Translate

måndag 11 april 2022

SELFIE

 Ord-Lek nummer 15

Klimakteriehäxan ligger bakom temat.   https://klimakteriehäxan.blogspot.com  Man ska svara på 12 frågor- och man får inte använda Google.

Varje svar måste starta med den sista bokstaven i föregående svar.

1.  Min utsikt hemifrån:  Innergård  ( Några träd, ett otroligt vackert körsbärsträd,  lite att leka med för barn. Några barn, alltid roligt att se ,-)  )

2.  Älskad LP:  Då väljer jag Hep Stars.  ( en gammal favorit, idoler för många år sen )

3.  Husmanskost:  Stekt fläsk med bruna bönor  ( det kunde vara stekt falukorv också,  min absoluta favorit som barn. Då åt jag två portioner)

4.  Stilikon:  Rätt svar Prinsessan Diana  (  Har aldrig haft någon stilikon , men tyckte om Diana och hennes sätt att vara.  Så Diana är den enda jag kan skriva.  Hade OP kläder, när det var inne, hotpants, miniskirts, rosa läppstift osv när det var inne. Men det hade ju de flesta, sen blev det mest jeans och t-shirt ) 

5.  Tidigt eller sent:  Afton  ( sent, är lite av en nattuggla,  då blir jag pigg, skulle kunnat jobba natt, men valde dagtid, somnar omk klockan 1 på natten. Mannen är lika, tur det )

6.  Smycke:  Något runt halsen  

7.  Favoritgodis:  Nougat  ( det kan jag aldrig tröttna på )

8.  Aldrig på min tallrik:    Tomt  ( något får det bli....om än lite ibland)

9.  Där har jag faktiskt varit:  Todmorden  ( en liten stad där vi har åkt genom, för att komma till Hebden Bridge,  en liten  pittoresk gammal textil stad, i norra England som kan vara utsatt för översvämningar) Har varit där på utflykt under senare år.)

10.  Konstnär:  Nyström  ( Jenny, hon målar så fint och hennes vackra julkort ,-)  samma där, har aldrig varit intresserad av konst, så att jag tittar på hur olika konstnärer målar.  ) Det är nu först jag kan tänka mig att det kunde vara kul att gå på någon utställning, har varit en gång med en bloggvän ,-)    )

11.  Hörvärt:   Måsar   ( Måsarna är här igen hos oss, deras skrik gillar jag , låter störtskönt ,-)) Såg stora måsar i Norge, det var häftigt, när vi var letade efter  Lunnefåglar, vi såg flera lunnefåglar på rätt nära håll, men också olika måsar i olika storlekar )

12.  Efterrätt:   Rice pudding  ( Engelsk på burk, har en särskild smak och färg, riktigt god, den hade jag nästan glömt bort,  äter så gott som aldrig efterrätt.  Men åt den när vi bodde i England) 



9 kommentarer:

  1. Aldrig på din tallrik- tomt, det var ett fyndigt svar.
    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  2. Todmorden!!! Vilket fantastiskt namn på en ort! Diana var fin på många sätt, bra stilikon. Och nattugglor det är vi nästan allihopa tror jag! Annat var det förstås när man skulle infinna sig på jobbet mer eller mindre tidigt. Kul att kolla din selfie!

    SvaraRadera
  3. stekt fläsk med löksås är bland det godaste jag vet. men det är mycket sällan det blir sådan mat nuförtiden. dubbelnougat kan det däremot bli. Todmorden låter trevligt. rice pudding också. visste inte att den finns på burk

    SvaraRadera
  4. Det var ett härligt inlägg. Bruna bönor både med fläsk och korv är gott! Måsar låter så mycket sommar tycker jag, sommar och hav. Det är aldrig tomt på min tallrik heller, tyvärr!!! Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Snyggt löst även denna gång och ni har verkligen förmågan att få till det med bokstäverna och rätt svar. På min tallrik ligger det väldigt ofta tomater men hjälp så dyra de är just nu! Man får äta med andakt helt enkelt ;-)

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
  6. Hep Stars! Nostalgi! Bruna bönor ! Gott! Stilikon... nej... jag har ingen

    SvaraRadera
  7. Vilken fin selfie! Jätteroligt att ta del av den och jag tycker du hittade så bra och kluriga svar. Känner igen mig i en del av dem även om mina. Har gjort klart min som kommer i morgon.
    Varm kram

    SvaraRadera
  8. Vilken trevlig fläta, många grenar passade mig också! Prinsessan Diana, ja jag har en bok om henne, fantastisk tjej med ett tragiskt öde.
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Ricepudding har jag aldrig smakat,. Låter inte jättegott, särskilt inte ur burk, urk! Haha, Måsar ja, dom låter. Det värsta är dock att de är aggressiva som sjutton på sommaren när de har ungar, Då kan de picka en i huvusvålen om man inte aktar sig. Härligt namn på byhålan i England. Skulle gärna vilja åka till England o besöka några äkta pubar. Aftonpigg även jag, jag ser det som en belöning för allt slit hela arbetslivet att jag nu äntligen får bestämma själv när jag går o nannar! Härliga svar har du att komma med, önskar dig en ÄGG-STRA FIN PÅSK

    SvaraRadera