Translate

fredag 6 november 2020

Vilken soppa, och inte är det tomatsoppa heller!

 Tack för kommentarer

Vi är smittade av mamma,  som just nu mår sämre.

Vi skickar kort via mobilen till henne. Känns inte bra att hon ligger där ensam, hon får ju tillsyn och de tar hand om henne, kollar bla syresättningen i blodet varje dag.

Vi mår inte bra och tar det lugnt, vi har bla en virrighet och lätt yrsel som om huvudet är i ett vakuum. Plus lite andra symtom.

Nu vet vi alla fall vilket datum mamma blev smittad, Han var där bara vid ett tillfälle.

Så det var otur!



16 kommentarer:

  1. Så tråkigt! Värst med mamma. Ni är yngre och mindre sköra. Krya på er alla. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Hoppas det håller sig så här som vi är nu.Ja mamma tycker jag synd om, och jag ringer o hälsar via den personal som är där, hoppas hon förstår att vi inte kan komma och inte struntar i henne!
      KRAM!

      Radera
  2. Tråkigt att din mamma har blivit sämre. Hoppas hon får någon sjukkunnig som kommer hem och kollar henne.
    Det gick ju fort för er att få svar på testen. Tråkigt att det var ett negativt svar. Nu får ni sköta om varandra och ta det lugnt. Jag och gubben har fått en släng av något. Vi känner oss inte riktigt kuranta.
    Ha en fin dag!
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ringde sköterskan och frågade om de hade koll på mamma, det verkar dom ha, så det är jag glad över.
      Det tar bara 1 till 2 dygn att få svar, så fort går det.Tack vi tar det lugnt och hoppas att det stannar som det är nu och inte blir värre. Jag hoppas ni kryar på er! Ni kanske också måste testa er.
      Ha det jättefint ta det lugnt .
      KRAM!

      Radera
  3. Så blev det så då! Jag tror nånstans att kanske kan din mamma förstå, jag vet ju inte hur sjuk hon är isin grundsjukdom förutom coviden. Gott må vara att hon nu har tillsynstryggheten hur det nu än är. Förstår din känsla där. Vila er som mi redan gör, många tankar <3
    Varma kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas hon förstår, men om vi dröjer någon dag extra innan vi besöker henne, det gillar hon inte i vanliga fall. Hon har ingen underliggande sjukdom, hon är bara mycket gammal, läkaren ringde och sa att hon är skör, men hon är stark också tycker jag, så jag hoppas hon har nytta av det nu.
      Tack!
      Varm Kram!

      Radera
  4. Vilken otur att ni blev smittade och tråkigt att höra att din mamma är sämre. Det viktigaste i alla fall är att de har koll på henne så det är bra att ni ringer ofta.

    Ha det så bra som det går och krya på!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Jag tycker att de verkar ha bra koll på mamma! Ser till hennes bästa, ta temp och syresättning varje dag.
      Hon verkar sova mest hela tiden.
      Vi mår dåligt men peppar peppar får vi ändå må så här så är vi glada!
      KRAM!

      Radera
    2. När det gäller Covid-19 är man tacksam för det lilla för det är så olika hur man drabbas. Det tycker jag känns obehagligt.

      Kram

      Radera
    3. Ja och att det snabbt kan ändra sig, det är läskigt.
      Så vi är tacksamma än så länge.
      KRAM!

      Radera
  5. Vad ledsamt att ni blivit smittade. Vilken oro<3
    Hoppas att ni alla kommer lindrigt undan och återhämtar er så snart som möjligt.

    Dessa tider är oroliga för oss alla. Jag har en i min närhet som insjuknade och när jag blev dunderförkyld blev ett ett test och orolig väntan, men sådan tur var visade sig testet vara negativt. Vid sådana tillfällen är ett negativt besked något väldigt positivt :)

    Ta väl hand om dig!
    Styrkekramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland är negativt väldigt positivt ,-)
      Tack, mamma har det ju sämst hon har ju åldern mot sig men hoppas hoppas. Vi tar det lugnt och får det vara som det är så, hoppas!
      KRAM!

      Radera
  6. Åh, nej, vad trist! Stackars din mamma och att ni också blev smittade! Man ser, hur farligt detta är.
    Mardröm!
    Nu ber jag för att ni ska klara er lindrigt undan, allihopa.
    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK
      ja det känns obehagligt, man är tacksam för varje dag som går.
      Och hoppas verkligen att det fortsätter så här och att mamma orkar igen det här.
      KRAM!

      Radera
  7. Illa med din mamma men om hon blir sämre hoppas jag de tar henne till "Akkis".Fint att personalen verkar ha koll. Trist att både du och din man är smittade men hoppas att ni inte blir sjuka.
    Många tankar till er.
    Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. De ska ta mamma till Akkis om hon blir sämre, det har läkaren pratat med mig om.
      Vi mår inte bra, har vissa symtom. Men bara det håller sig med det !
      TACK för omtanken.
      STOR KRAM

      Radera