Translate

onsdag 27 januari 2021

Min man hemma efter besök hos läkaren

 


Nu har min man varit till läkaren.

Det första han säger är att han har lite öroninflammation,  Och några bulor på benet har han fått cortison för.

Ja men den brännande smärtan då ........ den hade hon inte sagt något om alls, men tagit tre rör med blodprov, det är den brännande smärtan omkring lungorna jag har oroat mig för, han kan få så ont att han nästan gråter. Du berättade väl om den........ja det gjorde jag men hon sa inget. Han har en brännande smärta hela tiden men ibland gör det så ont!

Hon hade alla fall lyssnat på lungorna och de lät bra. Läkaren sa att den stora tröttheten, och att han har sån hosta och är andfådd kan i vissa fall av corona stanna kvar en längre tid.

Nu har han alla fall varit där ,-)


18 kommentarer:

  1. Man får lita på läkarna. Men om det inte försvinner, så behöver han ju åka tillbaka och få en mera ordentlig undersökning. Ge det två-tre veckor. Sen ska han må bättre, tycker jag... Jag är ju inte sjukvårdsutbildad....tycker dock att det låter rimligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han har haft den nu i över 2 månader, så om den inte ger med sig så får han gå tillbaka., öroninflammation han har inte haft ont i öronen, men det kan man kanske ha ändå.
      KRAM!

      Radera
  2. Då skönt att maken varit hos dr. Hoppas proverna är OK. Tröttheten är jobbig. Tröttheten går upp och ner om dagarna. Det känns inte bra att vaccinet inte kommer i den mängd som är beställd.
    Ha en fin kväll!
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hoppas de svaren är bra. Har också hört att man kan må dåligt i månader efter, så hoppas allt hör till covid och går över.
      Det tar sin tid att vaccinera alla, hoppas det går fortare ! Ha en fin kväll du med.
      KRAM!

      Radera
  3. Det var väl den brännande smärtan runt lungorna som han sökte för? Ibland är läkarna konstiga...
    Men hoppas läkaren hade rätt.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis det var ju därför han gick dit, men det var hon minst intresserad av. Ont i öronen har han inte men lite droppar kan han ju ta. Hoppas allt hör till covid och går över. Annars får han väl söka på nytt.
      KRAM!

      Radera
  4. Skönt att han har varit där i alla fall. Jag har hört att en del personer är trötta i månader efter genomgången Covid-19 så det kan säkert stämma men den brännande känslan låter lite märklig. Ibland kan en sådan känsla bero på något helt annat och jag hörde någon med liknande symptom och det var visst ett brock på magmunnen om jag inte minns fel...

    Hoppas att provsvaren är bra.

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har också hört att man kan må dåligt och vara helt slut efter covid. Har föreslagit brock på magmunnen själv men det här sitter för högt upp säger han. Tycker läkaren skulle ha tagit det på allvar. Ja hoppas provsvaren är bra alla fall.
      God kväll till dig! KRAM ,-)

      Radera
  5. Primrose; jag har läst dina inlägg sedan sist jag var här inne. Dina konstverk är underbara till dina inlägg!
    Jag tror att ångest hör till när någon går bort, har upplevd det själv. Att du dessutom har oro för in man kan påverka känslan. Hoppas de blodproven som togs när han var hos läkaren kan ge mer svar.
    Jag har också fått med mig det du beskriver hos flera som haft covid att det kan finnas länge. Hoppas att ett återbesök eller annan uppföljning kommer ske. Om inte ta en ny kontakt tänker jag.
    Du har en fin pigg medvetenhet på gång ser jag :-)
    Nya färger och du ska börja röra på dig! Du är på G. Ta ångesten med dig och konsta nya verk och i rörelsen finna dig själv och få det mer Ok igen!
    Stor varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Jag har köpt färg men att komma igång, som förr var så lätt, jag känner bara , nej jag orkar inte, men får skärpa mig, det är ju bara jag som kan förändra mig. Ja hoppas nu provsvaren är bra, har hört en massa konstigt som vissa får efter covid.
      Stor Varm Kram till dig!

      Radera
  6. Har läst om att hos vissa så tar det lång tid innan de blir helt bra igen. Skönt att din man nu varit hos doktorn, men jag trodde att de skulle röntga lungorna.
    Vi får hoppas och tro att han snart blir helt frisk din man, annars gör ett nytt besök hos läkaren. Två månader är en lång tid att ha en brännande smärta.
    Får avvakta provsvaren, om de visar något.
    Tänker på er.
    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag trodde också att de skulle röntga lungorna, hoppas det går över bara. Jag blir hur orolig som helst. TACK Varm Kram till dig!

      Radera
    2. Undrar hur ni har det? Hoppas att din man mår bättre. Tänker på er.
      Varm kram.

      Radera
  7. Han har i alla fall tagit det viktiga första steget - som jag oftast kan uppskjuta väldigt länge. Provsvaren är nästa steg. Hittar de inget får han göra ett återbesök.
    Inte nog med att drabbas av C. Sedan få en massa mysko efterdefekter under månader låter sorgligt.
    Kram Bosse
    Ps. Har du klarat dig från "efterkrångel"?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag drar mig så länge jag kan att gå till läkare! Har läst att vissa får en massa konstiga saker efter covid. Nu hoppas jag att det här går över men det gör mig väldigt orolig. Jag har en trötthet som inte går bort, men jag är inte lika trött nu. Så peppar peppar.
      Min mamma smittade oss med covid efter att själv ha blivit smittad av en i personalen, men hon är piggare nu efter att ha haft covid, märkligt men bra ,)
      KRAM!

      Radera
  8. Skönt att maken varit hos en läkare. Och bra med proverna som tas.Men blir inte den brännande smärtan bättre måste han ju få en ny tid och ev. bli röntgad.
    Hoppas nu maken blir starkare och bättre.
    Tankar och kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja han söker vård om det är något. Otäckt med den brännande smärtan, men det verkade läkaren ta lätt på!?
      Ja hoppas det är efter covid och att det går över!
      TACL det hoppas vi !
      Varm Kram !

      SvaraRadera

      Radera
  9. Ja han söker vård om det är något. Otäckt med den brännande smärtan, men det verkade läkaren ta lätt på!?
    Ja hoppas det är efter covid och att det går över!
    TACL det hoppas vi !
    Varm Kram !

    SvaraRadera