Translate

fredag 21 juli 2023

Doften, det bästa med sommaren ,-)

 


Har aldrig tänkt på vad som är bäst med sommaren, för det är ju så mycket, men det allra bästa för mig, är dofterna ,-) kom jag på nu! Gulmåra på bilden doftrar så gott den med ,-)

Har vi kommit iväg ännu, nej, men snart åker vi på en liten tur, till att börja med. Mannen har nu fått bort sina hemska åderbråck, de sprutar in en vätska, och så försvinner åderbråcken, Han har haft åderbråck borttagna förr, men med en annan metod. Den här var värre, han har små hål på benet och det har runnit så mycket blod, så han sitter på underlägg, handdukar, och fått byta och byta, ont gör  det också, men mest jobbigt med allt blödande. 

Men det har nu lugnat ner sig lite ,-)

Hoppas ni alla har en fin sommar ,  💗


10 kommentarer:

  1. Sommaren bjuder på många härliga dofter så det är bara att njuta på. Själv tycker jag om när vinden ligger på och vi känner doften av hav i trädgården.
    Vilken jobbig pärs för mannen din men nu är det värsta gjort vilket måste vara skönt.
    Så härligt att ni kommer iväg på en liten tur snart. Önskar er god tur när det blir så dags!

    Kram och njut av sommaren!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, längtar efter att få komma iväg. Skönt att det är gjort, men mannen har SÅ ont, han har ju varit med om en hel del, men det här var det värsta sägerhan. Ja doften av hav, det är underbart ,-)
      Tack! Och ha det fint ni också ,-) KRAM Primrose

      Radera
  2. Visst är det något speciellt med dofterna sommartid och även småfåglarnas sång.
    Skönt att makens åderbråck nu är åtgärdade men kan tänka mig att det är besvärligt med både smärta och att det blöder.
    Hoppas det lugnar sig och att ni kan komma iväg på en liten resa.
    Önskar er det bästa.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja det här gör riktigt ont, han har aldrig fast han vait med om en hel del, haft så mycket smärta och krångel, Men nu är det gjort !
      småfåglars sång, visst är det härlligt,,-)
      hoppas du har det fint, tänker på dig och undrar hur du har det?
      KRAM från mig Primrose ,-)

      Radera
  3. Hej där! Du är en av dem jag bara kan kommentera via datorn. Inklusive mej själv! Mobilen funkar inte som kommentator!
    Dofter är fantastiska. Ger så många minnen. Lite häftigt att känna en doft, som man vet att man känt tidigare, men inte riktigt kan komma ihåg vad det handlade om.
    Just nu doftar linden... fast den är snart överblommad. Älgört doftar också gott! Nyutslagna björkar i vårregn... favoritdoft. Längtar dit! Kram// anna-lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dofter stannar kvar i hjärtat, minns att det doftade som det gjorde hos min farmor en gång när jag gick på en liten väg, jag gick där länge och mindes ,-) fram och tillbaka om och om igen ,-)Nyutslagen björk, härligt, älgört har jag nog aldrig känt doften av, måste kolla hur den ser ut först .-)) KRAM och ha det fint!

      Radera
  4. Jag älskar också goda dofter! Gillar när det doftar vår, doftar sommar osv.
    Stackars din make med efterförloppet av åderbråcken, men nu verkar det som om det lugnat sig, skriver du ju. Hoppas verkligen att ni kommer iväg på en resa, för ombyte förnöjer.
    Varm kram! 💖

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dofter tar en tillbaka och härligt att hitta nya dofter ,-) Doften av vår och sommar, håller med, ljuvligt. Det blev bara värre efter mannens operation, nu först börjar det bli bra, . Vi kom iväg, bloggar om det ,-) Kram och ha det fint!

      Radera
  5. Hej. Det var längesedan...hoppas att ni kommit iväg och hem från semestern igen med tanke på regnovädret som råder just nu. Åderbråck som blöder låter inget vidare. Hoppas att det är bra igen. Hur är det med dig och hundarna då?
    Kram och fortsatt fin sommar
    Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var "för" lång tid sen, tittar in till dig snart. Regnig sommar! Det är bra, även om jag känner mig oroligare och mer stressad än förr. Hoppas du har haft det jättefint! Kram!

      Radera