Translate

fredag 17 december 2021

Jasså var det snart Jul!

 

 
Tredje Advent redan, och inte vet jag vad det hänt med oss, fick första julkortet i  förrgår. Vi blev förvånade  båda två. Vi har varken gjort eller köpt julkort....så vi satt uppe till halv fyra på natten och fixade våra egna julkort ,-) Det går SÅ fort!!!
 Det känns lite som det brinner i knutarna.
Snabbt kom vår köksgran upp i köket.  Det är bara att hålla tummen att julklapparna från nätet hinner komma..... 
Ja ja det blir Jul igen oavsett om allt hinns med eller inte.
Det har varit lite att fixa med, så jag har varit osynlig ,-) Men ska nu iin till er andra och se vad ni har haft för er.
Från iskall  vinter till vårväder på någon dag.......men hoppas och tror ju att vintern kommer tillbaka.
Muntrar upp mamma med att snart vänder det, den 21 dec, som det blir ljusare för varje dag om än inte mycket så lite lite ,-)
 


Ha det fint alla ni som tittar in till mig ,-)

10 kommentarer:

  1. December har verkligen gått otroligt fort. Vi är i fas med det mesta men jag har inte slagit in klapparna än så det måste göras i dag.

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här får vi steppa upp. Mannen tror det är att det tog så lång tid med köket, så vi hänger inte riktigt med i tiden ,-))
      KRAM och en god Fredag önskar jag dig med!

      Radera
  2. Det har vänt- på eftermiddagen! Yes!
    Hoppas på inte alltför många minus. Så gott ed temp kring noll.
    Klart att du gör dina egna julkort!
    Du kan väl visa något här! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt är bra , bara inte halka, ,-)))
      Ja det blev egna julkort, men i år med egna fotografier av hundarna med julslips och vår gran ,-)) Kanske kommer det ett i bloggen till julafton ,-) Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

      Radera
  3. December har fart i benen, det bara rusar iväg, känner jag också, även om jag inte pyntar direkt och julklapparna är få, mest pengar till barnbarnen.

    Ha en mysig lördag! Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra med pengar, det vill några ha, andra julklappar, problemet är att köpa på nätet, det kan ta lång tid innan julklappen anländer ,-)
      Vi pyntar mindre, det blir juligt ändå. Tiden har gått ovanligt fort .
      En mysig Helg hoppas jag att du får Varm Kram ,-)

      Radera
  4. Visst blir det jul helt oavsett. Så roligt att ni gör egna julkort. Jag vet ju att du är så kreativ och roligt då att få lite utlopp för det. (Kanske maken också är det...) Vore roligt att få se något av julkorten du gjort.
    Här är det inte så mycket julklappar. Till barnbarnen och döttrarna. Men det är ordnat. Presentkort i något fall på önskningar.
    Önskar er en fin fjärde advent.
    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fin fjärde advent till dig också ,-)
      det blir till barnbarn , julklapparna och sen lottar vi andra och köper till en. Det räcker.
      Men det är som om vi inte hinner alla fall ,-)
      Ja i år blev det väldigt snabba julkort, helt plötsligt insåg vi att de måste skickas nu! Så det blev en hund med julgran, enkelt och lätt ,-)) Vi fotade alla hundarna för rättvisans skull men valde sen en av dom, de är linslusar alla tre och älskar att bli fotade ,-)
      Varm Kram Primrose ,-)

      Radera
  5. Lite så kände jag det också. December kom och strax så var det i mitten av december och snart jul. Då jag fick det första julkortet i år hade jag inte ens tänkt på julkorten jag skulle skriva. Men det hann jag med.
    Tycker din mamma som min Mysing att det är för mörkt nu och längtar till att dagarna ska bli längre?
    Vilken härlig julgran.
    Nu har det varit lite varmt ett tag, men i morgon ska visst kylan komma och snö. Här har vi fått regn idag.
    Sköt om dig.
    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har aldrig varit med om att December har gått så fort ,-) Vi hann också med julkorten, om de nu hinner fram?
      Ja mamma tycker det mörknar för tidigt, så hon längtar efter ljuset, ljuset är underbart, men det mörka är magiskt ,-) tycker jag!
      Ja julgranen är en favorit. vi hade alltid en stor äkta förr om åren, nu räcker det med den här i köket.
      Det har varit vårvärme några dagar, Efter 17 minus, vilken skillnad! Men nu blåser det på .
      Det ska bli en vit jul i hela landet läste jag.
      Sköt om dig du också! Varm Kram från mig ,-)

      Radera