Translate

tisdag 1 mars 2022

Inte en lätt variant av omikron. Det kan vara covid-19

 


Vi mår SÅ dåligt....men mamma är kvar, lika bra det för hon blev nog smittade innan vi var sjuka. Det är något med henne, hon är troligen på G att insjukna, tyvärr.  Det är bättre att hon är här, så vi ser att hon äter och framförallt dricker,  annars sitter hon hemma och har 5 tillsyn, men resten av tiden ser ingen efter henne, ska nu skriva en shoppinglista så den ska äldsta dottern handla,  med lite extra gott.

Jag känner ingen smak och lukt än, inte mannen heller. Jag tror mamma kommer att klara det här bättre än oss trots sin höga ålder. Mannen sover och jag ska sätta mig vid mamma och titta på lite roligt på TV:n.  Så vimsig, återkommer till er

💗



7 kommentarer:

  1. Men vilken otur :-( Hoppas verkligen att ni känner er bättre snart igen. Förmodligen blir din mamma smittad så jag hoppas hon får det lindrigt. Hon har kanske fått den fjärde sprutan?

    Kram och krya på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej hon har fått tre vaccinationer. Men har ju haft covid-19 men hon är på något vis starkare än de flesta, men jag är lite arg på vaccinationerna, vi har ju också haft covid-19 och tre vaccinationer och mår så här, det förvånade mig.
      Ja klantigt att chansa. Men nu är det som det är.
      En varning till alla de som tror det blir en lätt förkylning, det blir det tydligen inte alla gånger.
      Ha det fint och TACK. KRAM!

      Radera
    2. Märkligt att din mamma inte fått fjärde sprutan. Med tanke på hennes ålder borde hon varit bland dem första tänker jag... Nåja intet att funder över nu.

      Kram

      Radera
    3. Tror de var senare med första sprutan i Uppsala. Har hört talas om den fjärde, men inte när.

      Radera
  2. Stackare! Krya på er! Heja mamma! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK! ja lite klantigt att chansa, speciellt eftersom vi varit så noga under covid åren.
      Mamma mår sämre, men är ändå ok , än så länge!
      Hon är otroligt stark, det har hon alltid varit, men att gi blev så här, efter tre vaccinationer och som har haft covid-19, det förvånar mig.
      Ha et jättefint TACK! KRAM !

      Radera
  3. Lika bra att din mamma är kvar hos er så att hon får sällskap-Men visst borde hon ha fått en fjärde spruta. Men inget att göra något åt nu.
    Hoppas ni snart blir bättre och att din mamma klarar sig hyfsat.
    Kram

    SvaraRadera