Translate

måndag 21 juni 2021

Fotar oss i ett skyltfönster! Fika ute .

 


Den här bilden tog jag i Fredags,-)  Precis innan min man fick bältros Vi var ute och fikade för första gången sen pandemin. Tog bilden när vi tittade i ett skyltfönster. Nu mår min man bättre, Verkar bli lindrigare den här gången, vi håller oss i skuggan  Så härlig känsla att sitta ute på ett otroligt mysigt fik .

Vårt ena barnbarn har sommarjobb som servitris så då tog vi en fika där ,-)  

Innan Midsommar hämtar vi min mamma så hon får vara hos oss i minst två veckor, bältros smittar bara vid kontakt. Så det är ingen risk.  Mamma kan behöva lite omväxling hon med ,-)

Ha det fint i sommarhettan!


14 kommentarer:

  1. Fin bild! Ni ser väldigt unga ut!
    Kul att komma ut lite ju!
    Gott att bältrosen bättrar sig.
    Härligt att ha en mamma som behöver tas om hand lite då och då! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack , vi ser nog lite yngre ut än vi är ,-) Brukar få höra det.
      Jättekul att få komma ut, så mysigt. Kul att mamma kommer.Hemma lägger hon sig ganska tidigt men här blir hon en nattuggla ,-))
      KRAM!

      Radera
  2. Tänk så mycket roligt man kan ha med telefonen. så enkelt att bara ta en bild. Bältros verkar vara väldigt vanligt, tur att jag klarat mig. Önskar en trevlig Midsommar..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är många som råkar ut för bältros, men man kan vaccinera sig! Jag fotar allt ,-))) Ibland skuggbilder eller i skyltfönster ,-) Kul efter en mysig dag.
      Trevlig Midsommar önskar jag dig! ,-)
      KRAM!

      Radera
  3. Så skönt att det verkar bli lindrigare denna gång och att din man redan känner sig bättre men det verkar klokt att hålla sig i skuggan.
    Väldigt omtänksamt av er att ta hand om din mamma så länge. Hoppas det inte gör er helt slut bara.

    Kram och ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är tur att det finns medicin att ta, stor skillnad den här gången, även om min man fick tabletter förra gången också, så var det i sista stund. Så varmt det är. Ja mamma behöver komma bort hon med, hon brukar lägga sig tidigt när hon är hemma, här blir hon en nattuggla ,-) Hon pratar o vill titta på Tv, ,-)
      KRAM och ha det jättefint!

      Radera
  4. Vad fint att ni hämtar din mamma innan Midsommar. Klart hon behöver omväxling. Tråkigt med alla dessa eländiga sjukdomar, vi behöver ljus och glädje i vår tillvaro.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förra sommaren och några veckor i julas var hon här, så mamma blev så glad nu att hon började sjunga ,-) Alla behöver vi omväxling ,-) Så det ska bli kul!
      Ja ljus och glädje behöver vi alla ,-) KRAM!

      Radera
  5. Vad trevligt med att besöka ett fik där ditt barnbarn jobbar. Och en spännande bild blev det. Skönt att maken är lite bättre.
    Så fint att ni hämtar din mamma till midsommar och kan tänka mig att hon är glad för det och att stanna hos er ett tag.
    Önskar er fina dagar.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja kul att barnbarnet har sommarjobb och mysigt att fika där ,-) Höra fågelkvitter och bara njuta, sen bär vi passerade skyltfönstret tog jag en bild som minne,,-)) bara på kul. Ja mamma blev så glad och hon stannar minst 2 1/2 vecka. Bra att hämta henne innan midsommar för annars hade vi fått ta all maten till henne vi hade tänkt fira med henne. Så skönt att mannen fick tabletterna så snabbt, så lindrigt den här gången ,-) Önskar dig detsamma fina dagar ,-) KRAM!

      Radera
  6. Vad fint foto! Det ser ut som att du har pagefrisyr?
    Härligt med fika på stället där barnbarnet jobbar.
    Må gott och ha en fin midsommar!
    Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fin midsommar önskar jag dig! Extra kul att fika där barnbarnet sommarjobbar ,-) Sen så mysigt att komma ut o fika, solig härlig dag så när vi kollade lite i skylfönster tog jag och fotade oss som ett minne ,-)
      Ja den frisyren har jag ,-)
      KRAM!

      Radera
  7. Härligt att bältrosen är på återgång. Vilken tur barnbarnet haft dom fått sommarjobb. Det är svårt för ungdomarna att få sommarjobb denna sommaren. Roligt för din mamma att vara med er några veckor i sommar.
    Ha en fin kväll!
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon stortrivs med sommarjobbet ,-) Mamma är jätteglad och det gick så bra de andra gångerna, kruxet är att hon inte velat tillbaka hem ,-) Ha det jättefint KRAM,-)

      Radera