Translate

onsdag 19 januari 2022

ORDLEK 3 / selfie

 Klimakteriehäxan ligger bakom temat.   https://klimakteriehäxan.blogspot.com  Man ska svara på 12 frågor- och man får inte använda Google.

Varje svar måste starta med den sista bokstaven i föregående svar.

Eventuella tillägg inom parantes är frivilliga.

1 Där har jag bott: Uppsala ,( en otroligt vacker stad ,-) där jag föddes.)

Känsla:   Arg  ( Är jag sällan, långsint aldrig.  Tar det mesta med humor. Men jag KAN bli arg om någon är elak mot mig eller andra)

Bärs:  Glasögon

 Smycke:  Namnhalsband  ( med mina föräldrars namn )

Trevlig vrå i hemmet :   Datarummet  ( Mannen läser textnyheterna på TV, datarummet är mitt, varmaste rummet i lägenheten ,-)  Roligare med datorn än TV:n )

Fågel:  Talgoxe  (söt fågel,  älskar fåglar, har många favoriter och våra kråkor som följer med på hundpromenader )

Bästa plagget: (  Ekologisk bomull T-shirt, så himla skönt, varmt , mjukt och man varken fryser eller svettas! )

Hörvärt :  Tilltal  ( När någon tilltalar en, eller jag tilltalar någon, vänskap börjar med tilltal, som nu i hundrastgården, har fått jättefina bekanta ,  har kul ihop medans hundarna leker.)

På fötterna:  Leriga skor.  Som hundägare är jag oftast lerig , jag klafsar omkring i lera och annat, de flesta månaderna på året )

10  Sött:   rosiga kinder  ( Speciellt på barn som varit ute, det är sött )

11  Viktig accessoar:  Ringar    ( speciellt två, men som jag nu aldrig mer kan få på mig, på grund av en skada på det speciella fingret, men de två är viktiga)

12  Idol:    Raoul Wallenberg, ( en riktig hjälte. Han är nog den enda idol jag har ,-)   ) 


Primrose ,-)

8 kommentarer:

  1. Spännande svar, i leriga skor! Och intressant idol! Välkommen i Selfie-gänget!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jättekul, men jag får fundera, för vill ju ha sanna svar ,-)
      Ja leriga skor gott som alltid. inte alltid kul när ,man ska handla och måste rengöra först!
      ;-)

      Radera
  2. Kul att läsa dina svar!
    Uppsala har jag bara besökt en gång. För många år sedan. Kommer ihåg den vackra domkyrkan.
    Så fint att ha sina föräldrars namn i ett halsband.
    Jag har ett halsband med mina tre barnbarns namn. Fint det oxå.
    Leriga stövlar, och skor...det får man lätt på landet. Även utan hund.
    Tilltal var fyndigt. Och egentligen självklart. Men prata i mun på varann, det är inte trevligt. Och då är lyssna så viktigt!
    Röda kinder! Så fint och ser så friskt ut.
    Ha det fint! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det är svårt att hitta på ett svar som är riktigt sant, vet inte om leriga skor godkänds ,-)) Men det var första gången jag är glad för mina leriga skor, javisst kan man få leriga skor utan hund, det är vi som rör oss i naturen som får stå ut med det ,-))
      Uppsala är vackert, men jag tycker att där du bor ser jättefint ut ,-) Väldigt vackert, där har jag aldrig varit.
      Ha det fint du med. KRAM!

      Radera
  3. Vad roligt att läsa dina svar! Du klarade det hela jättebra. Hade kunnat stämt in i flera om mina bokstäver så hade passat. Men roligt att få veta mer om varandra under lättsamma former.
    Uppsala är ju en stad jag också tycker mycket om . Och barnbarnen med föräldrar bor ju där-
    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du klarade det jättebra du med ,-) Vet inte om alt är godkänt, men de är sanna alla fall ,-))
      Kul grej och att få veta mer. Förra gången var det svårt, Jag stöp på flera och hoppade över den ,-)
      Kul att du också har anknytning till Uppsala ,-)
      Ha det jättefint Varm Kram!

      Radera
  4. Heisann, så kult at du valgte en ny vri på "søtt" - og røde barnesinn er virkelig søtt! Jeg har også hund, og fingre ringene ikke passer til lenger... Ha en fin dag ;:OD)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej varit inne hos dig nu ,-) Ja det fick bli den meningen av sött, ibland står det still, flera likheter ,-) Den ordlek jag läste inne hos dig klarade jag inte av ,-))
      Trevlig Helg Primrose ,-)

      Radera