Translate

tisdag 2 februari 2021

En skål för en härlig treklöver

 


Försöker rita på den nya pixlr, men SÅ dålig, jag gillar ju att fulrita snabbt, men den här nya är värdelös!

Men det var inte det jag tänkte skriva om ,-)

Jo för två år sen idag...när vi satt och åt middag..bäst jag börjar lite innan ,-))

Vi var så nöjda med de två hundar vi hade redan, ingen tanke på att köpa en tredje.  Så satt vi då och åt middag, då flög en tanke in i mitt huvud, jag visste redan att min man skulle säga blankt nej! Men jag sa det ändå.....tanken som bara flög in i huvudet var...kan vi inte köpa en mops? Vi började vårt hundliv med tre mopsar, sen kom andra raser.

Jag väntade mig inte något svar, jo ett , NEJ! Men min man sa....det kan vi väl. Jag blev så förvånad, vi hade ju två hundar, en liten och en mellanstor.

VA kan vi !?

Ja säger han igen...men då får vi göra det nu!

Jag flög fram till datorn, kollade in mopsvalpar. Då säger min man ..eller så kan vi ha en till och nämner den mindre rasen vi redan hade. Jag var överlycklig!

Det skålar vi för idag! ,-) Vi bestämde att köpa en tredje hund! ,,-))

Bara för att jag fick en tanke som flög genom huvudet.

Efter någon dag. så ändrade vi ras, en som skulle passa så bra till de båda vi redan hade, en whippet!

Det har vi aldrig ångrat, vilken härlig ras! Den passar båda hundarna vi redan hade, fast på olika sätt, den större , de leker och brottas och har så kul, den mindre, de myser tillsammans, En whippet passar nog in överallt ,-)) Hade vi hittat rasen långt tidigare hade vi kanske slängt in en whippet lite här och där bland de hundar vi hade då.

En mjuk ras och får den bara springa av sig varje dag, så är det en tyst hund som gärna ligger i soffan eller sängen.

Så nu skålar vi för alla hundar i olika raser vi haft och för att vi till slut hittade en whippet, underbar ras. Han är en muskulös hund, tål mycket och är otroligt charmig. Att vi aldrig tänkt på en whippet förut är en gåta. Jag tror många nissar en härlig hund, många tror de är så ömtåliga och bara står och darrar av köld.. Visst fryser dom om de står still när det är kallt, en whippet ska vara i rörelse, men det finns ju varmare årstider också.  Men vår whippet älskar snö ,-)) och att simma och bada. Han älskar allt! ,-)

Skål! ,-))

23 kommentarer:

  1. Ibland har det lätt för att bli bra! Det finns ju många olika hundraser så det är väl klokt att ta sig en funderar och inte slå till för snabbt. Jag tycker det låter som att ni gjorde ett klokt val och fick en hund som passade bra in i flocken. Mopsar är fina men jag tror att jag föredrar en lite större ras...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade tur som hittade olika raser som passar så bra ihop, en whippet passar nog överallt ,-)
      Mops började vi med för många år sen ,-)
      Charmig ras ,-)
      KRAM!

      Radera
  2. Vi hade tur som hittade olika raser som passar så bra ihop, en whippet passar nog överallt ,-)
    Mops började vi med för många år sen ,-)
    Charmig ras ,-)
    KRAM!

    SvaraRadera
  3. Så roligt att ni hittade rätt ras! Whippet är ståtliga.
    Ibland går snabba tankar fram. Jag är lite sådär också.
    Skål och kram 🥂🤗🌸

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Whippet är härliga,-) de andra också vi har tre olika raser ,-)
      KRAM!

      Radera
  4. Vilket härligt inlägg! Skål för er och hundraserna tillsammans!
    PIXLR har jag aldrig hört om det låter spånnande - är det ett ritprogram? Gillar ditt fulritar som är fint :-)
    Må gott! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ett ritprogram, men som jag nu slutat med, var bättre förr, tyvärr
      KRAM!

      Radera
  5. Jag skålar gärna med er och för att det blev en tredje hund. Roligt att det i tanken hos dig var en mops och så landade ni i att det blev en whippet. Så roligt: Och så bra att den passade in med de två andra ni redan hade. Grattis!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja kul är det med hundar, har haft hund så länge nu så kan nog inte vara utan ,-)
      KRAM!

      Radera
  6. Det var ett lyckat köp, på alla sätt.
    Jag var tvungen att gå en på nätet och kolla rasen, för jag kände inte till den. Men, nu vet jag.
    Det är ju mycket viktigt att alla hundar passar ihop, så att säga, trivs ihop, lättare och roligare för alla inblandade.
    Grattis till nyförvärvet, för två år sedan. Fint att din man hade samma önskan som du.
    Sköt om dig.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju tur att vi älskar att leva ett hundliv ,-))
      KRAM!

      Radera
  7. jag tycker teckningen är fin, men jag känner inte till pixlr, ritar du på datorn ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag målar på datorn när jag lägger ut i bloggen, hemma blir det med riktiga penslar. Men pixler har blivit mycket sämre tycker jag, så då tappade jag lusten .
      KRAM!

      Radera
  8. Åh, vilken härlig berättelse. Blev tvungen att googla whippet och den ser ju underbar ut...nu saknar jag hund igen när jag läser ditt inlägg. En hund <3

    Ha en fin och underbar helg med era hundar!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Whippet är en otrolig ras,-) Många skulle nog trivas med den!
      KRAM!

      Radera
  9. Härligt att läsa din story. Du kunde kanske nästan ramlat ner från stolen. När du räknat med ett NEJJJJ!!! Jag blev också otroligt överraskad när S sa att jag fick köpa en hund. När jag berättade det för vår äldsta (som numera träffar många sjuka hundar varje arbetsdag) trodde hon jag lurades och var tvungen att springa och höra om det var sant.
    Snökramar från Visby

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men så kul med en hund, lycka till och nu blev jag ju nyfiken på vilken ras det blev ,-)
      KRAM!

      Radera
  10. Undrar hur du har det, länge sedan senast.
    Hoppas att allt är bra med dig och de dina.
    Skrev här förut, men kommentaren verkar ha fått vingar.
    Trevlig helg.
    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju ungefär samma med min man, han väntar på olika provsvar.
      KRAM!

      Radera
  11. Tittar in för att se om du skrivit något. Hoppas allt är bra! Önskar trevlig helg med kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här tar vi det lugnt och min man väntar på provsvar.
      Har hittat några tussilago ,-)
      KRAM!

      Radera
  12. Hoppas allt är väl med dig och att din nya bloggpaus beror på att du köpt ett tjog nya hundar eller något att gulligt.
    Marskramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, ett tjog hundar tar nu all min tid ,-)))
      KRAM!

      Radera