Translate

torsdag 14 april 2022

GLAD PÅSK

 


Önskar jag er alla! ,-)

När jag var omkring 4-5 år var mamma och jag på väg till affären för att handla mat. Då säger mamma att idag är det skärtorsdag!  

Jag blev så glad, en skär dag! Jag älskade färgen skär (nu säger man rosa)   Jag gick i mina egna tankar och var förundrade, en skär dag, så fint! Det var min älsklingsfärg. Jag minns hur glad jag var den dagen, att det var en skär dag!

Så varje skärtorsdag tänker jag på min lycka den dagen av en skär dag ,-)

Önskar er alla en fin påsk!

💗

8 kommentarer:

  1. Skär! Det får mig att tänka på de underliv som jag hade som barn. De var skära. Ett slags linne med strumpeband på. Hade strumpor med strumpeband ända upp i tonären. Gissar att strumpbyxor... tack och lov...blev vanliga i slutet på sextiotalet.
    Så skär är ingen favoritfärg för mig! Och att ta på mig något i rosa... nä, det går bara inte ! Men som barn tycker man ofta att skärt och rosa är fint!
    Kul att vandra bakåt i minnets labyrinter. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja inte så kul alltså med skär för dig! ,-) Olika minnen med skär rosa ,-)
      Jag älskade skär och en dagen var jag glad ,-) Ser nu hur trött jag var när jag skrev inlägget, bara en massa upprepningar ,-))
      Ha en fortsatt fin Påsk! KRAM Primrose ,-)

      Radera
  2. Vilken rar historia från din barndom.
    Önskar er en glad påsk!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glad Påsk. och hoppas du har lika härligt påskväder ,-)
      KRAM Primrose ,-)

      Radera
  3. Tack! Så gullig berättelse om denna skära dag. Hoppas det blev en fin skär torsdag för din del.
    Så fin tuppen är! Kan tänka mig att den är från din egen produktion.
    Önskar dig fortsatt fina påskdagar.
    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fortsatt fina påskdagar önskar jag dig! Nej Tuppen köptes för länge i en stor affär som bytt namn flera gånger men då hette Wessels ,-)) Den enda påsksak vi ställer fram ,-)
      KRAM Primrose ,-)

      Radera
  4. Vilket mysigt barndomsminne från påsken.
    Påskkram från ön.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Påskkram tillbaka denna sista Påskdag ,-) Den dagen blev speciell då jag fick reda på denna skära dag ,-.))

      Radera