Translate

torsdag 24 juni 2021

Midsommar

 


Glad Midsommar ,-)

Här en bild från en midsommarafton i vår husvagn ,-) som vi då firade i Skåne.

Vår uggla som nu alltid följer med oss köpte vi på Vellingeblomman ,-)

Igår hämtade vi min mamma som nu stannar hos oss i 3 veckor plus några dagar.

Igår fick jag min andra dos vaccin, skönt!

Vilket väder, det har varit tropisk värme, för att sen bli kallt.  Jag brukar aldrig klaga på vädret, fast nu har jag klagat lite måste jag säga, den tropiska värmen var lite jobbig, speciellt med hundarna. Men sen när det blev kallt ångrade jag mig ,-)))

Ha det fint nu! ,-)

15 kommentarer:

  1. Så trevligt att din mamma skall vara hos er ett tag. Kanske det blir en tur med husvagnen och bada.
    Hoppas ni får en fin tid tillsamman och önskar er en Trevlig Midsommar helg ❤

    SvaraRadera
  2. Tänk att en aldrig blir nöjd ;) Jag säger som du, ibland för varmt, sen för kallt. Just nu är det lagom, tycker jag.
    Kram och trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  3. Vilken fin uggla som ni köpte på Vellingeblomman som verkligen har ett stort utbud. De har ju en bra djuravdelning också så där brukar jag köpa hundmaten oftast.
    Grattis till spruta nummer två och visst är det skönt att ha det avklarat. Vi fick vår andra för två veckor sedan och kan pusta ut lite.

    Önskar er en riktigt fin midsommarhelg!

    Kram

    Znogge

    SvaraRadera
  4. Hellre kallt än varmt. Men lagom är ju bäst! Glad midsommar!

    SvaraRadera
  5. Tack! Har förstått att det varit väl varmt hemma och visst är det extra jobbigt för hundarna. Lagom är ju ganska bra.
    Så fin ugglan är och extra fin med vackra midsommarblomster i.
    Önskar dig och de dina en fin midsommar.
    Kram
    Jag önskar dig också en fin midsommar.

    SvaraRadera
  6. Så fina ni är i skyltfönstret.
    Härligt att du fått dos nummer två, det känns tryggare, tycker jag i alla fall.
    Skönt för din mamma att få bo hos er några veckor.
    Det har varit mycket varmt och det är ingen höjdare, bara jobbigt. Nu är det bättre idag har det till och med regnat.
    Vill önska dig och din make en finfin Midsommarhelg.
    Varm kram!

    SvaraRadera
  7. Hoppas att ni fick en fin midsommar! Vädret, ja det blir som det blir - inte mycket man kan göra för att påverka den saken - åtminstone inte på kort sikt.
    Skönt att du fått båda sprutorna, jag ska få min andra nu i juli-månad så det känns bra att det händer saker på den fronten.
    Ha en fin dag! Kramar Christina

    SvaraRadera
  8. Länge sedan jag såg dig här.
    Hoppas att allt är bra med dig och de dina.
    Sköt om dig.
    Varm kram!

    SvaraRadera
  9. Nu har det gått en tid sen midsommar, och vi är redan i juli. Varmt och klibbigt nu också trots att det regnar av och till. Jag är också fulltankad med vaccin och det känns skönt. Ha en fortsatt fin sommar..

    SvaraRadera
  10. Supersöt uggla. Vellingeblomman känner jag igen. Där var vi några gånger.
    Dit klagande känner jag igen och ler åt det. Värst är det att sova i en bastu. Hjälper inte att köra med tvärdrag innan läggdags.
    Hoppas det går bra under de drygt tre veckorna.
    Kram, Bosse

    SvaraRadera
  11. Så härligt att få vara med din mamma så länge. Hoppas att du har det väldans bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt besök hos mig ,-)
      Det blev en fin sommar, hoppas du hade det fint du med .
      ,-)

      Radera
  12. Hoppas att du hade en fin midsommar! Om jag minns rätt så har jag kommenterat detta inlägget en gång tidigare, men ser inte kommentaren så jag testar igen :)
    Härligt med sommar är det iallafall!
    Och nu har även jag fått min andra dos av vaccin så det känns bra.
    Må gott!
    Kram Christina

    SvaraRadera
  13. Hoppas besöket gick bra och du har det fint såhär i slutet av juli.
    Kram, Bosse

    SvaraRadera
  14. Hoppas ni haft en trevlig ledighet med din mamma. Vilken värme, lite jobbigt ibland.
    Ha det så fint!
    Kram❤

    SvaraRadera