Translate

måndag 1 februari 2021

Kalla härliga vinterdagar

 


Vilket väder, kallt och mycket snö, och fullt med diamanter som gnistrar i snön, ser det ut som, helt underbart.-) och det knarrar när man går.  Har alltid älskat vintern, när jag var barn var jag ute hela dagarna, Kälke, tefat, skridskor, skidor, snöbollskrig. 

Blodproverna som min man tog var bra, det känns skönt. Även om han inte mår bra, det är nog efter covid, inte mycket att göra något åt, bara hoppas att det går över någon gång.

Har läst om flera som drabbats, med brinnande smärta i lungorna bla.

Och enorm trötthet.

Hans krokseende har blivit lite sämre,. Tyvärr.

Nu har jag börjat måla, först gick det inte alls, vilket förvånade mig, med så mycket stress som jag har nu borde det gått jättefint ,-)) Ju mer stressad jag är ju bättre brukar det gå. Har en skulptur på gång också. Måla är kul men att göra skulpturer är bara SÅ kul.

Hjärnan hänger inte med, tycker jag är mest tom i huvudet, vilket gör att jag har svårt att blogga. Har ju alltid en bok på G. 

Hittade en bok jag trodde på, började så bra...men helt plötsligt så ändrade sig boken på ett oväntat sätt, och jag kunde inte fortsätta läsa. Den blev så ointressant. Så det var bara att leta vidare i mina bokhyllor.


6 kommentarer:

  1. Så skönt att makens prover var bra. Jag har hört många som är krassliga långt efter de har haft Covid-19 så det är nog inte helt ovanligt. Det är en lurig sjukdom helt enkelt. En släkting till mig hade antikroppar mot Covid-19 i slutet av oktober men nu har han testats positiv för det igen. De var lagom roade kan jag säga...

    Här har vi barmark och kring nollan men det får gå det med.

    Man fastnar inte för alla böcker och så är det bara. Hoppas du hittar en ny som fångar dig.

    Kram och ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Härligt att proverna var bra! Efter denna långa perioden av covid är det inte konstig att det känns stressigt. Du kommer snart igång igen och sprudlar av energi.
    Ha en fin kväll!
    Kram❤

    SvaraRadera
  3. Klart du ska måla. Du som verkligen kan.
    Ja, det är en hel del som fått covid-sviter.
    Nä, vinter är inget kul. Undrar var du bor dom är vinterfan. Här i södra Västergötland, så är vi många som tycker att det räcker med tre årstider. Men när vi nu måste ha vinter, så är det ju tacksamt att den är så här fin. Krsm!

    SvaraRadera
  4. Skönt att makens prover var ok. Men jag har hört på både tv och radio att många som haft Covid 19 dras med trötthet och andra problem en lång tid efteråt. Hoppas han bara inte blir sämre.
    Roligt att du tagit upp målningen och skulpterandet igen. Tror det är ett bra sätt att bearbeta den stress du har.
    Dina bilder är så fina och verkligen personliga.
    kram

    SvaraRadera
  5. Kalla, frostiga snöglitterdagar är det bästa jag vet! Knarr under skorna, vilket ljud och vilken känsla.
    Gott höra att din mans prover var bra. Det är nog coviden som ger dessa plågorna. Många har tydligen fått det så.
    Att du är igång så sakteliga med målningen låter bra, blir spännande att se. Trist med en bok som börjar bra, det där har jag upplevd några gånger senaste tiden också.
    Varm kram

    SvaraRadera
  6. Hej, så roligt att du börjat måla igen. Det kan vara trögt att komma igång efter uppehåll, så är det för mig. Spännande också med din skulptur, så roligt. Vintern är lång men äntligen är det februari och lite ljusare. Må så bra det går i dessa jobbiga tider, kram

    SvaraRadera