Translate

måndag 9 november 2020

Mamma mår bättre ,-)

 


Mamma mår bättre igen, så glad och tacksam  för det ,-)

De som kommer in har full skyddsutrustning, som de sen förstör, jag frågade hur mamma reagerade på det, men hon reagerade inte alls, hon är väl för trött. Vi mår inte bra, men så länge det stannar som det är, så är vi ju glada. Vi räknar varje dag som det går framåt. Torrhosta, huvudvärk ,yrsel osv, min man har ont i lungorna, peppar peppar det har inte jag.

Sent en kväll, förrgår så kom en bolit över den del av Sverige vi bor. Hela himlen lyste upp och det blev ljust som det är på dagen, hur många gånger händer det!? Vi är uppe, men lämnar rummet vi skulle ha kunnat se allt från bara några minuter innan det händer, och missar allt, så typiskt! 

Min man var med om något i England, han sprang över heden och hörde ett starkt vinande ljud bakom sig, Plötsligt kom något väldigt fort över himlen med en grön eldsvans som försvann över horisonten , tog bara någon sekund. Dagen efter fick han veta att det var en meteorit, som sen hade landat i Nordirland, Den gröna färgen var för att den innehöll koppar!



12 kommentarer:

  1. Härligt att din mamma mår bättre. Hoppas att det vänder för er också snart.
    Ha en fin dag!
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK!
      Ja skönt att mamma är bättre igen efter dagar hon var sämre, men än är inte faran över.
      Jag hoppas det vänder, man är ju ändå orolig, efter det man läst om.
      Hur är det med er? Hoppas ni mår mycket bättre!
      Ha det fint
      KRAM!

      Radera
  2. Läste km boliten. Visst blir man rädd först, men jag tror att de flesta förstår att det är en rymdsten som kommit för nära jorden.
    Skönt att mamma mår bättre. Hoppas att det inte blir värre på er! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade nog inte blivit rädda, det har varit så intressant, men otur att vi missade, när min man upplevde något liknande var han omk 13 år.
      Ja ovisst med mamma, men glad varje gång det blir lite bättre. TACK!
      KRAM!

      Radera
  3. Så skönt att din mamma mår bättre och att det inte är värre än så här för er del. När det gäller Covid-19 får man vara tacksam för det lilla.

    Kram och krya på <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är en lättnad, mamma är ju gammal så faran över är det inte, men det verkar som hon är på god väg att klara det här. Har varit orolig för vår del också man vet ju aldrig men ju fler dagar som går ,-)
      TACK! Kram!

      Radera
  4. Alla gamla blir ju inte jättesjuka. Det finns väl en 100-årig tant som blivit frisk igen. Hoppas det går jättebra för din mamma nu och hoppas ni får det lindrigt.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gäller att ha tur, läkaren hade en kvinna i våras som är lika gammal som min mamma, som blev frisk ,-) Tack jag hoppas mamma blir frisk, att det värsta är över, och att det fortsätter som det är nu för oss!
      KRAM!

      Radera
  5. Så fint att läsa att din mamma mår bättre. Men kan tänka mig att hon är trött.Fint också att läsa att du och maken också är ganska ok.Spännande med boliten.Läste om den men såg inget av den.
    Hoppas ni nu snart är helt pigga igen.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon kan inte gå, men det är klart att hon är trött! Det kommer nog att ta tid.
      Bara det fortsätter som vi har det nu!
      Ja såg du den? Spännande, vi missade den precis. Vilken upplevelse att ha fått vara med om det ,-)
      TACK
      KRAM!

      Radera
  6. Det var jag som skrev nyss.

    SvaraRadera