allt klart i minsta detalj. Men vi får vänta tills i slutet på Mars.
Ha det fint
KRAM 💟




8 kommentarer:

  1. Livet går vidare, de små växer upp. Tänk, att du hade en tresiffrig mamma, fantastiskt! Grattis till barnbarnet!
    En sån präst ska inte jobba som själavårdare som ville ha en kort begravning på flera vis. Nej. Konstigt, för nuförtiden så är de flesta mycket sympatiska. Men prästkragen kanske har gått överstyr.
    Så otroligt att du orkar ordna med hela begravningsprogrammet, men det är också en viss form av läkning.
    Varm kram, Gerd 💖

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tiden går fort . Den prästen passade inte mig. Den här lät trevlig på rösten som jag nu valt. Men Anna som jag valde till pappa hon var en härlig präst, rätt person på rätt plats.
      Som du skriver det är en läkning ,-) Så jobbigt tycker jag inte, utan ja läkning var ett bra ord ,-)
      Vissa som vers till annons och låtar har jag redan valt fler år i förväg.
      TACK och varm kram till dig! (hjärta)

      Radera
  2. En sådan präst hade jag inte valt heller. Även om man inte blir så många så är det lika viktigt att begravningen blir fin och att det dessutom blir som man vill ha det. Ett avsked är inget som man skyndar på. Hoppas det blir bra nu. På min mammas begravning hade vi solosång och då framfördes "The rose" och "Bridge over troubled water" och jag tyckte det var så fint. På svärmors blir det bara psalmer men det är Husse och hans syskon som väljer så det blir säkert bra. För vår del blir det begravning nu på måndag och det är skönt att inte vänta så länge tycker jag.
    Då börjar era barnbarn bli stora nu. Hos oss är alla tre ensiffriga och om drygt två veckor är nummer fyra förhoppningsvis här. Självklart längtar vi efter det.

    Ha det bra och kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vackra låtar till din mamma ,-) Så fina!!
      Finns många fina psalmer, jag har valt två för två måste det vara. Det är viktigt att det blir en sån begravning och avsked som man önskar. Pappas blev så fin, och jag vill göra mammas lika fin.
      Men den prästen, nej hon skulle nog inte varit präst! Hoppas på den här prästen nu.
      Får vänta till den 27:de. Men fint att ni fick tidigt.
      Ja våra barnbarn är stora, de två yngsta behöver ju inte hämtas längre, vi träffas ju ändå, men inte lika ofta. De har ju sina kompisar, som är så viktigt förstås ,-)
      Ja snart kommer fyran, spännande ,-)
      Tack och ha det bra du med! KRAM ,-)

      Radera
  3. Men vad är det för dum präst? Låt ceremonin ta den tid den tar.
    Tvåsiffrigt på alla. Vi har ju våra tre små ensiffriga ett tag till.
    Gäller att njuta av det.
    Kram//Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja mådde inte bra efter det samtalet med prästen.
      Njut på med de ensiffriga ,-) Tiden flyger. Kan sakna när vi hämtade dom, det var så mysigt ,-)
      Ha det fint KRAM!

      Radera
  4. Jag hade säkert också gjort den matematiska slutsatsen om det gällt min situation. Tio år verkar vara en mysig ålder.
    Det är superviktigt att kemin stämmer mellan de två parterna. Annars blir det ett sorgligt minne att ta med sig. Jag hoppas det ska bli ett jättefint avsked.
    Bamsekram, Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja den prästen hade förstört allt. Den här vi har nu verkar trevlig, ska prata med honom på Torsdag .-)
      Det hoppas jag det blir, ett fint minne, det tror jag.
      Bamsekram till dig!

      Radera