Translate

torsdag 27 januari 2022

Tre sjuka hundar

 




Här kräks det, och  dom hostar. Alla tre hundarna fick kennelhosta trots att de är vaccinerade. Ok det är lindrigare.  Den som insjuknade först hostar fortfarande lite efter 1 vecka. Tvåan ut var vår whippet, han kräktes fullt med slem i sängen, jag vet, för mycket information! Hostade ett dygn, sen inget, men har börjat lite igen. Trean vår lilla kille blev riktigt dålig, fick vara uppe på natten, för han  hostade i ett, hela tiden och bara kräktes.  förhöjd temp. , Nu mår han bättre ,-) Vi ringde och kollade med veterinären, för han blev dålig. Bisolvon skulle vi ge honom. Det fanns bara jordgubbssmak, tror barn gillar det mer än hundar ,-) 

Alla fall har det lugnat ner sig. Men kennelhosta låter  otäckt, när vi mötte en granne i samma trapp undrade han hur min man mådde, bra sa min man. Han tittade tvivlande, det var först när han gått vidare som våra trötta hjärnor hajade, han trodde förstås det var min man som hostade ,-))   Inte säkert men kanske. Tre hostande hundar hörs!

Ha det fint .)



12 kommentarer:

  1. Inte visste jag att hundar hostade så mycket. Men nu har jag lärt mig. Det verkar jobbigt och synd om era tre pälsklingar.
    Krya på dem och varm kram från mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har varit jobbigt, speciellt med den äldre en liten hund, men hoppas nu det har vänt. Jobbigt för dom alla tre.
      TACK jag hoppas på bättring från och med nu ,-)
      VARM KRAM till dig!

      Radera
  2. Vilken otur att alla hundarna blev smittade men tyvärr inte helt oväntat med tanke på hur smittsamt det är. Våra hundar är också vaccinerade men helt ärligt så är jag lite tveksam till vaccinets nytta. Alla som jag träffat och vars hundar har blivit smittade har handlat om vaccinerade hundar.

    Hoppas att alla tre kryar på sig snabbt!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag undrar också vilken nytta vaccinet gör, ok vår whippet klarade sig bäst, men den mindre blev ordentligt sjuk. Fick sitta uppe första natten. Han blev så dålig. Vår andra stora blev också riktigt sjuk, tycker vaccinet borde ha skyddat mer. Det går här som en löpeld, men visste inte det förrän våra blev smittade.
      De mår bättre nu, tack! KRAM ,-)

      Radera
  3. Låter lika jobbigt som att ha sjuka småbarn. Krya på hundarna! Antar att det inte snittar från djur till människa! Ha det fint! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det smittar inte till människor, vilket man fåra tacksam för ,-) För är det här lindrigt hur är det annars. det är snarlikt sjuka barn, satt uppe hela natten med den lila, han var så sjuk. Men nu verkar det som om det går åt rätt håll, TACK ,-)
      KRAM!

      Radera
  4. Så trist och besvärligt både för er och hundarna. Hoppas innerligt att de snart är bättre. Och tur att de är vaccinerade för annars hade det ju varit än värre.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det här var jobbigt för hundarna och blir det så här efter vaccin, då vet jag inte hur det gått med den lilla, plattnosig vilket gör det svårt att andas.
      Men nu kan vi slappna av ,-))
      KRAM!

      Radera
  5. Men fy så trist med kennelhosta och den är ju lika pigg på att smitta som corona! Min hund fick en spruta i höstas, men helt säker går man ju inte. Tur ändå att det värsta stadiet fort gick över. Hoppas alla snart är helt återställda!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det värsta är över, tur att de är vaccinerade, vet inte hur det hade gått med den lilla annars, Ja den smittar otroligt fort, otäckt!
      Och har vi tur hinner vi rabies vaccinera alla tre, det är på håret!? Går man över får vi börja om från början med vaccinet, och det blir dyrt.
      Ha det fint!

      Radera
  6. Stackars hundar. Vad tufft för både dem och er på två ben. Antagligen har Husse blivit utskälld på avstånd av vaknande grannar som gett honom skulden. :)
    Helgkram, Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. ;-))) så kan det vara!
      Ja det har varit jättejobbigt för hundarna o lite för oss. Nu har den första börjat om lite men det kanske är så innan det slutar helt.
      Helgkram!

      Radera