Translate

tisdag 1 mars 2022

Ett vänort mellan länder är viktigt! Många modiga människor i Ryssland som protesterar mot Putin. Likaså i Belarus.

 

Väljer en gammal bild.

Läste att Lycksele väljer att avsluta sin vänskap med en rysk stad. Jag tycker sånt är fel,  det berör ju inte Putin ett dugg, det enda som förstörs är en vänskap mellan två städer i Sverige och Ryssland. är det inte nu jätteviktigt att bevara den.

Likaså idrott, låt idrotten få vara fri, tycker jag.   Det är nog många som tycker tvärtom. Men vill man förena olika länder så är det väl viktigt att vi får lära känna varann. Man skadar väl ogärna sina vänner. ( i normala fall) Då kanske allt ändras om så där 20 30 år om inte förr.

Sanktioner mot Ryssland är en sak! OK

Det finns nu ser man och läser om att det är många mycket modiga människor i Ryssland och Belarus som protesterar mot Putin.  Det är otroligt bra. Så att då skicka ut ungdomar som idrottar känns inte bra.  Vi får ju inte glömma att många i Ryssland och Belarus är emot det som sker.

Så att avsluta en vänskapsort, det var inte bra.. De kanske behöver det här vänskapsbandet som bäst nu. 

Sen går mina tankar till de i Ukraina.  Så smärtsamt.

Vart är mänskligheten på väg??!!

Jag tror starkt på de unga, att de vill förändra världen till något bättre!

Bara alla gamla envåldshärskare försvinner, så tror jag på en ljusare framtid, även om det kommer att ta många år.

💗

6 kommentarer:

  1. Tyvärr tror jag bara att sådana saker straffar fel personer. Ryska idrottsmän kallas för soldater medan de i själv verket inte har ett dugg med det som händer att göra. Kanske hade de behövt vänskapen mer än någonsin nu ja. Inte helt lätta frågor det här kan jag säga....

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det jag tror att de behövt vänskapen nu. Att den galningen börjat det här är ju helt utan deras kontroll.
      Kram o god kväll till dig!

      Radera
  2. Så knepigt med allt. Men som jag förstått har idrottsmännen förstått att det inte är de det hela är riktat mot. Utan man vill, som jag förstått det, i idrottssammanhang inte låta Ryssland få fokus. Putin är ju mycket för idrott så landet ska inte få stoltsera med segrar och publicitet. Verkar som om de ryska skidåkarna var nöjda med att åka hem.
    Vad gäller vänorter är det ju en annan sak.Men knepigt där också. Man upplever nog från svensk sida att man inte vill stötta Ryssland och Putin. Och så även om civila drabbas.
    Så knepigt med allt Och många ryssar är ju motståndare men många vågar och kan inte tillstå det.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej Ryssland ska inte få stoltsera som en nation!
      Vänorter tror jag är viktiga, sånt sprider sig till andra, som kanske tror på Putin. Att ska vänskapsband tror jag är viktig! Jag tycker ju ledare ska sitta och samtala men om det inte står rätt till , då kanske det aldrig går. Det som händer nu är ju ja jag tappar ord. Mer än fruktansvärt det finns inga ord. Sen går P omkring som om inget hänt. Jag ryser när jag ser protester i Ryssland mot Putin. Alltså ryser av lycka! Att de vågar,-) Ja många håller nog med inom sig själv. Och det är där vänskapsbanden stärker från oss på utsidan! Hur det här ska sluta vågar man inte tänka på. Jag lider med alla i Ukraina!
      KRAM!

      Radera
  3. Håller med.
    Samtidigt som det finns ett annat perspektiv...att frysa ute Ryssland. Mitt hopp är att det får Putin att försvinna, att det ryska folket gör uppror och på något sätt eliminerar honom och hans lilla krets.
    Men det är svåra frågor.... jag tror ju mest på samtal och möten.
    Önskar dej rn fin onsdag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas också att det ryska folket gör uppror och får honom och kretsen att försvinna! Många som protesterar och många blir fängslade. Men SÅ modigt att våga säga ifrån! Jag tror också på samtal och möten! Men står det inte rätt till så kanske det inte är lätt att samtala. Otroligt sorgligt vedervärdigt är det. Jag lider med alla i Ukraina.
      Ha en fin Onsdag du med! KRAM!

      Radera