Translate

torsdag 5 mars 2020

Vågat.....,-)) småkrusigt hår




Yngsta barnbarnet fyllde år, hon fick då en "tång" plattång kallade hon den för, men den gör håret småkrusigt ,-))
Jag sa med en gång att hon fick krusa mitt hår när vi sågs igen.
Det var igår ,-)……….Hon krusade mitt hår och jag krusade hennes....Man kan ju säga så här..hon passar i sitt.
Det visste jag redan innan jag lovade henne..att det INTE skulle passa mig, men för en gångs skull var vädret på min sida. ,-))) Det ösregnade  när vi skulle ut med hundarna, så det var huvan på! ,-)

Småkrusigt, eller småvågigt hår passar inte vem som helst kan jag säga!.....Men lovat är lovat och kruset försvinner ganska fort.....om inte annat ...med hjälp av vatten ,-))

8 kommentarer:

  1. Då kom ju regnet precis lagom. Bra att ha vädret på sin sida ibland.
    Jag tror nog att både du och lilla tösen blev fina i det lockiga håret. Kanske är det känslan som är ovan.
    Ta en bild så ska jag kolla. Den du har ritat är ju jättefin och där passar ni båda i frisyrerna.
    Trevlig fredag och kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ;-))) Nej du det får räcka med bilden jag kluddrat till!
      Det tog ingen bild på mig ,-)) Och nu är håret rakt igen.
      Men det var kul att göra barnbarnet glad att få fixa mitt med översyn av min mannen så hon inte skulle bränna sig ,-)
      Ha en trevlig fredag du med.
      KRAM .-)

      Radera
  2. Ni blev säkert fina båda två. Våra döttrar plattar sitt hår och då blir det verkligen platt. Själv önskar jag att mitt var lockigt.

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja platt tång .kallde hon den här .-) Men den var vågig, Platt hår gillar jag bättre på mig själv ,-)
      Småkrusigt yvigt.-)))) Jag önskar nästan jag fotat mig själv ,-))
      KRAM ,-)

      Radera
  3. Så fina bilder du ritar. Vågigt på er båda! Nä, det är inte alla som passar i krusat hår, det håller jag med om. Är nog mest för småtöser. Men permanent skulle jag våga mig på igen, bara det att det tar sådan tid... och sannolikt är kostsamt, då ,man har lite längre hår. Rastaflätor....? Nej, tack! Trivs nog trots allt i det ganska så raka!

    SvaraRadera
  4. Hej och Tack!
    Ja inte passade jag i småkrisigt hår.
    Har aldrig permanentat mig.
    Behåller mitt raka med lite fall ,-)
    Ja en trevlig Helg!

    SvaraRadera
  5. Har en lovat så har en. Och du stod fast vid ditt löfte. Hade det varit på 70-80-talet när det var modernt med krusigt hår hade det varit enklare. Men det blev säkert bra. Och om inte så gjorde väl regnet sitt till.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis lovat är lovat ,-) Det var ju kul... jag blir säkert tillfrågad fler gånger ,-) Det är Ok det går ju att fixa bort när man kommer hem ,-)
      Ha en fin lördag KRAM ,-)

      Radera