Translate

onsdag 1 april 2020

Se till att få huvudvärkstabletter och lite annat







Jag vill ju vara solidarisk! BUNKRA TÄNKER JAG ALDRIG GÖRA.
Nu har huvudvärkstabletter varit slut överallt så länge! De går inte att få tag på några.

Hyllorna i affärerna gapar fortfarande tomma, eller sista gången vi var i affären var det så!
Nu tänker jag vara uppmärksam., hör jag om något konstigt som sker någonstans i världen så kanske jag köper på mig lite.
Vi mår ju inte bra nu, varken min man eller jag, min man har en dunderförkylning, jag har lite ont i kroppen och halsont. Huvudvärk har vi,

Vill inte vara en som hamstrar...men lite kommer vi att köpa på oss!




Kommer ni att göra något annorlunda om eller snare när det kommer en ny pandemi?

Vi kommer att handla på oss lite alla fall om och när det händer igen.. Nu har vi inte köpt något extra. 



13 kommentarer:

  1. Jag har inte hamstrat, men beställer mat och det som behövs hemma. Jag tror att folk blir uppjagade av comvid-19 all information och prognoser. Ingen vet hur detta virus jobbar eller utvecklas, därför blir det information fram och tillbaka.
    Hoppas ni inte blir sjuka!
    Ha en fin dag!
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tror det är vanlig förkylning vi har.
      Vi saknar ju vissa varor, men det går ju ändå ,-)
      Ha en fin dag du med. KRAM ,-)

      Radera
  2. Vi kommer nog att se till att ha ett basförråd av receptfria läkemedel hemma. Vi hade inga Panodil alls men beställde via nätet. Väldigt billigt och snabbt gick det men vi tog ett icke så känt preparat men substansen var självklart den samma.

    Kram och krya på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja basförråd av receptfria läkemedel kommer vi också att ha hemma! Kan ju vara bra ändå ,-)
      Men så klantigt, hjärnan är trög som sirap just nu! Vi brukar ju handla vissa saker på nätet, självklart...tack!
      Tack, nog en vanlig förkylning ,-)
      KRAM ,-)

      Radera
  3. Jag har inte satt foten i någon slags affär sen den 14 mars. Jag e-handlar. Huvudvärkstabletter kan man skicka efter på www.apotea.se så kommer de i posten.
    Sköt om er, så ni håller er friska. Lätt att säga, men det är omtanke. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tror det är en vanlig förkylning!
      Men så klantigt! Vi brukar ju handla vissa saker på nätet!! Trög som sirap är hjärnan, nu har ni mina bloggvänner kickat igång den, självklart beställer vi ,-)
      KRAM och ha en fin dag,-)

      Radera
  4. Nä, hamstrat har vi inte gjort. Men ett litet extra förråd finns nog oftast - både i matkällare och huvudvärkstablettsförråd. Många måste ha fyllt dagarna med att baka. Blev uppriktigt glad då jag hittade färsk jäst i butiken igår. Var ett tag sedan sist. Och huvudvärk utan att ha tabletter för det.... nä, inget kul. Krya på er! // Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar

    1. En rosa fluga1 april 2020 19:45
      Vilken tur, här finns ingen jäst ,-)
      Bra att ha extra, vi storhandlade för två veckor sen, skönt att ha allt hemma, för två veckor till hoppas vi ,-)
      Har fått tips, det går såklart att skicka efter tabletter! Inte tänkte vi på det ,-))
      TACK tror det är vanlig förkylning!
      Ha det fint Primrose ,-)
      SvaraRadera

      Radera
  5. Vilken tur, här finns ingen jäst ,-)
    Bra att ha extra, vi storhandlade för två veckor sen, skönt att ha allt hemma, för två veckor till hoppas vi ,-)
    Har fått tips, det går såklart att skicka efter tabletter! Inte tänkte vi på det ,-))
    TACK tror det är vanlig förkylning!
    Ha det fint Primrose ,-)

    SvaraRadera
  6. Vi brukar alltid ha mat och annat hemma så att vi ska klara oss i minst 10 dagar och det kommer vi att fortsätta med. Men visst är det trist med alla dessa "hamstrar". Om de inte just hamstrarde så skulle inte varorna heller vara slut. En del har säkert livsförbrukningar av alvedon och toapapper hemma. Vi har även här alltid ett bra basförråd och hamstrar inte. Vad som är viktigt ar att se om alvedon är slut vad de erbjuder för ibland skiljer sig innehållet åt en del. Du kan gå in på nätet och titta i FASS vad skillnaderna är.
    Hoppas ni piggnar på er snart.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det ska man ju ha, mat att räcka en 10 dar ,-) Vi får skärpa oss på den punkten! ,-)
      Viktigt, det läser man ju om!
      Min man mår bättre, vilket är ju jättebra.
      KRAM ,-)

      Radera
  7. Krya på er massor o få inte covid-19. Jag tackar Gud för varje kväll jag lägger mig o klarat dagen o varje morgon som är symtomfri. Otäcka virus...bunkrat har jag inte men tänker nog till lite inför hösten då man tror att nösta våg kommer.
    Kram o var försiktiga!! "Watson-vännen"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men va kul! Tänker på dig! ,-)
      Ja man vill ju gärna klara sig från covid-19, fy 17!
      Ja lite får man nog tänka till, så man har nästa gång!
      Detsamma till dig "Sherlock-vännen"

      Radera