Translate

fredag 8 juli 2022

En uggla, äntligen ,-) blir glad på riktigt!

 Har alltid velat se en uggla ,-)   Men aldrig sett någon. Nu denna sommar, sitter i husvagnen på en plats vi ska vara i tre veckor, Tittar ut, och då ser jag den nästan direkt! Äntligen, det här är vad jag önskat ,-)

Hojtar till min man, en UGGLA! Men inte ser han ugglan, jag får gå ut och visa....,-)

Det blir nog så nära en uggla jag kommer att se, kändes vemodigt att lämna den när vi åkte.  Man kan flytta hus! Då borde man kunna flytta ett träd ,-) så hade jag kunnat få ugglan med hem ,-))

Ser ni den?



Man kan se två fåglar, en lite mörkare o en ljusare som sitter tätt, men ändrar man sin syn lite och låter den  mörka o ljus bli en, då blir det en uggla ,-)

Ha det fint👍


4 kommentarer:

  1. Visst ser jag den! Kanske har du turen att se en riktig också men det är nog inte så vanligt. Det blev ju ett fint minne i alla fall men ett svårt minne att ta med sig hem förutom på bild.

    Önskar er en finfin fredag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas det, har hört flera som ser ugglor. Kul att få en uggla på vår plats ,-) Ja bild duger bra, Kanske ses ugglan och jag igen om vi hittar den platsen ledig ,-) Men det skulle vara otroligt kul att få se en uggla på riktigt .
      Önskar dig detsamma ,-) KRAM!

      Radera
  2. Vad roligt att du upptäckte ugglan. Så fin. Jag fick titta lite extra men sen såg jag den och även den andra fågeln.
    Nu fick du en fin bild av ugglan och det blir ju ett gott minne det också.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir ett fint minne på bild ,-)) Hoppas jag får se en riktig i skogen, vet inte hur vanliga de är där vi bor, Ugglan ser så charmig ut, så det skulle vara kul, hör rätt många som ser ugglor. Du har en fin på balkongen ,-) Ha det fint KRAM!

      Radera