Translate

lördag 9 juli 2022

En Ängelkopp får mig att tänka om! Svarar på SELFIE från A ROOM OF MY OWN. Jag hoppar av SELFIE för min del.

 


När jag påbörjar något brukar jag fortsätta, men inte den här gången. Men först, min fina ängelkopp. Det har inte blivit så många inlägg den senaste tiden. Tiden räckte bara till SELFIE som var otroligt kul, som en drog för mig som älskar att klura lite. Den  här koppen köpte vi några mil från där vi campar, en stor affär med växter så jag skulle önska jag bodde där nere, sen har affären mycket annat fint!. Alltid får något följa med hem. I den affären får  hundar följa med in, så bra för oss, som inte kan, vill, lämna dom i husvagnen. Annars handlar bara en av oss. Men det är kul att gå in tillsammans någon gång. Jag har en liten blogg, inte så många bloggvänner, många av mina bloggvänner genom åren har slutat,  Jag bloggar inte om viktiga saker, utan lite mer om sånt  som är smått, men har betydelse för mig.  Det har jag saknat, Har bara hunnit med SELFIE, för det är så mycket annat som vi har att göra." Livet" kan man säga.Bla mamma, som är sämre, nu blir det fler besök i veckan, hon säger att ett hem är nog bra, men så tittar hon på mig, men jag vill vara hemma säger hon. Då får hon vara hemma. Hon har nog inte tröttnat på livet, men tror inte hon orkar så mycket längre.  Nu har det tillkommit motion ,-) för mannen o mig ,-)) brukar röra mig mycket, men har mer och mer blivit en soffpotatis, det gillar jag inte! Där kom ängelkoppen in. Satt igår och tänkte på semestern och allt härligt, så mycket som vi hann njuta av, har ingen TV med och ingen dator ,-)    Det var då jag bestämde mig, Ingen mer SELFIE för min del, den fortsätter nog på nåt sätt. Det är ju fler som gör den ,-)     Jag vet att en selfie inte gör sig av sig själv. Har skrivit info om Selfien om det jag tyckt var nödvändigt,  Men det har  missats ibland.   Inte  så konstigt för jag har en liten blogg som är anonym mer eller mindre.   Sen vill jag hinna att läsa mina bloggvänners inlägg utan jäkt. Måla och så mycket annat.  Men kul har det varit. Men nu vill jag ha tillbaka min lilla blogg, där jag hinner med mina inlägg, det har jag saknat jättemycket, nu när jag har kommit hem kändes det så kul att hinna blogga.  Är jätteglad för att Klimakteriehäxan startade den ,-)! Sen när hon slutade kändes det tomt. Men skulle nog ha tänkt ett par varv till innan jag satte igång med den. Men ett JÄTTETACK till alla ni som hängde på! ,-))

Nu till mina svar på A ROOM OF MY OWN, hennes SELFIE hann jag aldrig svara på innan vi åkte. 

BÄST i test

1.  Bästa badet?   Falsterbo. 

2. Bästa utflyktsmålet?  Ormfritt  ( För hundarnas skull)

3. Bästa picnickorgen?  TE  (kallt, för vi kör till våra ställen, vin får det bli på balkongen, lite av varje i korgen, men kul om själva korgen är mysig ,-)   )

4.  Bästa utomhusläsningsplatsen?   EXAKT  (där jag känner för just då! )

5. Bästa musiken -I- sommarkväll?     Toner från naturen 

6. Bäst på grillen?  Totalt grill lös 

7. Bästa sommarmotionen?  Sand i skorna, och bara gå  ( skånesand) ,-))

8. Bästa huvudbonaden  på sommaren?   ÅH bara låta håret flyga i vinden.

9. Bästa sommarväskan?  Något sliten ryggsäck

10. Bästa sommarsällskapet?   Käcka hundar.  ( och mannen förstås) familjen är utspridd sommartid o vi ses mindre, men i Augusti blir det full rulle igen)

11. Bästa sommarfågeln ?    Räknar aldrig bort kråkan  ( en klar favorit året om) 

12.  Bästa sommarfrukten?   Nygjord smoothie på jordgubbar och blåbär 

TACK  A ROOM OF MY OWN!  Kul ide att ha Bäst i test! ,-)

 https://mrscalloway.blogspot.com  








12 kommentarer:

  1. Så fin mugg du köpte och jag vet ju precis vilken affär som du menar. Det var där vi var igår. Visst är det smidigt att man får ta hundarna med sig in när man besöker butiken. Det uppskattas av väldigt många vet jag. Senast i går träffade jag min före detta kollega där och hon hade sin flatte med sig.

    Klokt beslut när det gäller bloggen. Man måste prioritera ibland för tiden ska ju räcka även till andra saker.

    Din mamma är ju ingen ungdom längre så det är som det är. Så länge hon kan vara hemma med hjälp av era besök och så, så tycker jag att hon ska få vara det. Man brukar inse ganska så tydligt när det inte är hållbart längre.

    Önskar er en fin lördag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland måste man prioritera ,-) Det minst viktiga får gå först. Den affären gillar jag så mycket. Alltid så mycket fint.
      Jag tror mammas önskan är att få somna in hemma. Hon sover mest nu. Men det kan ju ändras. Men just nu är det nog så.
      Ha det fint nu, skulle varit kul att vara där en dag och bara titta , få uppleva allt på plats. KRAM ,-)

      Radera
    2. Håller med dig i dina tankar och just nu prioriterar jag synen. Svider vid skärmen. Kram!

      Radera
    3. Så jobbigt du har med ögonen, förstår att du minskar tiden vid datorn, hoppas det hjälper! KRAM !

      Radera
  2. Inte konstigt att din mamma är trött! Hon är faktiskt gammal, betydligt äldre än vad de flesta av oss kommer att bli. Förstår att du vill besöka henne ofta.
    Klart du ska måla, du som är så bra på det. Och selfien... undrar om den kommer igång igen... Allt har sin tid...
    Gillar egentligen inte alls det där med tema på bloggen. Vill göra som du, skriva när jag känner för det. Även om jag inte har så mycket att berätta för andra, så vill jag för egen del spara bilderna och tankarna.
    Grillar gör vi väldigt sällan också. Naturens ljud är de bästa. Och håret det får blåsa fritt i vinden. Vilket kan vara irriterande då det blåser mycket och håret blåser över hela ansiktet.
    Kråka? Fick läsa två gånger... Där håller jag inte med.
    Kan tänka mig att bad I Falsterbo är något extra. Har varit på stranden där, men aldrig badat. Turkosblått vatten.
    Roligt att ha dej som bloggvän, det ska du veta att jag tycker.
    Ha det fint och stor kram! Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack till dig fina bloggvän , som jag uppskattar!
      Jag tycker mycket om dina inlägg, Blir inspirerad att komma igång själv när jag läser ,-) Det har vi gjort under semestern och det vill vi fortsätta med både min man o jag ,-) Det måste finnas tid till det! Ja mamma har fått blivit riktigt gammal. Nu behöver hon extra besök. Jag vill också skriva när jag känner för det ,-)
      Samma här, jag spar också tankar och bilder ,-)
      Kråkan är en favorit ,-)))
      Ha det fint du med! STOR KRAM från mig ,-)

      Radera
    2. Riktigt häftigt att ha kråka som favorit ! Min fågelfavorit, det är allt sädesärlan. Vanlig "favorit". Den kommer ju verkligen med våren, i början april .//Anna-Lena

      Radera
    3. Ja den är jättesöt och vilken känsla när man får se den ,-) Men kråkan är "rolig" hela året om ,-))
      Väldigt smart och vacker ,-)))

      Radera
  3. Hej, vi hann inte bekanta oss så länge med varandra, kanske kan vi fortsätta i det vanliga bloggformatet. Jag vet hur viktigt det är att hinna med det som verkligen är livet, och då får annat läggas åt sidan. Familjen, din målning ja det är mycket i livet som ska få plats på de timmar vi är givna varje dag. Önskar dig en fortsatt fin sommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag fortsätter jättegärna som bloggvän! Tycker du verkar så himla mysig som person! Ja på de timmarna hinns inte allt, Måste börja röra mig mer för att få energi, nu kommer mamma att ta mer tid, plus barnbarn som ska hämtas, extra hundar som är dotterns, våra, ja det blir överfullt! Ha en fortsatt fin sommar du med! ,-)

      Radera
  4. Fint att läsa din selfie. Och jag känner igen mig i en dle av dina svar.
    Ja, dygnet har ju bara 24 h och mycket vill vi göra av den tiden.
    Är för egen del inte heller med på så många "bundna" teman men tyckte detta med selfies var roligt och det blev viss variation.
    Jag är så glad att ha dig som bloggvän och läser så gärna dina inlägg.
    Detta med att röra sig är viktigt för att må bra och sedan tillkommer en hel del i det dagliga.
    Hoppas och önskar att du fortsätter att skriva .
    Din mamma är gammal och just att dina tankar är mycket hos henne förstår jag så väl.
    Tyckte din kopp var så fin och blir ju också ett fint minne från er sköna vistelse i Skåne.
    Många tankar och en varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill inte sluta blogga, men vill ha tid för mina inlägg, Jag tyckte SELFIE var så himla kul! Men till slut var det bara SELFIE jag hann med. Vi har så mycket att fixa med, jag hinner aldrig måla eller nåt sånt. Leran torkar, inget hinns med. Nu känns det lika snurrigt i huvudet som innan semestern. Så nåt måste ändras, då fick tyvärr SELFIEN gå! Ja mamma är ju gammal, så fler besök får det bli. Jag är jätteglad att få ha dig som bloggvän. Men till slut blev koncentrationen så dålig, Men Selfien slutar säkert inte ,-)
      Koppen var ett av mina minnen. Och att jag påminner mig om att jag måste säga ifrån, vi var igång med underbara ställen att gå och njuta, då kände jag hur energin och en lätthet i kropp och själ kom, det vill jag försöka hålla kvar. Men då måste tid till det finnas, . Ha det fint Varm Kram Primrose ,-)

      Radera